Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dyskoteka w tylnej lampie


artus

Rekomendowane odpowiedzi

Za parę dni Andrzeki wiec mój Scenic 98 postanowił poświecić. Tak jak poprzednicy pisali tak i w moim przypadku kiedy włączam prawy kierunek tak w tym rytmie zaczyna mrugac prawy tylni stop. Tak zaczeło robić sie dwa dni temu, a dziś doszło do tego nierównomierne cykanie prawego kierunku ... czyli raz szybciej a raz normalnie. Pisaliście o czyszczeniu styków w tylniej lampie za pomocą praparatu ... jak się on nazywa i jak go uzywać <ok> Powiedzcie z doświadczenia czy moze mieć to związek z tym że w ostatni weekend byłem w górach i zamiast w ciepłym garażu auto stało pod gołym niebem ... zresztą zasypująć Scenica całego sniegiem. Jezeli tak to moze poza lampą jeszcze gdzieś zerknąć :mrgreen:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz czyścić styki to poodginaj je igłą w kostce,czasem jeden ze styków potrafi ''wpaść''do wnętrza kostki,ostatnio takie coś przerabiałem i wystarczyło zapadnięty styk odgiąć.Co do płynu to ja akurat posiadam Kontakt 60

tu masz taki płyn

http://www.allegro.pl/item472361512_kontakt_s_300ml_spray_czysci_styki_ag_p5f.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontakt 60

Dodam tylko, że po tej akcji z płynem typu kontakt60 (usunąłeś wszystkie siarczki i zabezpieczenie), dobrze jest to miejsce potem przepłukać/zabezpieczyć płynem bodajże Kontakt WL - ale to doczytaj bo nie pamiętam dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.Ja mam troszke inny problem.Mianowicie zanika mi napiecie w tylnej prawej lampie.Przejrzalem styki kostke zarowke wszystko OK. Niekiedy w czasie jazdy potrafi zadzialac nna krotki momet i znowu ta sama sytuacja czyli napiecia na postojowkach brak. Moze ktos ma podobne objawy???????? :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dla użytkowników tego samochodu!

Jeżdząc tym sam.ok.12.lat , powstały usterki :

1/ silnik stanął w drodze po burzy - był na gwarancji . Bardzo wrażliwy na mgłę wodną

jest aparat zapłonowy. Naprawa :zastosowałem płyn WD 40 do czyszczenia styków za 15 zł, po prostu nim popryskałem aparat elektroniczny zapłonowy , odczekałem 15 min aż wyparuje bo jest palny. Włączyłem po tym czasie kluczykiem silnik wystartował i dojechałem, do Augustowa. O tej usterce wiedziałem z serwisu , od elektryka. Ta usterka po zabrudzeniu aparatu pojawiała się parę razy.

2/ "dyskoteka" ze światłami tylnymi, migały nie te co potrzeba . Serwis Renault na dawny

przy ul.Stawki W-wie naprawiał i usterka się po czasie pojawiała. Po rozebraniu panelu obudowy tylnych świateł lewych, stwierdziłem przy próbach,pomiarach elektrycznych,że

po rozgrzaniu na złączu styków "żeńskich i męskich " przy płytce drukowanej następuje wygięcie termiczne(robiąc zwarcie) tych gniazd "żeńskich" na przewodzie np.dot. kierunkowskazie lewym.Po czyszczeniu wszystkich styków i delikatnym odgięciu szczypcami w przeciwną stronę, działa do dzisiaj dobrze, upłynęło parę lat.

3/ Na gwarancji uszkodził się termiczny przełącznik w układzie nawiewu powietrza do silnika

regulujący dopływ pow. przy zimnym i ciepłym silniku. Potrzeba było wymienić całą obudowę i kanał dopływu do komory mieszania paliwa i powietrza.

Te usterki świadczą o fatalnej jakości projektowania tego samochodu przez inż. fabryki.

 

[ Dodano: 2009-10-16, 00:18 ]

Sz Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawa z masą wygląda następująco (sam to dziś przerabiałem) - do płytki z żarówkami dochodzą DWIE masy. Z reguły tylko jedna (ta od kierunków i "czerwonych") ulega uszkodzeniu. Najczęściej polega to na tym, że nadtapia się plastik przy pinie masy (ten 3 od brzegu). Tu gratulacje dla INŻ. Renault, za brak prowadzenia każdego styku z osobna, a można je było przecież oddzielić!

NAPRAWA!

Najczęściej doprowadzenie masy przewodem jest ok, ale problem polega na odgiętym pinie. WIĘC - Odciąć masę (tę od upalonego styku) i "na sztywno" przylutować przewód - ok. 20 cm - do połączeń na płytce żarówek. Na tej płytce przerwać również oryginalny obwód masy.

20 minut roboty, a efekt - aż miło znowu siedzieć i wsłuchiwać się w dźwięk kierunkowskazów.

A jak ktoś jest z moich okolic i ma ten sam problem, to pomogę wiedzą i małym doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Otóż ja również posiadam takowym problem:

- Po włączeniu silnika, naduszeniu stopu świecą się oba stopy - okej

- Po włączeniu lewego kierunku miga lewy kierunek, lewy wsteczny i prawy wsteczny - lekko się żarząc

- Po włączeniu prawego kierunku wszystko jest okej...

- Po włączeniu wstecznego zapalają mi się postojówki i we wnętrzu oświetlenie deski rozdzielczej jak i tylne żarówki od wstecznego

- Po właczeniu wstecznego, stopu i kierunku lewego kierunek szybko chodzi, lewy normalnie.

- Po włączeniu wstecznego i stopu zapalają sie wszystkie lewe kierunki - świecą na stałe lekko się żarząc...

 

Przeczyściłem masę lampy lewej jak i prawej, kostki i nadal jest to samo... Pomocy.! :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepnij kostkę lampy i zobacz czy dalej na desce się zapalają lampki ,samo czyszczenie styków bez ich podoginania może nie pomóc ;-) ciekawi mnie czy wkłąd niema nadtopionego styku ,bo taki manewr też przerabiałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo ,i wykminiełem ze to wkąłd bo po odpięciu nie było ''dyskoteki'' ,trzeba zobaczyć gdzie robi się zwarcie i rozdzielić styki-u mnie plastik był wytopiony i robiło się zwarcie- ,albo podmienić wkład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

no, ja właśnie dziś przejrzałem moje styki, muszę się zabrać za nie- dziś padł akumulator, tak po prostu pracował normalnie, a tutaj raptem nic :),ale miał prawo, od kiedy kupiłem autko, nie ładowałem go, stary był i zimą ciężko palił- więc myślę, żeby przy okazji poczyścić wszystkie styki w lampach itp- co myślicie o tym preparacie

http://allegro.pl/czysci-styki-elektryczne-sonax-profi-806-400-i1599406254.html

Nada się do tego, żebym czegoś nie pozalewał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 10 miesięcy temu...

Temat co prawda od roku nie ruszany, że tak powiem, ale miałem bardzo podobną usterkę więc chętnie podzielę się swoimi spostrzeżeniami:

Po zakupie mojej Megi kontrola w stacji diagnostycznej, problem zauważony brak lewego tylnego kierunkowskazu zamiast niego mruga światło mijania, a w samochodzie lampka informująca o kierunkowskazie mruga jak oszalała. Żarówki wygłądają (co dość ważne) na nieprzepalone, więc wina zdaniem fachowca ze stacji w tym oto elemencie:

thumb_hosting_zdjec_1404827740__przerobionyuchwyt2.jpg thumb_hosting_zdjec_1404827724__przerobionyuchwyt1.jpg

 

Myślę sobie dobra wymienie element będzie dobrze, no ale element nie taki łatwy do zdobycia a nadtopiony plastiki z tego co mi wiadomo nie wpływa na przepustowość prądu(masy). Żarówki na multimetr co się okazało przepalony jeden z żarników P21W/5W. Kamień z serca lecę po nowe żarówki wymieniam wszystko pięknie ładnie, ale do momentu naciśnięcia hamulca, dzięki forum byłem pewien że to masa. Wygięcia tego oto elementu jak opisała to pan Jan:

thumb_hosting_zdjec_1404828425__cam00045.jpg

 

Mam nadzieję że mój post jest pomocny. Jeśli nie proszę o skasowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!