Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzedałem Scenica


Viniu

Rekomendowane odpowiedzi

Żadne prawo, kodeks czy inne wynalazki UE nie nakładają na producenta obowiązkowej 2-letniej gwarancji ( nawet jako terminu minimalnego/maksymalnego! ).

Jeśli serwis dał rachunek za naprawę to przez dwa lata jest za tę część odpowiedzialny.

Tak, jakkolwiek prawnie nie z tytułu gwarancyjnego lecz niezgodności towaru z umową.

Prosiłbym o zapoznanie się z powyższymi terminami, by nie wprowadzać przypadkowych czytających w błąd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mydlą... ale własnie na tej stronie - opisują przysługujące Ci prawo do reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową i błędnie nazywają to gwarancją. Zauważ że opisane restrykcje - czas zgłoszenia, termin obowiązywania ( 1 rok na rzeczy używane ) dokładnie pokrywa się z zapisami ustawowymi PL odnoszącymi się do niezgodności towaru z umową :D

Na stronie oznaczenie gwarancji powinno być zastąpione potocznie nazywaną rękojmią( z rozpędu błędnie użyłem określenie) odpowiedzialnością sprzedawcy względem konsumenta za niezgodność towaru z umową, a gwarancja sprzedawcy zaś gwarancją.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jest ten fragment z roczną gwarancją na towary używane. Tego nie wiedziałem. Dlatego każde auto we Francji ma 12 miesięcy gwarancji. Trochę późno się to przeczytałem muszę przyznać ;)

 

Dodano: 25 lip 2013 - 08:42

No ale gwarancja to właśnie niezgodność z umową, wady ukryte itd... Jeśli się zepsuje w ciągu dwuch lat to było wadliwe! Było niezgodne z umową!! Bo niewolno zawrzeć innej umowy na towary nowe!! Towar kupuje się na "lata" Każdy. Gwarancja nie jest na użytkowanie niegodne z przeznaczeniem, czy od umyślnego zniszczenia. Gwarancja jest na usterki których nie widaqć gołym okiem czyli na każdą wadę która unieruchomi ustrojstwo w ciągu dwuch lat. Jeśli półoś była w guwnolitu i się rozsypała po roku to jest to wada ukryta. Towar niezgodny z umową. Czas zgłoszenia to 2 miesiące!! od momentu zauważenia!!

Oj chyba zadzwonię do rzecznika praw konsumenta jeszcze raz i spytam się jak to jest z tą roczną gwarancją na uzywane ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale gwarancja to właśnie niezgodność z umową, wady ukryte itd...

Nie zgodzę się znów z Tobą - niestety. To nie jest to samo, choć ich "przeznaczenie docelowe" jest podobne. Przykładowe różnice: (Gwarancja / Niezgodność towaru z umową )

- Podstawa prawna obowiązywania: Karta gwarancyjna / Kodeks Cywilny

- Kto odpowiada za reklamowany towar: Gwarant określony w karcie gwarancyjnej / Zawsze sprzedawca

- Co potrzeba do złożenia reklamacji: Karta gwarancyjna i rzeczy w niej wymienione / Dowód zakupu

- Czas obowiązywania* ( w przypadku nowych towarów ): Ustalony przez gwaranta / 2 lata od chwili zakupu bądź wydania towaru konsumentowi

- Czas na zgłoszenie reklamacji: Ustalony w karcie gwarancyjnej / 2 miesiące od chwili stwierdzenia usterki bądź braku uzgodnionej cechy produktu

- Termin rozpatrzenia reklamacji**: Ustalony w karcie gwarancyjnej / 14 dni

* Czas obowiązywania w przypadku wymiany towaru na nowy z tytułu niezgodności biegnie od nowa. W przypadku gwarancji nie.

** Terminu rozpatrzenia nie mylić z terminem jej uwzględnienia przy czym w przypadku niezgodności brak ustosunkowania się w terminie 14 dni równoznaczny jest z jej przyjęciem do realizacji.

 

(Jeśli w powyższym popełniłem błąd to proszę mnie poprawić - pisałem z głowy)

Mam nadzieję, że udało mi się w pewien sposób uzmysłowić że gwarancja to jednak nie to samo co niezgodność, choć obydwie "instytucje" dążą do tego samego - zaspokojenia potrzeb klienta. Mylenie powyższych pojęć to tak samo jak nazywanie lizaka lodem bądź na odwrót.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra. Te dwie rzeczy nazywają się inaczej ale w zasadzie działają tak samo, z tą różnicą, że obowiązki wynikające z ustawy są większe niż w przypadku dobrowolnie wystawionej gwarancji. Tylko, że te różnice mają wpływ na konsumenta dopiero po przekroczeniu 2 lat, bo do dwóch lat jesteśmy chronieni przez KC i właściwie ciężko mi wyobrazić sobie sytuację w której sprzedawca wymienia na swój koszt zepsute okulary. Taka reklamacja idzie z KC czyli niezgodności z... Ja pisałem cały czas o okresie do dwóch lat, nigdy nie miałem doczynienia z dodatkowymi gwarancjami przedłużającymi. I tak rachunków nie mogą znaleźć już po miesiącu :D.

Wracając więc do problemów kolegii - połowę swoich kolejnych napraw mógł zrobić za kasę ASO a nie swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprzedający odpowiada przez 2 lata za ew. niezgodność towaru z umową (za zgoda obydwu stron można ten okres skrócić do 1 roku), również używanego, ale przypominam, że jeśli wada wystąpi po 6 miesiącach od zakupu, to po stronie nabywcy leży obowiązek udowodnienia że wada istniała w momencie zakupu. Powodzenia.

"Niezgodność z umową" to nie jest gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!