Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabe przyspieszenie do 2500 obrotów


malum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z przyspieszeniem w Scenic II.

Miałem wcześniej Lagunę bez turbiny common rail i zachowywał się standardowo, dostawał kopa od ok 2500 obrotów.

Po drodze przez moje ręce przewinął się Fiat z silnikiem JTD z common rail i szedł jak burza praktycznie od zera.

Zmieniłem samochód na Scenica II z silnikiem 1.9 dCi 125KM - to nie błąd, 125KM, silnik jak w wersjach 130KM, ale chip ustawiony fabrycznie na 125KM, to jeden z pierwszych modeli z nowym silnikiem, dlatego moc nieco mniejsza.

Na początku samochód szedł jak sterta cegieł pod górkę. Po wyczyszczeniu przepustnicy żywo reaguje na gaz.

Niestety zachowuje się jak Laguna bez common rail, tzn kopa dostaje dopiero przy ok 2500 obrotach.

Turbina na pewno jest z systemem common rail (duża), ale sama regulacja łopatek chyba nie do końca działa.

Podłączałem samochód do komputera i wyskakuje mi jedynie błąd świec żarowych P0670 - muszę sę przed zimą za to również zabrać - nic poza tym.

Czy common rail sterowany jest jakimś czujnikiem czy w Renault to standard,że dopiero przy 2500 obrotach głowa ucieka do tyłu, a wcześniej muli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze jedno. Gdy chcę ruszyć z "piskiem opon" to muszę przycisnąć pedał gazu, poczekać z 4 sekundy i dopiero puścić sprzęgło, bo samochód do 2500 bardzo wolno wkręca się na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

<><><><><><><><><><>

Miałem podobnie...W swojej megance 1.9 dTi 98koni, w moim przypadku były to rozregulowane wtryski, i dziurawy przewód biegnący od turbiny do silnika...

<><><><><><><><><><>

Pozdro

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, w moim MEGANE II 1.5dci 2006r. te same objawy, a mianowicie kop dopiero od 2500 obr. Sprawdziłem wszystko (wtryski, czujniki itp.) Okazało się, że uszkodzony był przepływomierz powietrza. Bez niego auto idzie jak pocisk, żwawo i natychmiast reaguje na pedał gazu.

Koszt wymiany przepływomierza ok. 50-100 zł za używkę.

U mnie pomogło.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!