Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poziom oleju w 1.5 dci


bartt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moją Meganką - jestem jej właścicielem od ponad miesiąca (2008 r.). Przed zakupem byłem z nią w ASO na przeglądzie, tam Pan sprawdzał poziom oleju i powiedział, że jest okej (niestety głupi się nie spytałem ile ten poziom wynosi), a po zakupie nie sprawdzałem z uwagi na to wizytę w ASO , dodatkowo po odpaleniu pokazywało, że poziom jest okej.

3 dni temu na wyświetlaczu pokazało mi, żebym uzupełnił poziom oleju. Po 10 minutowym odczekaniu sprawdziłem ręcznie poziom oleju i było dwie kreski (tak jakby na bagnecie od min do max jest 6 przedziałek). Po odpaleniu auta już mi pokazało, że jest okej. Od tamtej pory regularnie patrze na poziom oleju (również po całonocnym odpoczynku auta jak i po krótszych staniu). Sprawa jest dziwna o tyle, że zmiennie od lekko powyżej minimum do prawie 3 kresek miałem wskazania na bagnecie. Nie koniecznie wyższe wskazania wiązały się z długim staniem auta. I nie wiem czy coś jest nie tak? Nie wiem czy przy uzupełnianiu oleju (10 tys. km wstecz) było maks czy mniej. Przegląd mam wyznaczony na koniec listopada, miałem wtedy wymienić olej, ale może powinienem już? Może dla bezpieczeństwa powinienem dolać z litr oleju? Tylko tutaj pojawia się problem, mam pod maską naklejkę z ostatnio wymianą oleju thumb_hosting_zdjec_1375111008__olej.jpg, ale dalej nie jestem pewien jaki to olej.

To moje 1 autko i dopiero wdrażam się w sprawy samochodowe i nie chce, żeby się coś z silnikiem stało.

Nie wiem na ile to istotne, ale głównie jeżdżę niestety po mieście, przebiegi nie zbyt duże.

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne teraz już wiem i będę sprawdzał, mimo wskazań elektronicznych. Kurcze dziwna sprawa teraz byłem i mam znowu minimum auto stoi już prawie dobę (już tak miałem, że było minimum a później pojawiały się ponad dwie kreski). Patrzyłem pod auto oraz w okolicach silnika i nie widziałem żadnych wycieków, ale zrobię to jeszcze jutro w słońcu to będzie lepiej widać. Czy polecane jest sprawdzanie na zimnym silniku, ponieważ całość oleju spłynie, inaczej mówiąc na zimnym będzie więcej na bagnecie czy jest odwrotnie? 10-12 tys. czyli byłby to dobry moment jednak na wymianę, może pójdę w tym kierunku, byłbym , również nieco spokojniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumię.

A czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć ze zdjęcia jaki dokładnie mam olej wlany, z naklejki wynika, że jest to MOBIL 10W/40 (natomiast jest ich pare rodzai). Najważniejsze jest dla mnie ustalić czy mam wlany syntetyk czy półsyntetyk. Oleje Mobil 1 (czy to jest taki?) są to syntetyki, natomiast jeśli miałby to być któryś z Mobil Super to może to być półsyntetyczny. Kolejny krokiem byłoby ustalenia jaki to jest dokładny typ, jesli chciałbym sie decydować jednak na dolewke.

 

Jeśli decydowałbym sie na wymianę oleju to na pewno razem z wymianą trzeba wymienić filtr oleju, czy cos jeszcze? Z uwagi na to, że jestem nowym właśicielem auta i nie do końca wiem w jakim stanie sę poszczególne elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem jej właścicielem od ponad miesiąca

no to zawsze po "nowym" zakupie z automatu wymienia się olej, wszystkie filtry, rozrząd etc.

już masz problem z głowy! tak się postępuje z każdym autem - niezależnie czy diesel czy benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie mrarek za wszyskie podpowiedzi.

Jest ktoś z Krakowa, kto serwisuje swoje renault, oczywiście po za ASO (koszty zdecydowanie nie na moją kieszeń). Słyszałem o AutoReno w Wieliczce oraz o Maxi-Reno na Żmujdzkiej. Opinie na temat tych serwisów są z około dwóch lat czy ktoś ostatnio tam naprawiał? Czy może polecicie jakiś inny serwis w Krakowie. W szczególności jak będe wymianiał rozrząd chciałbym to zrobić w dobrym serwisie, aby nie nie narobic sobie więcej kłopotów, jednak jak zawsze cena ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki spróbuje sie skontaktować ze szpecem Uio.

A czy jest ktoś w stanie mi pomóc z wlanym u mnie olejem (rozpracowanie czy jest to syntetyk czy półsyntetyk)?

Boje się, że pojade na wymianę oleju i wleją mi bez zastanowienia olej półsyntetyczny, a przy moim przebiegu (chyba?) dobrze byłoby w miarę możłiwści pojeździć na oleju syntetycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Ktoś mi powiedział, że jak się zaleje raz silnik olejem półsyntetycznym to już nie można wrócić do pełnego syntetyku, stąd moje rozważania na temat tego jaki jest wlany olej. No chyba, że to bujda i nie zależnie od tego czym jest teraz zalany jak będzie wymiana to można zalać systetykiem i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zalej na próbę syntetykiem - stój nad gościem, niech nową butlę przy Tobie otworzy i ok. 5 litrów wleje. jakby coś ciekło na silniku, to ewentualnie można przejść na semi. obawiam się, że nic złego nie będzie.

oczywiście wymiana filtra oleju na nowy!

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!