Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Nie wiem czy w odpowiednim dziale to piszę ale potrzebuje pomocy, chyba z zawieszeniem...

Od tygodnia próbuję zdiagnozować co się dzieje w moim Megane I (phII) 1.6 16V 2000r. 79KW

Podczas jazdy słychać bardzo głośne wycie jakby z prawej strony z przodu, dźwięk i wibracje rozchodzą się po całym aucie, przy 90km/h nie słychać radia. Myślałem że to łożysko bądź coś z układem kierowniczym lub kołami, więc wymieniłem łożysko na nowe, przy okazji osłonę przegubu zew. (połączony z półosią - masakra), końcówki drążków kierowniczych i sworzeń wahacza. Wymieniłem opony na inny komplet, zmieniałem również koła z jednej strony na drugą i dalej wyje.

Jedna charakterystyczna rzecz która dzieje się podczas jazdy to skręcanie w lewo, wtedy wycie ustaje, wystarczy jechać nawet po lekkim łuku w lewo i jest cichutko, jak kiedyś. Przy jeździe na wprost i jeździe w prawo znowy niemiłosierne wycie.

Niektórzy straszą uszkodzeniem skrzyni biegów, inni łożyskiem wewnętrznym na półosi, jeszcze inni źle "zregenerowanym (czyt. zespawanym) układem wydechowym... nie wiem co myśleć.

Może ktoś się spotkał z takimi objawami i pomoże??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skręt/łuk w lewo odciąża lewe tylne koło, podnieś auto na lewarku i zakręć tym kołem ile Ci pary starczy - powinno płynąć, jeżeli szumi to wymieniłeś łozyska nie na tej osi <zolta>

Ja obstawiałem u siepie prawy przód - test - wymieniłem prawy tył - cisza :)

Edytowane przez Piok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po opisie jaki przedstawiłeś podobnie miałem w sceniku i niestety w moim przypadku była to skrzynia a konkretnie satelity

proponuję zasięgnąć opini kilku mechaników bo to jednak spory koszt u mnie sama skrzynia to 800PLN bo scenik miał klimę od zwykłego nie pasowała do tego za jednym zamachem sprzęgło i robią się spore koszta :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po Twojej wypowiedzi poczytałem trochę na internecie i faktycznie w wiekszości przypadków takie objawy potwierdzają jednak uszkodzenie skrzyni, tylko dlaczego przy skręcaniu/jeździe w lewo "wycie" ustaje? Więc może jednak łożysko z tyłu jak pisał kolega wyżej...

A może wymienić olej w skrzyni? Nie był wymieniany od nowości (165 tys), trochę go ubyło przy rozłączaniu półosi (czarna lepka maź), troche też skrzynia mokra przy poduszce... więc może w końcu go zabrakło? Czy można dolewać taki olej czy wymiana tylko, no i ile go potrzeba?

Edytowane przez paoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najtaniej będzie na początek sprawdzić pozostałe łożyska. Ja kiedyś wymieniłem lewy przód, bo tak mi się wydawało. Jak się okazało, że dalej szumi to wymieniłem prawy przód, a ponieważ dalej szumiało to wymieniłem oba łożyska z tyłu i nastała cisza. Oczywiście to jest wariant optymistyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej "Piok" i Ty mieliście racje, przejechałem się z mechanikiem, prawdopodobnie lewy tył wciąż wyje, a więc na początek zmiana kolejnego łożyska.

Jeszcze jedno pytanie, po założeniu łożyska na prawy przód (od pasażera), czego dokonałem wczoraj, przy skręcaniu w prawo słychać jakby coś szoruje, czy może być to wina za mocno dokręconej nakrętki na piastę? Co mogłem skręcić nie tak? Czasem tez pedał hamulca sam przez chwile szybko pulsuje, ale to chyba wina zapowietrzonego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!