Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy powyżej 3tyś. obrotów, dławienie się.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od 2 tygodni mam problem z moim autkiem.

Brak mocy, jeżdzi jak 1.2 a nie 2.0, szarpnie podczas jazdy i niema mocy powyżej 3tys. obrotów.

Byłem juz u 3 magików i wymienili:

-świece

-przewody

-cewki 2 szt.

-tłumik środkowy (był dziutawy i przegnity)

Całość kosztowała mnie ponad 600zł a auto dalej nie jest takie jak wcześniej.

Dodam ze na 5 biegu prawie się nie rozpędza.

Sprawdziłem czujnik temperatury, czyjnik położenia przepustnicy, czujnik położenia wału i silniczek krokowy- wszystke parametry w normie z książki.

Niemam już pomysłów a dalsze wizyty u mechaników to dla mnie masakra.. nikt niechce grzebac w reni.

Pomocy!

Edytowane przez LONGERD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety magicy z lęborka i okolic nie posiadają takiego ustrojstwa.

Dodam jeszcze ze nawet na wolnych jak przegazuje to dojdzie max. do 5 tyś. obrotów i odbija do 4 i dusi się.

Właśnie pomierzyłem rezystancję wtrysków. Pokazało od 18,2 do 20 omów.

Edytowane przez LONGERD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymienię jutro, wtryski sprawdziłem i maja za wysoka rezystancję, ale biorąc pod uwage mój miernik za 10zł:)

Jak w domowych warunkach sprawdzic wtryski i pompe oraz tą sonde o której wspominał kolega wyżej?

Edytowane przez LONGERD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj / naprawiaj po kolei i próbuj bo nie dojdziesz co naprawiłeś.

O wtryskach poszukaj( google,forum) jaką powinny mieć oporność i jak je sprawdzić ja jeszcze tego nie naprawiałem .

Pompę : można założyć kawałek przezroczystego przewodu z igelitu w jakimś łatwym do tego miejscu i obserwować przy wyższych obrotach czy idzie dobrze/słabo paliwo , czy razem z powietrzem.

To w miarę bezpieczny sposób jak na zabawę z paliwem , widziałem bardziej hardcorowe , jak wypuszczenie przez trójnik przewodu na zewnątrz auta i przytykanie go palcem ( po wsadzeniu końca w duży słoik )aby sprawdzić czy pompa daje spore ciśnienie czy już kicha . Ale to już niebezpieczne zabawy mogą być .

Sondę też sprawdzisz elektrycznie poszukaj jak , bo ja jeszcze nie sprawdzałem .

 

Miernik może być dobry jak ma dobrą baterie , znajdź jakiś opornik z napisaną / znaną ci wartością i go przemierz, będziesz wiedział czy miernik dobrze mierzy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem filtr paliwa.

Dalej obroty maxymalnie dochodzą do 4,5tyś. na luzie.

Sciągnołem tłumik końcowy ale to również nic nie zmieniło, dodam ze kata niemam w jego miejscu jest rura.

Dojścia do lambdy niemam. Coraz bardziej myśle ze to coś w silniku go blokuje, ale 20tyś. temu był kapitalny remąt i silnik działał jak złoto.

Co jeszcze sprawdze bez kanału bo takowego nie posiadam?

Znalazłem w Sam naprawiam.... rezystancja wtryskiwacza powinna wynosić 14,5 +- 1 ohm, u mnie jest na 3 wtryskach 18,5 a na jednym 20 ohm. Wymienić je czy zostawić bo już sam nie wiem co robić?

Edytowane przez LONGERD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak świece ngk, stare też ngk były, podmieniałem juz ze starymi żadnej różnicy, miałem stare z bmki denso i tez to samo, czyli wielka kupa.. w pół roku wsadziłem ponad 2k w to auto a ono dalej robi jakieś niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda jest widziałem ją jak byłem autem na kanale, niestety nie mam dostępu z góry do niej. Umówiłem sie na przyszły tydzień do renault-max w redzie... mają clipa może oni cos pomogą w innym wypadku powiem wprost mimo zainwestowanej kasy i to całkiem sporej auto trafi na złom lub może znajdzie sie jakiś szaleniec który to kupi, bo ja juz sił nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

koledzy mam podobny problemik z autem otóż zaczęło się że:

przy niskich temperaturach gasnął (dopiero od przejechania ok 1 kilometra) ale po 2-3 przechodziło...

pewnego pięknego dnia wymieniłem filtry olej itd no i przy odkręcaniu filtra trochę się polało więc ładnie wyczyściłem silnik (jak z fabryki) no i po przeczyszczeniu zauważyłem że kostka od czujnika położenia wału była trochę poklejona więc ją zaizolowałem i auto zaczęło jeździći przestało gasnąć...ale o dziwo po dniu przestało odpalać... dopiero za 3-4 razem odpaliło (przy wcisniętym gazie) no więc zmieniłem cewki obie i świece (kable kiedyś zmieniłem na fabryczne) no i nic nie pomogło, poszło do mechanika wyczyścił całą przepustnicę razem z silniczkiem krokowym i od razu termostat zrobił. I tak cieszyłem się 2 dni sprawnym autem, teraz ładnie pali ale przy przyśpieszaniu ruszaniu jeździe z wciśniętym mocniej pedałem gazu sprawia wrażenie jak by nie palił na któryś cylinder po puszczeniu gazu i jeździe rozpędzonym chwilę czuć że nie ma równych obrotrów po czym po chwili wraca do normy i tak w kółko przy stałej prędkości nic mu nie jest...

cewki świece nowe, przepustnica czysta,

 

silnik: 1.6 (k7m)

1997r

renault megane scenic I ph I

BEZ LPG itp

 

podłączyć nie mam jak do komputera (mam kabel obd II nie wiem czy to pasuje do niej bo nie mam programu a tymi którymi próbowałem to nic nie pokazał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!