Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat Skontroluj samochód


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

<><><><><><><><><><><><><>

Jakiś czas temu wymieniał kierownice w swojej M3 i przez głupotę włożyłem karte do samochodu - od tego momentu zapalił mi się komuniat jak w temacie.

<><><><><><><><><><><><><>

W między czasie kombinowałem z innym liczikiem ( z GT ) ale okazało się, że licznik jest z bogatszej wersji - auto wypluwało komunikaty że mam sprawdzić ABS, PDC i kilka innych modułów których nie mam. Więc wróciłem do starego licznika.

<><><><><><><><><><><><><>

Kupiłem więc MaxiEcu aby pokasować te błędy gdyż ta kontrolka doprowadza mnie już do szału.

<><><><><><><><><><><><><>

Skasowałem błedy z poduszki - odświeżyłem - nie ma nowych.

<><><><><><><><><><><><><>

Problem jest natomiast w momencie gdy włączę diagnostykę 'tablica wskaźników' gdyż wypluwa mi takie błędy:

post-57338-0-16436100-1375205450_thumb.jpg

<><><><><><><><><><><><><>

Kasowanie błędów nie pomaga...

<><><><><><><><><><><><><>

Czy możecie mi jakoś pomóc z tym? Czy pozostaje ASO? ile mogą mnie tak skasować za usunięcie tych błędów?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No dobra, byłem z samochodem tydzień temu u elektryka który jak twierdzi podpiął auto pod "taki sam kabel jaki mają w serwisie Renault" - czyli przypuszcazm, że CLIP.

Skasował błędy ale kluczyk nie zgasł. Męczył się z autem 3 dni po czym stwierdził, żebym przywiózł im auto we wrześniu bo teraz są wakacje i mają dużo innej roboty przy autach które w ogole nie chcą odpalać... czyli jednym słowem mnie zbył :\

 

Dzisiaj zaciekawiony co tam właściwie pokasował podpiąłem auto pod Maxi-Ecu i faktycznie błędów było więcej ale te o utraconej komunikacji z otwieranym dachem, automatyczną skrzynią, cz. cofania oraz cz. cisnienia powietrza w oponach pozostały nadal...

No więc chciałem je spróbować skasować jeszcze raz przy pomocy maxi-ecu, kliknąłem więc na "gumkę" w celu usunięcia błędów a tam zamiast mniej - pojawiły się jakieś dodatkowe które widać powyżej.. :\

 

Czekam na dalsze sugestie co z tym zrobić... pozostaje jedynie ASO i programowanie na nowo licznika/auta? Ile taka 'przyjemnosc' moze kosztowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, licznika raz zaprogramowanego nie da się za pomocą kabla i komputera podłączonego poprzez złącze diagnostyczne przeprogramować- można w nim tylko dodać funkcje tempomatu lub włączyć czujniki w oponach.. Więc jeśli wróciłeś do starego licznika to konfiguracja wróciła taka jak miałeś. Jeszcze się nie spotkałem, aby błędów zapamiętanych nie dało się wykasować CLIP-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sęk w tym, że nie wróciła... :|

Nie mam ani pdc, ani otwieranego dachu, ani czujnika w oponach a już na bank nie mam automatycznej skrzyni...

Czy jest możliwe, żeby przy podmiance liczników coś się 'uszkodziło' i samochód tak samo jak przebieg pociągnął ustawienia z innego licznika?

Czy wyposażenie jest zapisane tylko w liczniku a oni po prostu nie potrafili tych błędów wykasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednie funkcje wyposażenia są zapisane w odpowiednich sterownikach. Jedyne co autko mogłoby przyswoić z innego licznika to inny przebieg pod warunkiem że przebieg w drugim liczniku był wyższy niż oryginalny przebieg Twojej maszyny. Zawsze wybiera wyższą wartość. Czujnik ciśnienia można wyłączyć CLIPEM (konfiguracja licznika) . Otwierany dach pewnie będzie w sterowniku UCH. Tak jak już pisałem wcześniej raz zaprogramowany sterownik w autach Renault ponownie za pomocą CLIPa nie może być ponownie przeprogramowany. Widzę że znalazłeś sposób jak to zrobić.

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli do tej pory nie dałeś rady to mogę spróbować pomoc. Jestem z DG.

Problem jest taki, ze wpięcie złego licznika może przekopiować konfiguracje i przebiegi. Jeśli na liczniku GT było więcej km to może być mało ciekawie :)

Bezpiecznie przed taka podmianka jest podłączyć CLIP'a zanim coś zmienisz. Wtedy można ściągnąć car config auta i w razie problemow próbować wrócić ze wszystkimi ustawieniami.

Licznik oczywiście jest w 100% programowalny (no może poza VIN'em który oficjalnie można wpisać tylko raz). Natomiast prog. wymaga tokena (klucz dostępu do serwera Renault.net).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!