Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w ocenie i zakupie Scenica II


kwasik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem całkowicie zielony jeżeli chodzi o motoryzację ale jestem zainteresowany kupnem Scenica II mam na to jakieś 14-15 tyś. I głównie mam dylemat czy kupić w dieselu czy w benzynie i może z czasem przerobić na gaz. Śledzę trochę w internecie aukcje i wpadły mi w oko takie dwa modele w benzynie:

http://allegro.pl/renault-scenic-ii-1-6-benz-klima-2-kpl-kol-okazja-i3455129729.html

http://allegro.pl/renault-scenic-ii-2003-2004-1-6-benzyna-climatron-i3453504856.html

Dlaczego benzyna?? Bo ktoś mi kiedyś powiedział że jak diesel się zepsuję do jego naprawa jest dużo droższa od benzyny a może ktoś mi może wyjaśnić jakie są lepsze silniki w Scenikach i jakie są o nich opinie z góry dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych pieniądzach to celował bm właśnie w roczniki 2004-2005. Nowszych w dobrym stanie i przystępnym wyposażeniem to trudno znaleźć.

1.

Coś podejrzanie to wygląda, ale po kolei:

- kombinowany z tyłu - plastik na tylnym zderzaku jest inny niż na klapie bagażnika. Nie wiem, który jest oryginalny;

- lewe ramie wycieraczki przedniej (mocowanie pióra) z modelu z pierwszej fazy produkcji 2003-2004, a prawe ramie już po 2004-. Które oryginalne? nie wiem, trzeba by znać datę produkcji. Ale było kombinowane;

- wyświetlacz nie jest podświetlony, a przy otwartych drzwiach powinien być i gaśnie dopiero po ok. 15-20 min. Dlaczego tyle czekano (przypadkiem czy celowo). Może żeby ukryć jakiś komunikat/kontrolkę usterki? Do sprawdzenia;

- uszkodzona prawa kratka nawiewu konsoli środkowej;

- wyposażenie niezgodne z opisem: brak systemu kontroli trakcji (w tym (czyt. rodzinnym) samochodzie to podstawa. Brak podgrzewanej przedniej szyby (nie było takiej w opcji w ogóle);

Na plus to jedynie obecność kompletu dywaników co się rzadko zdarza. :mrgreen:

Jeśli masz nie daleko to możesz podjechać oglądnąć go z bliska, ale według mnie nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- lewe ramie wycieraczki przedniej (mocowanie pióra) z modelu z pierwszej fazy produkcji 2003-2004, a prawe ramie już po 2004-. Które oryginalne? nie wiem, trzeba by znać datę produkcji

Na szybie jest 4 więc rocznik 2004. Jeśli oczywiście reszta szyb także ma tą samą cyferkę rocznika.

Co do wycieraczek, to w tych rocznikach zazwyczaj ta wycieraczka pasażera, a właściwie łożyska w ramieniu padają. Częsty to przypadek. W sceniolu syna, też akurat w ubiegłym tygodniu wymienialiśmy ramiona wycieraczek, przy okazji wymiany plastikowego podszybia, z powodu roztrzaskanej przez grad siatki wlotu powietrza do nawiewu.

Tak przy jednej robocie i zdejmowaniu wycieraczek podmieniliśmy ramiona na te poliftingowe, bo i lepszy stan łożysk i mocowanie piór lepsze. Poza tym, same pióra łatwiej i taniej można zakupić.

Tak wiec też mamy srebrnego sceniola z 2004 roku z wycieraczkami i ramionami po lifcie

Tu ktoś poszedł po kosztach i wymienił prawdopodobnie tylko to zepsute i luźne na łożyskach ramię.

To akurat mały plusik tego auta, bo ramię kierowcy, poliftingowe, można zakupić za około 50 zł i mamy już komplet na nowym systemie mocowania piór. A komplet używek nowego typu to koszt około 250zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, całkiem możliwe, że jest tak jak piszesz. Dla mnie jednak wydało się to dziwne, że wymieniono tylko jedno ramię. Ja mam jeszcze oryginały i nie ma żadnego problemu ze strona pasażera, ale też mam w planach wymianę na ramiona z nowym mocowaniem - główny powód to cena i dostępność piór z tym mocowaniem. Przy kolejnej wymianie piór będzie mniej stresu i narzekania. :mrgreen:

 

kwaski, opisu auta brak, nie ma z czym porównać faktycznego stanu. Na zdjęciach wydaje się w porządku - nic niepokojącego nie zauważyłem.

- wersja wyposażenia wyższa niż poprzednia (lusterka wsteczne w kolorze nadwozia, skórzana kierownica, srebrne emblematy wewnątrz)

- na plus to system hands free;

- znów brak systemu ESP/ASR, nie wiem czy to ważne dla Ciebie ale ja bym szukał tylko z tym systemem;

- brak dywaników;

- sprawdź też czy roletka w tylnych lewych drzwiach jest cała (czy zaczep nie jest uszkodzony), na lewych widać jest cały.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!