Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II nie pali dobrze


rocky5

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Megankę II 82KM 1.5dci rok temu ... i niestety będę ją musiał sprzedać jakiemuś mechaniorowi żeby naprawił i sprzedał dalej bo ja już nie mam sił. Znam się trochę na mechanice i wszystkie proste naprawy robię sam. Jednak teraz opadły mi ręce. Samochód chodzi jak burza, tylko odpala bardzo ciężko (i wyświetlił się Check Injection), ciężko znaczy że tak za 3-4 razem i po odpaleniu kopci niemiłosiernie przez około minutę (dym jest jasny, biały). Samochód trochę klekocze po odpaleniu. Ale chodzi jak burza, przyśpieszenie takie jakie było itd. Po podłączeniu do Clipa wyskoczył błąd wtrysku czwartego, gdy skasowałem błędy samochód opalał normalnie, by znowu po dwóch tygodniach błąd pojawił się ponownie. Czy słabe odpalanie może być tym spowodowane błędem tego jednego wtrysku? Wymieniłem już czujnik położenia wału, no ale niestety nie pomogło.

 

proszę o pomoc, bo nie stać mnie na nowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem już czujnik położenia wału, no ale niestety nie pomogło.

....bo ja już nie mam sił

gdybym miał wymieniać losowo części i by to nic nie pomagało, to też bym nie miał sił. Masz czarno na białym, ze problem jest z z układem wtryskowym. Jeżeli filtr paliwa czysty, pompka paliwa szczelna, to do wymiany zaworek zwrotny paliwa we wtryskiwaczu.

Auto jak odpali i zgasisz, to później odpala bez problemu, czy też za 3-4 razem ?

Po dłuższym postoju przed odpaleniem silnika napompuj gruszką paliwo i sprawdz czy jest lepiej. Jeżeli nie, to próba przelewowa wtrysków, będziesz wiedział w których wymienić zaworki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki ale próby przelewowe robiłem i wszystkie wtryski dają tyle samo paliwa na powrotach. Filtr paliwa wymieniałem około 15 tys. kilometrów temu. Jak podpompuje paliwo to objaw jest dalej ten sam (czyli tak czy siak nie odpali za pierwszym razem), zamontowałem zaworek zwrotny przed gruszką (patrząc od strony filtra paliwa). Jak samochód odpali raz to potem pali za pierwszym razem (po pracy czyli po około 9h jest mu już ciężko, ale odpala za pierwszym razem). Największy problem jest zawsze rano - nawet podczas upałów. Czy błąd Check Injection zniknie sam po naprawie usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm, to wtryski są ok. Z objawów które podajesz, to ewidetnie cofające się paliwo, czyli zaworek w gruszce. Ale dziwne że nie chce palić lepiej po podpompowaniu gruszką.

Ten zaworek zamontowałeś dzisiaj dla testu, czy jeździsz z nim już jakiś czas ?

U mnie pamiętam że check inj znikał sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek zamontowałem jakiś czas temu, mimo to w przewodzie pomiędzy gruszką a filtrem paliwa nadal przybywa powietrza i czasem jest pusty. Na obecną chwilę w przewodzie nie ma powietrza (jedynie takie minimalne pęcherzyki o średnicy około 2mm). Ostatnio miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą (2 raz w ciągu 2 miesięcy :/ - samochód nie przegrzał mi się, nigdy nie osiąga 90 stopni, nie wiem czy ten model tak ma), i o ile mnie pamięć nie myli błąd wyskoczył dzień po wymianie tej uszczelki - czy mechanik mógł pozmieniać kolejność wtrysków i takie objawy mogą być tym spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, opiszę jak sytuacja ma się na tę chwilę. Pojechałem z samochodem do Sokola z forum clio. Podpiął Clipa no i lipa, bo mi akumulator padł i była masa błędów. Czego się doszukaliśmy to na pewno wtryski były źle włożone tzn. w nie te gniazda co trzeba, drugą usterką był błąd EGR'a, którego wyczyściliśmy. No i póki co to by było na tyle - muszę jeździć i zobaczyć jak samochód się sprawuje. Zrobiłem 30km i na razie błąd się nie pokazał. Dodatkowo na Clipie sprawdziliśmy ciśnienie na listwie wtryskowej i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!