Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieki oleju 1.9dci F9Q


pawelo82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kilka dni temu zakupiłem Scenica phII z 00r z silnikiem 1.9dci F9Q. Przy kupnie kazałem gościowi żeby dolał olej bo paliła się jedna kreska na kompie, po dolaniu było ok. Po przejechaniu 100km w drodze powrotnej kontrolka ze stanem oleju znowu wskazywała jedną kreskę. Dodatkowo pod autem w przeciągu kilku minut zrobiły się 3 takie na 5cm plamy oleju!osłona od spodu silnika jest zalana olejem, chwilowo nie mam możliwości dokładnego sprawdzenia w kanale lub na podnośniku. Pod maską pojawiło się dodatkowo takie zapryskanie olejem przy gumowych wężach

thumb_hosting_zdjec_1374314340__dsc06649_kopiowanie.jpg

czy to normalna sprawa?powiedzcie mi od czego są te gumowe węże?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nieszczelność albo na wężach od/do intercoolera, albo na samym intercoolerze. Opcji jest kilka: możliwe że wąż jest przetarty/pęknięty, możliwe że opaska zaciskowa strzeliła i nie trzyma już tak mocno, możliwe że uszczelka padła lub że intercooler pękł. Musisz rozebrać węże, zdemontować IC wyczyścić wszystko i poszukać nieszczelnośći. IC i węże mogą być pokryte warstwą filmu olejowego pochodzącego z odmy. Jeśli oleju jest bardzo dużo to prawdopodobnie turbo puszcza dlatego zrzera olej - musisz sprawdzić stan na bagnecie. Jak turbo zaciągnie olej z IC to silnik idzie na złom.

Węże odkręcisz bez problemu(5 min). Żeby zdemontować IC musisz ściągać zderzak (15min). Do czyszczenia przyda się benzyna ekstrakcyjna+suszarka do włosów.

Edytowane przez dexterpl
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dexterpl, kiedyś myślałem żeby przeczyścić IC bo wiadomo zawsze coś tam może być ale mówisz, że trzeba rozbierać. Miałem nadzieję, że jest jakiś cudowny płyn którym można odświeżyć to miejsce. <zolta>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fredi, ja wyciągnołem ze zderzaka zaślepkę przy IC, więc teraz jest lepszy nadmuch i łatwiej czyścić żeberka. Do czyszczenia z zewnątrz polecam aktywną pianę lub środek do czyszczenia grilli i piekarników ( pierwszy zawiera EDTA, drugi wodorotlenki). Trzeba uważać bo obydwa środki trawią aluminium. Gwarantuję że po takim zabeigu na IC nie znajdziesz śladów oleju czy brudu. W srodku tylko benzyną ekstrakcyjną albo preparatami np: liqui moly schnell reniger.

http://www.carsdealer.pl/s/files/schnell1.jpg

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem że te węże to od IC, trzeba się za to zabrać w takim razie. A chciałem jeszcze dodać że turbo było podobno regenerowane w grudniu 2012 (dostałem papiery od turbiny). Wydaję mi się że turbina gwiżdże głośniej niż w innych jeżdżących dci <zolta> w pierwszej chwili myślałem że to dlatego że regenerowana ale może już ją szlag trafia... oby to były tylko moje błędne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na papierach od turbiny jest jakaś informacja o gwarancji np. rok albo limit kilometrów. Na twoim miejscu zgłosił bym się do dziada który regenerował turbo nim będzie za póżno. Lepsze to niż wymiana silnika. Turbo nie powinno głośno gwizdać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak posiadam jeszcze gwarancję do końca grudnia. Regenerację wykonała firma Turbodynamica.pl w łodzi za 1tyś zł. Widzę po komentarzach że partaczą robotę... Nic trzeba będzie się do nich pofatygować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto wróciło od mechaniora, uszczelniany był wał z którego był spory wyciek, na wale zrobił się luz na ok 1cm. Wymieniona uszczelka miski olejowej oraz przy okazji całej roboty wymieniłem sprzęgło. Pokazywałem mechanikowi te wycieki przy IC, stwierdził że te silniki tak mają... więc sam się muszę zabrać za przejrzenie całego układu turbiny. Przy okazji poprosiłem o wyczyszczenie EGR bo coś silnik jest mułowaty do 2tyś/obr(jak je przekroczy to jest odczuwalne jednorazowe szarpnięcie silnikiem), po wykręceniu stwierdził że zawór jest zaspawany w pozycji otwartej... muszę sam go wykręcić i to sprawdzić, może po prostu jest zapieczony od nagaru.

 

Mam teraz prośbę do Ciebie Dexterpl :applause: czy możesz mi dokładnie pokazać na jakimś schemacie lub zdjęciu wszystkie węże i miejsca które trzeba sprawdzić i wyczyścić by zlokalizować pojawiający się olej w IC, najlepiej z opisem co jak się nazywa i do czego służy. Mam schemat ten z załącznika ale jakoś nie do końca go rozumiem...

 

Tak, od rana zacząłem rozbierać scenica, ściągnięty zderzak i lampa no i mogłem się dostać do intercoolera, rura dolotowa jest trochę sparciała i puszcza olej, dlatego miałem tak zapaćkane okolice IC. Zdjąłem IC i szok :) wylałem z niego 50ml oleju, możliwe że nawet było go więcej!!!Trochę przepłukałem go spirytusem bo nie maiłem pod ręką benzynki. Teraz zastanawiam się czy ten olej jest pozostałością z przed wymiany turbiny, czy może to wina nowej turbiny. Jak wszystko przeczyszczę to odpalę go trochę i może coś się okażę, mam niezłego nerwa na to auto...

Chyba lepiej było nie zaglądać pod maskę i jeździć, bo teraz to się nawet boję odpalać to auto mając ciągle na myśli że turbo padnie i silnik stanie....

post-61220-0-58252500-1375474271_thumb.jpg

post-61220-0-54900300-1375474281_thumb.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. EGR w tym silniku zawsze powinien być w pozycji zamkniętej. Proponuję odłączyć wtyczke od EGR i pojeździć troszeczkę zobaczyć jaka bedzie różnica. Odlączenie wtyczki NIE wyświetli SERVICE :).

2. Olej w IC może pjawiac się z 2 powodów - albo turbo puszcza tycik albo mgła olejowa z silnika przez odmę wali do IC.

Odma właśnie po to słuzy żeby odpowietrzyć silnik więc zawsze jakiś ślad oleju sie przedostanie do IC. Plastikowy wąż poniżej żółtego korka wlewu oleju do silnika. Odma jest włączona przed turbo więc turbo bedzie zawsze troche upaćkane filmem olejowym.

3. Jeśli dużo oleju ubywa to winić możemy raczej mechanikę silnika - uszczelki, nieszczelności, turbo. W przypadku turbo możesz jedynie sprawdzić luz osiowy i promieniowy. Wirnik zawsze posiada jais delikatny,minimalny luz promieniowy gora-dół-prawo-lewo ale nie powinna posiadać luzu osiowego przód-tył.

4. Węże od/do IC i IC sprawdzileś, zwróć uwagę na stan opasek zaciskających. IC jest wyczyszczony więć możesz sobie go ponownie obejrzeć za np 2 tygodnie i sprawdzić czy olej się zbierze. Ps po regeneracji turbo IC i węże musiały być czyszczone z oleju.

5. W miejscu które oznaczyłeś może pojawiać się olej, tak samo jak EGR gdy nie działa może być upapranu olejem gdyż gorące spalinie nie moga go odparować. Sprawdź czy opaski są dociągnięte.

6. Nie wiem czy 50ml oleju w IC to dużo czy mało - ja swój czyszcze raz w roku na wiosne i jak już coś leci to tylko kilka kropelek.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj też czyściłem EGR bo był zabity spalinami i co najlepsze na nim oleju nie było suche, ale już po włożeniu palca w środek tej rury co na zdjęciu śladowe ilości są, raczej maź jak sam olej. Mam tylko problem bo niżej pod egr, mam zachlapane olejem vacum i świece od podgrzewacza zachlapane, nie wiem tylko skąd to się sączy... I nie wiem czy te silniki tak mają, bo też do tych 2300obr jest taki mulasty silnik, niby to lekko ponad 100KM może dlatego nie mogę się przyzwyczaić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR był w miare suchy bo spaliny wypalaja olej. Jeśli odłączysz wtyczke to po jakims czasie trochę zajdzie olejem. Odłącz wtyczkę EGR i zobacz czy jest różnica w jeździe. Co do grzałek nurowych to może z gumowego węża od turbo gdzieś dmucha. Puszcza czarne dymki pod obciążeniem silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj zabrałem się za EGR, jak odkręciłem to trochę się zdziwiłem bo wyjąłem go w dwóch częściach. Mam teraz pytanie odnośnie mojego egr załączonego na foto, czy jest on zaspawany w pozycji zamkniętej czy otwartej? Po wyjęciu nie był jakoś bardzo zasyfiony, większość oleju i sadzy została w gnieździe, trochę też tam przeczyściłem ale bałem się żeby ten syf nie poleciał gdzieś dalej w układ. Chyba poszukam jakiejś używki bo nie podoba mi się ten zawór, jest cały powyszczerbiany w środku i na zewnątrz więc pewnie nie spełnia on swojej funkcji nawet będąc zaspawanym.

post-61220-0-43420500-1375731076_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest w pozycji zamkniętej ale skoro jest szczelina to zawór ma nieszczelność. Najłatwiej będzie wsadzić go ponownie w gniazdo z tą różnicą że obrócisz go o 180stopni, tak żeby wycięta część była do góry. Otwory na śruby nie będą pasowały ale wtedy część elektryczną przykręcisz tak jak powinna być i wszystko będzie ok. Widzę że zawór był uszczelniany silikonem, brakuje firmowej uszczelni. Jeśli nie podoba ci się zaspawanie zaworu, to możesz poprawić troszkę pilnikiem nierówności. Możesz też usunąć tulejkę/nit łączący razem 2 części. Za używany zawór (też pewnie wyrobiony i nieszczelny) musiał byś położyć 100-150zł. Włóż odwrotnie zawór i będziesz zadowolony:D

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to obrócenie zaworu o 180 stopni zamknie bardziej przepływ spalin? :) mogę zobaczyć tylko nie wiem czego miał bym się po tej operacji spodziewać :)Dodam że te nieszczelności są nie tylko w tym wskazanym miejscu... Cena fakt 100/150zł za używkę gdzie za 270zł jest nówka sztuka to trochę przegięcie! używany zawór powinien być w cenie ok 50zl

Edytowane przez pawelo82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!