Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wyciek oleju z miski


janusz35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem świeżo upieczonym właścicielem scenica 2001r z silnikiem 1,9 dCi .

Podczas oględzin spodu samochodu na podnośniku zauważyłem niewielki wyciek z miski olejowej (w tylnej części silnika). Czy jest to poważny problem w tym silniku? Trzeba się tym bardzo przejmować?

Jaka jest technologia naprawy – uszczelka czy masa uszczelniająca.

Dlaczego pytam – kiedyś kolega zabrał się za uszczelnianie miski chyba w fiacie punto czy seicento i tragedia tam nie ma uszczelek tylko masa (pewnie na bazie silikonu) ale oni co założyli miskę i zalali olejem to kapało mocniej w końcu pomógł jakiś drogi firmowy silikon ale co nerwów stracił to jego- więc może jepiej nie ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w Megane 1.4 16V mam też wyciek z miski. NA dniach kupuję uszczelkę i daję do wymiany (od razu się olej wymieni, bo czas na niego).

 

Tylko sam z chęcią bym się dowiedział, czy tą uszczelkę to się klei jeszcze klejem, albo silikonem, czy po prostu się ją osadza i przykręca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem wymieniłem uszczelkę miski olejowej w scenicu. Nową uszczelkę kupiłem w serwisie, żeby nie było problemu. Po 10 tyś. kilometrów przejechanych od wymiany miska znów jest mokra. Następna wymiana to uszczelka + jakiś dobry uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w mojej Megane DTi I ph II, nie dość że cieknie to jeszcze widać wystający silikon spod miski. Itu moje pytanie - czy do wyciągnięcia miski wystarczy tylko ją odkręcić czy trzeba demontować sanki od silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sąsiad (który pracuje w serwisie Fiata, gdzie oddaję moje autko do napraw) dzwonił, że już wszystko zrobione i jutro autko odbieram, ale jest jedno ale: przy wyciąganiu miski mechanicy zobaczyli, że czujnik poziomu oleju (najprawdopodobniej) był w środku w misce nieprzykręcony (albo im po prostu odpadł, gdy ściągali) i teraz trzeba będzie zamówić nowy - zrobią to na własny rachunek. Tylko takie moje pytanie - czy ten czujnik się wymienia? Czy on po prostu tam na stałe jest. Niby w WKŁ pisze, że jest wkręcany, ale ani na intercas ani na allegro nigdzie nie ma czujnika poziomu oleju do Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!