Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek ze skrzyni biegów.


ArkadiuszK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój problem polega na tym iż mam wyciek ze skrzyni biegów w miejscu gdzie drążek od zmiany biegów wchodzi do skrzyni (na daną chwile jest to już pojawianie się kropelek), jest to podobno norma w tych samochodach. Lecz moje pytanie polega na tym, jaki jest koszt wymiany tego symeringu (bo domyślam się że takowy służy tam za uszczelnienie), czy do wymiany jego trzeba wyciągać skrzynie biegów, oraz czy jest możliwość zrobienia tego samemu w sensie czy nie jest to na tyle trudne.

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się to chce zrobić zgodnie ze sztuką, to nie tylko trzeba skrzynię wyciągnąć, ale trzeba ją całą rozbebeszyć, żeby się do tego uszczelniacza dostać. To jest opinia warsztatu gdzie to chciałem robić, potwierdzona przez ASO, gdzie mi powiedzieli, że jak nie ma dużego wycieku, to jeździć i kontrolować poziom oleju i ewentualnie uzupełniać, a to zrobić przy okazji jakiegoś większego remontu skrzyni. I tak już przejechałem 40 kkm. Jak uzupełniam olej (3x), to stawiam samomchód lekko pochylony na stronę pasażera (wchodzi więcej oleju), a póżniej co jakiś czas odkręcam i uchylam korek sprawdzająć czy jest olej i to wszystko.

Napisałem "zgodnie ze sztuką", bo czytałem, że niektórzy robią to bez wyciągania skrzyni - odcinają dźwignię wybieraka, wymieniają uszczelniacz i spawają dźwignię do wybieraka. Ja wolę to w przyszłości zrobić zgodnie ze sztuką i na razie sprawdzam poziom oleju, tym bardziej, że nie jest to kłopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt w wersji bez wyciągania skrzyni 150zł z uszczelniaczem.Dwa miesiące temu dałem do warsztatu 4godz roboty i po problemie.

Dodam że dopiero 4 warsztat podjął sie naprawy(kilka razy już to robili) ja osobiście polecam właśnie tą metode ze względu na cene ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będę szukał mechanika który to zrobi nie wyciągając skrzyni w ostateczności z rozbieraniem, ponieważ zależy mi na tym by samochód był sprawny w 100%. A do wymiany prosi się już rozrzad ponieważ wycieka mi z pod jednej rolki olej... A bydajmniej tak mi się wydaje.

Dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja pomogę:

http://www.tnd-france.com/notice_e.htm

 

Zestaw TND FN10 załatwia sprawę przeciekającego uszczelniacza wybieraka w skrzyniach JB/JC bez ich rozbierania, wiercenia, spawania. Koszt 42 Euro + przesyłka do Polski. Moim zdaniem gra jest warta świeczki bo za ok. 200zł mamy skutecznie i w miarę bezinwazyjnie rozwiązany problem. Jedni twierdzą, że nawet wymiana simmeringu "zgodnie ze sztuką" jest tymczasowa i nie załatwia sprawy na dłuższą metę. Jest to prawda pod warunkiem, że ktoś wymieni simmering bez usunięcia przyczyny jego uszkodzenia czyli moim zdaniem wyrobionej łapy skrzyni (dogbone'a). Usztywnienie poduszki skrzyni + uszczelnienie wybieraka czy to simmeringiem czy zestawem FN10 musi przynieść długotrwały efekt. Parę osób skorzystało z tego rozwiązania na cliosport.net. Myślę żę we Francji każde Renault jeździ na tym zestawie.

 

Edytowane przez B-Rey
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam forumowiczów.

Mam pytanie odnośnie zestawu TND do uszczelnienia skrzyni biegów. Już 3 razy Megi była u mechaników (nawet serwis Renault sobie nie poradził) i po każdym uszczelnieniu 2--3 miesiące jest ok i zaczyna dalej cieknąć olej.

 

Zakupiłem zestaw TND i na filmie (część 2 ok. 0:40 sek) widać jak wyjmowany jest kombinerkami taka podkładka w kształcie podkowy - nie wiem jak to dokładnie opisać.Tylko, że później nigdzie nie jest pokazane, żeby wracała na swoje miejsce. Jakie jest jej "zadanie" w skrzyni i czy trzeba ją spowrotem tam umieścić???

 

Za tydzień zamierzam zabrać się za skrzynię i nie chcę popełnić jakiegoś błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Trochę czasu minęło od ostatnich postów w temacie, więc chciałbym zapytać czy spotkaliście się z jakimiś 'polskimi' sposobami naprawienia wycieku ze skrzyni, na kształt zestawu z Francji. Nasza Megi rodzinna gubi już olej z skrzyni w takim tempie że strach. I nie wiem co robić - wybebeszać skrzynię, spawać czy zestaw z Francji. Zamawiał to ktoś wogóle ? Zdało egzamin ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybszy jest sposób z przecięciem wodzika, wymianą uszczelnienia i ponowne spawanie.

Kolega robił już chyba z kilkanaście takich operacji.

Podstawa, to prosto uciąć (najlepiej cienkim brzeszczotem) i potem przed spawaniem dobrze złożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Koledzy.Czy ktoś z Was uszczelniał ten wybierak zestawem z filmu.Ja kupiłem coś podobnego Febi.Mam nadzieję że zda egzamin.Proszę o porady jakiekolwiek.Czy jakieś niespodzianki mnie przy tym czekają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zda egzamin, żadnych niespodzianek być nie powinno, wymiana jest dość prosta.

Jeśli dobrze pamiętam, to przy rozkręcaniu wodzika dobrze jest sobie zaznaczyć jak daleko go ponowie przykręcić.

Nie trzeba wtedy się bawić w jego ponowne ustawianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Wydaje mi się że mam podobny problem w skrzyni 6b w Megane III 1.4 Tce130, tylko że moim zdaniem wyciek jest od góry. W 2022 przy przebiegu 100k km wymieniłem olej w skrzyni, zrobiłem od tego czasu 35k km i wczoraj sprawdziłem poziom oleju. Dolałem max 50ml oleju i zaczęło się przelewać, także skrzynia tylko się poci od góry, niemniej jednak, chciałbym się dowiedzieć co trzeba wymienić i gdzie, żeby ewentualnie pozbyć się tego pocenia.

 

W załączniku zaznaczyłem element z którego moim zdaniem się poci.

20230331_075943.jpg

20241130_114111.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!