Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat Skontroluj samochód


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

<><><><><><><><><><><><><>

Jakiś czas temu wymieniał kierownice w swojej M3 i przez głupotę włożyłem karte do samochodu - od tego momentu zapalił mi się komuniat jak w temacie.

<><><><><><><><><><><><><>

W między czasie kombinowałem z innym liczikiem ( z GT ) ale okazało się, że licznik jest z bogatszej wersji - auto wypluwało komunikaty że mam sprawdzić ABS, PDC i kilka innych modułów których nie mam. Więc wróciłem do starego licznika.

<><><><><><><><><><><><><>

Kupiłem więc MaxiEcu aby pokasować te błędy gdyż ta kontrolka doprowadza mnie już do szału.

<><><><><><><><><><><><><>

Skasowałem błedy z poduszki - odświeżyłem - nie ma nowych.

<><><><><><><><><><><><><>

Problem jest natomiast w momencie gdy włączę diagnostykę 'tablica wskaźników' gdyż wypluwa mi takie błędy:

post-57338-0-16436100-1375205450_thumb.jpg

<><><><><><><><><><><><><>

Kasowanie błędów nie pomaga...

<><><><><><><><><><><><><>

Czy możecie mi jakoś pomóc z tym? Czy pozostaje ASO? ile mogą mnie tak skasować za usunięcie tych błędów?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No dobra, byłem z samochodem tydzień temu u elektryka który jak twierdzi podpiął auto pod "taki sam kabel jaki mają w serwisie Renault" - czyli przypuszcazm, że CLIP.

Skasował błędy ale kluczyk nie zgasł. Męczył się z autem 3 dni po czym stwierdził, żebym przywiózł im auto we wrześniu bo teraz są wakacje i mają dużo innej roboty przy autach które w ogole nie chcą odpalać... czyli jednym słowem mnie zbył :\

 

Dzisiaj zaciekawiony co tam właściwie pokasował podpiąłem auto pod Maxi-Ecu i faktycznie błędów było więcej ale te o utraconej komunikacji z otwieranym dachem, automatyczną skrzynią, cz. cofania oraz cz. cisnienia powietrza w oponach pozostały nadal...

No więc chciałem je spróbować skasować jeszcze raz przy pomocy maxi-ecu, kliknąłem więc na "gumkę" w celu usunięcia błędów a tam zamiast mniej - pojawiły się jakieś dodatkowe które widać powyżej.. :\

 

Czekam na dalsze sugestie co z tym zrobić... pozostaje jedynie ASO i programowanie na nowo licznika/auta? Ile taka 'przyjemnosc' moze kosztowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, licznika raz zaprogramowanego nie da się za pomocą kabla i komputera podłączonego poprzez złącze diagnostyczne przeprogramować- można w nim tylko dodać funkcje tempomatu lub włączyć czujniki w oponach.. Więc jeśli wróciłeś do starego licznika to konfiguracja wróciła taka jak miałeś. Jeszcze się nie spotkałem, aby błędów zapamiętanych nie dało się wykasować CLIP-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sęk w tym, że nie wróciła... :|

Nie mam ani pdc, ani otwieranego dachu, ani czujnika w oponach a już na bank nie mam automatycznej skrzyni...

Czy jest możliwe, żeby przy podmiance liczników coś się 'uszkodziło' i samochód tak samo jak przebieg pociągnął ustawienia z innego licznika?

Czy wyposażenie jest zapisane tylko w liczniku a oni po prostu nie potrafili tych błędów wykasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednie funkcje wyposażenia są zapisane w odpowiednich sterownikach. Jedyne co autko mogłoby przyswoić z innego licznika to inny przebieg pod warunkiem że przebieg w drugim liczniku był wyższy niż oryginalny przebieg Twojej maszyny. Zawsze wybiera wyższą wartość. Czujnik ciśnienia można wyłączyć CLIPEM (konfiguracja licznika) . Otwierany dach pewnie będzie w sterowniku UCH. Tak jak już pisałem wcześniej raz zaprogramowany sterownik w autach Renault ponownie za pomocą CLIPa nie może być ponownie przeprogramowany. Widzę że znalazłeś sposób jak to zrobić.

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli do tej pory nie dałeś rady to mogę spróbować pomoc. Jestem z DG.

Problem jest taki, ze wpięcie złego licznika może przekopiować konfiguracje i przebiegi. Jeśli na liczniku GT było więcej km to może być mało ciekawie :)

Bezpiecznie przed taka podmianka jest podłączyć CLIP'a zanim coś zmienisz. Wtedy można ściągnąć car config auta i w razie problemow próbować wrócić ze wszystkimi ustawieniami.

Licznik oczywiście jest w 100% programowalny (no może poza VIN'em który oficjalnie można wpisać tylko raz). Natomiast prog. wymaga tokena (klucz dostępu do serwera Renault.net).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!