Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


bartmaxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie postanowiłem założyć nowy temat. Miałem problem z silnikiem 1.9dci 120km w Renault, w którym silnik stracił moc. Niestety do końca jej w dalszym ciągu nie odzyskał, a po 3 wizytach w różnych warsztatach postanowiłem poradzić sobie sam z problemem. Oczywiście częściowo problem został rozwiązany gdyż winny był zapchany egr. Po otwarciu wieczka z węża wychodzącego od odmy okazało się że nie ma tam membrany i kapie olejem do turbiny. Noszę się z zamiarem kupna tego wężyka wraz z okrągłym zaworkiem natomiast mam pytanie czy w odmie też znajduje się jakaś membrana lub zaworek który ulega zużyciu/ czy warto też wymienić? Samochód ma przejechane 190 000km. Załączam rysunek odmy.

post-56934-0-26398200-1375093193_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odmie nie ma części które mogą się zużyć ,to plastikowa puszka z kanalikami w środku którymi ma spływać olej.Jeżeli jest zapaprana można przemyć w benzynie ,szkoda kasy na ten element, ale warto zainwestować w zawór odmy tzn.ta puszka z membraną,której przy tym przebiegu już nie ma .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A czy ktoś ma orient czy do 1.9 dci będzie pasował sam zawór odmy (węże są inne) z 1.5 dci. Wyprowadzenie jednego węża ma pod innym kontem ale jeśli pasowałby to fajnie bo jest jeszcze tańszy. Czy ktoś się w tym orientuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś orientuje się czemu w scenicu 1.9dci 102km z 2000r odma nie posiada tego zaworu co w nowszych wersjach tego silnika? Jeżeli nie ma zaworu z membraną to cały olej idzie dalej w turbo itd..., czyż nie tak? Czy może w moim dci zawór jest zintegrowany w środku w odmie skoro nie ma go na wężu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

 

Też podepnę się pod temat, mam zamiar kupić nowy zamiennik zaworu odmy,mój silnik to 1.9 DCI 120 KM rok 2005

Na allegro znalazłem kilka opcji i tu moje pytanie.

Jedni podają nr. katalogowy 8200063371 oraz 8200136128, a inni 8200576778, który wybrać?

Po za tym na samym zaworku znalazłem nr. 8200045745, po wpisaniu w wyszukiwarkę okazało sie że niektóre silniki 1,5 DCI też mają tą samą część, więc teoretycznie też pasuje tylko czy ktoś już to sprawdził?

Chcę też wyczyścić samą odmę i tu pojawia się drugie pytanie. Czy ktoś może się orientuje czy odma jest rozbieralna i jak się zabrać za jej czyszczenie, głównie chodzi mi o to czy wystarczy ją wymontować i przepłukać np. w ON plus przedmuchać sprężonym powietrzem, czy też trzeba ja rozebrać - jak to ewentualne zrobić.

Może ktoś robił fotki podczas takich prac.

 

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chodzi o nr katalogowy zaworu to zależy od tego jakie węże są do niego podłączone. Ważne aby na samym zaworze był nr katalogowy taki sam jak na Twoim zainstalowanym w aucie. Odma nie jest rozbieralna, jak już odkręcisz odmę to koniecznie wyczyść odpływ oleju z odmy do miski olejowej - to jest metalowa rurka wystająca z bloku silnika na którą założony jest wąż gumowy tuż pod odmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

koledzy podepnę się pod temat bo też mam problem z odmą i kopceniem na niebiesko z rury wydechowej, otóż miałem problem z brakiem mocy i wymontowałem EGR, wyczyściłem i zaślepiłem go. Częściowo moc wróciła, ale dopiero od około 2000 obrotów w górę. Następnie wykręciłem odmę i wypłukałem ją w benzynie. Była bardzo zabrudzona, a odpływ oleju (ta cienka rureczka) całkowicie zablokowana. Następnie zdemontowałem zawór odmy (ten na górze). Oczywiście w środku uszczelki nie było, tylko sprężynka. To także wyczyściłem i dorobiłem nową gumkę, która częściowo ograniczyła przepływ gazów z miski olejowej do kolektora ssącego. Po złożeniu odpaliłem auto i zaczęło mi robić zasłonę dymną na niebiesko z rury wydechowej na zimnym i ciepłym silniku, więc usunąłęm tę uszczelkę i pozostawiłem wolny przelot. Dymienie ustało. Mam pytanie: czy to może być padnięta turbina?

 

Witam.

Koledzy proszę o poradę,wymieniłem zawór odmy na nowy bo stary chyba wsysło do turbiny ze starości,po odpaleniu zaczął strasznie kopcić z rury wydechowej na niebiesko (zasłona dymna)na wolnych obrotach i podczas normalnej jazdy po mieście powróciłem do poprzedniego zaworu oczywiście bez membrany i dymienie ustało delikatnie tylko dymek widać czy przyczyną dymienia może być walnięta turbina bo po wymianie zaworu na pewno zwiększyło się ciśnienie w misce olejowej a co za tym idzie to i oleju i być może więcej oleju pobiera walnięta turbina ale to tylko moje zdanie(laika)

 

Kolego po co piszesz 2 różnych miejscach o tym samym. Połączyłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!