Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bierze olej, wyświetla się "sprawdź wtrysk" MEGANE 2006


ptrq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

/\/\/\/\/\/\/\/\

Na wstępie chciałem się przywitać ponieważ jestem nowy :?: Mam nadzieję, że dowiem się tu dużo ciekawych rzeczy.

/\/\/\/\/\/\/\/\

Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem Renault MEGANE II FL w kombi 1.5 dCI 106 KM z 2006 roku z przebiegiem 260 000 km.

Auto jest w świetnym stanie wizualnym, również stawało się, że jest w świetnym stanie technicznym. Okazało się, że jednak tak nie jest ponieważ samochód bierze olej. Sprzedawca zapewniał że w maju tego roku była wymiana jednak wymiana na pewno nie była robiona ponieważ nie mogłem się dostać do korka spustowego ponieważ śruby od osłony silnika trzeba było odcinać tak pordzewiały.

Zmieniony został filtr powietrza, który był w fatalnym stanie, filtr oleju i olej na Elf 10W40

No i niestety po wymianie oleju nic, olej dalej znika. Poziom był około ~70% a po przejechaniu 460 km wyświetlił się komunikat uzupełnij olej... ;/ Dodatkowo jeszcze wyświetlił się komunikat "sprawdź wtrysk" - w pracy silnika nic się nie zmieniło, więcy myślę sobie, że czujnik odpowiadający za sprawdzanie poziomu spalin zauważył zbyt duże spalanie ropy/oleju silnikowego.

/\/\/\/\/\/\/\/\

Co może być przyczyną znikania oleju? Czy może być to zużyte turbo które zasysa olej?? Na kanale widziałem kropelkę oleju na turbo, która szykowała się do "kapnięcia"

/\/\/\/\/\/\/\/\

Generalnie autko jest super tylko martwi mnie ten zanik oleju... ;/

/\/\/\/\/\/\/\/\

Proszę was o pomoc.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana na pewno nie była robiona ponieważ nie mogłem się dostać do korka spustowego ponieważ śruby od osłony silnika trzeba było odcinać tak pordzewiały.

Zmieniony został filtr powietrza, który był w fatalnym stanie

po czym to wnosisz? olej z silnika można wyssać przez bagnet, a druga rzecz - po zamianie oleju na nowy, w dizlu, po kilkudziesięciu km i tak masz olej czarny... więc olej mógł być zmieniony.

skoro bierze olej, to albo przepala go w turbo albo biorą go uszczelniacze. nie kopci lekko na niebiesko? wg mnie ten olej ELFa jest za rzadki. w innym pojeździe tylko na tym oleju zawsze wyskakiwał mi komunikat o ciśnieniu oleju. na innych półsyntetykach nie było problemów.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie ten olej ELFa jest za rzadki

Dołącze swoje skromne zdanie o Elfie którym niedawno zalałem silnik. Porównując do "śmieciowego" Mobila, którym do tej pory zalewaliśmy auta stwierdzam, że ELf(10W40) jest gęściejszy i wygląda lepiej. Ale są opinie i opinie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chciałem zauważyć, że te "entery" były użyte w celu zwiększenia przejrzystości tekstu, jeśli jednak aż tak to jest zabronione to mogę pisać ciurkiem :)

mrarek, dam sobie rękę uciąć, że gościo od którego kupowałem auto tego oleju nie wymienił ponieważ był handlarzem a to niby on wymieniał olej zaraz po zakupie. Poza tym papier wszystko przyjmie prawda? Kolejny powód dla którego uważam, że olej nie został zmieniony to poprzednia karteczka od wymiany oleju ma pozdrapywane cyfry tak aby nie był widoczny przebieg przy poprzedniej wymianie. Taki przebieg to i wymiana filtrów powinna być a tymczasem filtr prawie, że czarny. Twierdził, że klima tylko do nabicia a tymczasem dziurawa i sprężarka nie odpala. To by było na tyle moich podstaw ad. wymiany oleju.

Autko kopci tylko przy odpalaniu na zimnym zadymi na biało/niebiesko Oczywiście jak jest już ciepły to jest "cisza". Tak więc mam rozumieć, że powinienem zacząć od TURBO? Ile taka diagnostyka może kosztować i ewentualna naprawa?

Jeśli chodzi o ELF-a podobno jest dedykowany do samochodów RENAULT, zastanawiałem się w ogóle nad CASTROLEM GTX bo był w tej samej cenie w biedronce :?: za 65 zł z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo był w tej samej cenie w biedronce

Był, był i jeszcze bywa zarówno Elf jak i Castrol. Zależy od Biedronki. Jednak cena nie była taka super bo Elfa 10W40 z napisem Diesel(w Biedronie był ten do wszystkiego) kupiłem do siebie w jednej z hurtowni za 65 albo 67.

Jeśli chodzi o ELF-a podobno jest dedykowany do samochodów RENAULT

Owszem a Total dla koncernu PSA. Czy Elf różni się czymś od Totala to już nie mam pojęcia :?: bo jak wiesz to jedna firma.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż :?:

To teraz kwestia sprawdzenia turbiny, chyba najpierw zacznę od zdjęcia węża dolotowego i sprawdzę czy tam nie ma oleju. Mam nadzieję, że to będzie przyczyną ubywania oleju bo jeśli to uszczelniacze to może się później okazać, że i pierścienie do wymiany, potem może wtryski itd... ;/ Z tego co widzę to turbo kosztuje około 1000 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć,

 

Wiem, że minęło już sporo czasu od tego posta, ale chciałem zapytać czy to było turbo ? Mam dokładnie taką samą sytuację z moją ph II (1.5 dCi 106 KM)

Przebieg ma syty, bo > 270 tyś km i wszystko niby jest OK. Problem z "Sprawdź wtrysk" - zawsze na 6-tym biegu przy przekroczeniu 2,500 - 2,600 obr./min. Traci moc - nie wiem czy przechodzi w tryb bezpieczny (jest coś takiego?) czy po prostu odpina z pracy jeden wtrysk. No i także bierze olej. Zalany był ELFem 5W30. Wsiorbał łącznie przez 2500 km aż 2 l (dolewam).

Mój mechanik powiedział, że jak na TURBO to za dużo, że gdzieś jest nieszczelność i trzeba rozebrać silnik. Ponad to powiedział, że 1.5 dCi mają wadę fabryczną i może nie opłacić się robić - może trzeba szukać nowego silnika z mniejszym przebiegiem ? Proszę Was o opinię, ponieważ nie wiem co robić. Silnik lata na 5w30, paliwo zawsze z "wyższej póki" etc. Wiem, że ten silnik jest poprawiony względem poprzednich, ale ...

Będę zobowiązany za konstruktywne opinie.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usłyszałem, że mają problemy z tulejami cylindrów - cokolwiek mogłoby to znaczyć. Że nie trzymają wymiaru, że nawet po wymianie pierścieni może być do d*** etc.

Nie dopisałem kilku rzeczy : Megane ph II z 2006r, przebieg raczej prawdziwy (~ 277), pod autem sucho. Poci się przy Turbo, pali na dotyk, czasem zachmurzy przy dynamicznej, szybkiej zmianie na wyższy bieg. Przy depnięciu czasem czarna chmura. Siwo jest przy zimnym. Przy większych prędkościach ciężko stwierdzić.

Olej znika choć przez 95% czasu jazdy jeżdżę na prawdę delikatnie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij rurę przy intercoolerze od strony turbo i sprawdź, czy czasem tam nie siedzi olej.

Nie masz czasem tłustych plam w zbiorniczku płynu chłodniczego?

Rura wydechowa jest sucha, czy tłusta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem po wstępnym rozpoznaniu. Turbo przeładowuje na ponad 3.2.

Do tego mokro przy intercoolerze - rozbiorę i będę wiedział co jest nie halo. Turbo po przejściu w stan "SPRAWDŹ WTRYSK" pompuje 1.2 czyli nie pompuje... czasem to przechodzi , czasem nie.

Dam znać co wyszło. Oby tylko TURBO :)

W zbiorniczku nie ma oleju. Rura nie jest tłusta, ale czuć palony olej. Nie jest chyba tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!