Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 DCI 102KM chyba początek końca skrzyni


pauliosss

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem Scenica I phII 2002r 1.9 DCI 102KM i chyba już wiem czemu poprzedni właściciel go sprzedał, mam dziwne stuki w skrzyni jak ruszam kołem wiem że ogólnie w każdym samochodzie jest coś takiego, lecz nie tak głośno jak jest to zaobserwowane u mnie, wydaje mi się że dźwięk jest dosyć głośny ( dźwięk metalu słyszalny to do wymiany zauważyłem lizak pod spodem) ale interesują mnie te dźwięki w mechanizmie, na biegu nagrałem jak to słychać, na luzie są cichsze, ale też słyszalne dźwięki przód tył. Dodam jeszcze że biegi wchodzą płynnie nic nie szarpie, jest jeszcze tylko taki problem że jak jadę sobie spokojnie gdzie na jedynce i jest taki moment przełamania, chodzi mi o to, że samochód toczy się własną siła nie ciągnie na biegu ani nie hamuje skrzynią tylko właśnie jak się toczy(oczywiście bieg jest wtedy włożony) to wtedy słychać taki dziwny dźwięk gdzieś z przodu jakby jakieś tarcie o coś wydaje mi się że to ze skrzyni biegów, bo jak zauważyłem te dźwięki to są dosyć głośne na filmie ciszej się nagrało, ale w rzeczywistości są o wiele głośniejsze. Często to tarcie dzieje się gdzieś na skrzyżowaniach jak się skręca na biegu powoli, dodam jeszcze że rano po odpaleniu jak puszczę sprzęgło to jest szum taki i terkotanie jakby wałki jazgotały, na ciepłym też to zauważyłem, lecz nie zawsze. Czy to może być początek końca skrzyni? Jakby w tym silniku była dwumasa to bym myślał że ona tak hałasuje, a tak nie wiem co to może być, na razie jeżdżę i się martwię, można tak jeździć z tym? Chyba dlatego go sprzedał, bo reszta podzespołów jest krótko mówiąc w stanie bdb. A nikt nie sprzedaję samochodu bez wad... Link do filmiku jaki zarejestrowałem z lewej i prawej strony, z lewej dźwięk jest głośniejszy:

 

http://w4.wrzuta.pl/film/8PnU5UJGdp2/ve_20130816_012719

 

http://w4.wrzuta.pl/film/9ocs5I8iiW0/ve_20130816_012904

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę żebyś ruszał półosią, czy może masz automat? Dziwięk przypomina kończące się przeguby wewnętrzne (prawy ok 150zł a lewy ok 100zł), może być że wali klapka obiegu zamkniętego którą naprawia się przez rozpięcie wtyczki.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok spróbuję, myślisz że to nie skrzynia?

 

Dodano: 16 sie 2013 - 14:37

Nie widzę żebyś ruszał półosią, czy może masz automat? Dziwięk przypomina kończące się przeguby wewnętrzne (prawy ok 150zł a lewy ok 100zł), może być że wali klapka obiegu zamkniętego którą naprawia się przez rozpięcie wtyczki.

Ruszałem całą tarczą hamulcową w tę i z powrotem, klapka działa bo jak wezmę wewnętrzny to przełacza, pewnie żeby się do niej dostać trzeba zdejmować kokpit?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jeśli nawet oba przeguby z robocizą i olejem będą kosztoać jakieś 300 - 350zł a cała skrzynia to wydatek nawet 1 tysiąca, może być że kończy się np mechanizm różncowy (a najczęściej łożyska), choć np moje auto ma nakulane prawie 400k to skrzyni nie słychać tylko prawy przegób wewnętrzny przy ruszniu, kwesia wymienania oleju w skrzyni co ok 80tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze że rano po odpaleniu jak puszczę sprzęgło to jest szum taki i terkotanie jakby wałki jazgotały, na ciepłym też to zauważyłem, lecz nie zawsze

To mi brzmi na łożysko wyciskowe sprzęgła. Zwykle niegroźne.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no mój ma 160tys i może mieć bo na prawdę jest zadbany z zawieszenia wnętrza to się czuje że samochód nie wyjeżdżony, ale może to go zgubiło że kobieta nim jeździła a czort wie jaka, bo czasami to kobitki do wszystkiego są zdolne, może sprzęglo puszczała szybko, albo nie wiem jak sprawdzić czy jes stan oleju?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach B)

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

 

Dodano: 28 sie 2013 - 23:37

No i jak na razie jeżdżę już miesiąc i nic się nie zmieniło z tymi odgłosami, będe dalej tak jeździł, będzie widać. Ale każdy mechanik obstawia na mechanizm skrzyni biegów. Jedynie co zauważyłem to dolna poduszka jest urwana i ta główna od rozrządu chyba też, bo silnik się rusza, a nie powinien. Przez poduchy, może być taki dźwięk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja bym się upewnił u jakiegoś dobrego mechanika , czy na pewno poduchy do wymiany.

Twoja diagnoza zależy od tego jakie masz doświadczenie a za tym wiedzę w autach.

Szkoda żebyś się wpędził w może zbędne koszty. Myślę że mechanik powinien zerknąć za cenę dobrej flaszki, a przynajmniej będziesz miał pewność , bo poduszki zawsze jedne więcej drugie minimalnie ale się ruszają bo na tym polega izolacja nadwozia od drgań i ruchów zespołu napędowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolna to na 100% jest urwana, a ta od strony rozrządu wydaje mi się że też, bo łapię ręką za silnik i się dosyć mocno rusza silnik na niej, a nie powinien, powinien być bardziej osadzony na sztywno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co słyszałem to tylko oryginał, bo zamienniki nie zdają egzaminu tak?

Co prawda temat górnej poduszki ale jakość zapewne podobna.

Tu masz temacik http://megane.com.pl/topic/35038-poduszka-silnika-ta-z-prawej-akusan-warto/

dodam tylko że ta 2ga(Prottego )- zamontowana u mnie śmiga :( a nie ma u mnie łatwego życia, Megi często zjeżdża na utwardzone bezdroża , dukty leśne i inne takie wertepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!