Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Potężna stłuczka w sam tył Scenic 1,6 KAT 2002


Siwy.

Rekomendowane odpowiedzi

To jest jakaś bzdura, co to wogóle ma być, samochód wyceniony na 4,8 tyś przed szkodą, WTF????

Notka którą dostałem na e-maila

Wartość pojazdu w stanie nieuszkodzonym wg stanu na dzień szkody 4.800,00 PLN

Wartość pojazdu w stanie uszkodzonym na dzień ustalania wysokości szkody 2.000,00 PLN

Wysokość szkody w pojeździe….(różnica) 2.800,00 PLN

Jutro będę dzwonił do tego rzeczoznawcy i mam takie pytanie czy mogę żądać ponownej ekspertyzy??? Bo Compensa i rzeczoznawca chcą mnie mocno wydymać. Czy może lepszym rozwiązaniem będzie powołanie własnego rzeczoznawcy? Bo to już przestaje być śmieszne, ręce opadają, wszyscy robią jak chcą......

Edytowane przez Siwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dało by się to jakoś zrozumieć to gdyby szło to z ich konta i szulerują ale gdy idzie to z innej firmy tym bardziej zagranicznej to jest absurd, chyba że dostają jakąś wysoką prowizję od tego aby jak najmniej wypłacać. Po prostu oszustwo w biały dzień...

Edytowane przez Siwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie...Nie daj się, bo oni po prostu chcą Cie wych...ać ;/ Żądaj ponownej ekspertyzy i już, niech tym razem przy Tobie sprawdzi wszystko (bo ten numer z samowolnymi oględzinami to dla mnie jazda po bandzie.;/ )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie kolejny raz rzeczoznawca, ale tylko zrobił zdjęcia kopi dowodu rejestracyjnego i pojechał, nic więcej nie robił. Spytałem się go o wyposażenie i powiedział że będzie robił na podstawie modelu. Dzisiaj dostałem kolejną wycenę ale znów dosyć niska i chce zapytać czy mam prawo do dostępu do kosztorysów wyceny naprawy jak i wyceny wartości tego samochodu (zawartego wyposażenia itp)? Bo mam podejrzenia że mógł coś ominąć, tak abym miał podstawę do odwołania. Żadnego kosztorysu nie dostałem tylko samą wycenę. Czy mam do tego prawo aby żądać te dokumenty? Jeżeli ktoś wie jak to jest to prosiłbym o kontakt. Pozdrawiam!

Edytowane przez Siwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mam prawo do dostępu do kosztorysów wyceny naprawy

Dziwne, że nie dostałeś. Ja ostatnio miałem szkodę zrobioną przez skuter. Sprawca przyznał się do szkody. Po zgłoszeniu szkody mobilny likwidator PZU zrobił zdjęcia. W ciągu 3 godzin miałem wycenę na mail łącznie z rozpiską co ile będzie kosztowało. Nie robią żadnej łaski, że dostaniesz wycenę naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musiałem od HDI wydrzeć wycenę.

W zeszłym roku zmasakrowany tył wycenili mi na ponad 10 kPLN. Autko, jak w profilu, wycenili chyba na 6000 PLN.

Patrząc z perspektywy żałuję, że nie skorzystałem, co nieco bym wyjął, no bo przecież nie było :) i pewnie z tysiaka bym jeszcze spokojnie wyciągnął.

Z tym, że mój był znacznie mniej puknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszej wycenie znalazłem kilka rzeczy które nie były ujęte, na moją niekorzyść, tj. klimatyzacja, szyberdach, lakier z efektem metalicznym, podgrzewana tylnia szyba, pokrowce, radio. I co? Otrzymałem wycenę o 700 zł niższą niż pierwszą!!! To jest dowód że zawsze zrobią coś aby obniżyć wartość samochodu. Gaz z sekwencją wycenili na bagatelo 228 zł WTF, a w pierwszej wycenie na 1520 zł! Dlaczego? Bo w dowodzie nie jest wbita data zamontowania gazu. W pierwszej wycenie jakoś nie było to im potrzebne, a teraz zaniżyli bo policzyli instalacje gazową od pierwszej rejestracji samochodu. Adefakto jest to fabryczna instalacja, jak by nie patrzeć stara, ale 228 zł to jest jazda po bandzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba się odwoływać. Miałem kiedyś taki przypadek z fiatem 126p z 87r. że wycenili jego wartość w 2000r na 1500zł przed wypadkiem (z OC sprawcy). Wart według cen giełdowych był około 2-2,5tyś zł. Uszkodzone części na ponad 700zł czyli naprawa nie opłacalna. Dawali wrak plus te 700zł. I wujek, bo auto było na niego zarejestrowane, nie zgodził się z wyceną i odwołał się. PZU twardo stało na stanowisku, ze wartość auta 1500zł i ani złotówki więcej. Więc wujek postanowił nie odbierać kasy z PZU. I mieli problem, aż w końcu przesłali kasę pocztą przekazem pocztowym. Wujek odwołał się od ich decyzji i po 2 miesiącach dopłacili 500zł do ceny rynkowej auta. Akcja z PZU trwała około 4 miesięcy, więc czasem warto powalczyć o swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zadzwoń do Nadzoru Ubezpieczeniowego, zapytaj, dlaczego pierwsza wycena nie obejmowała konkretnych elementów auta, a po złożeniu zażalenia wycena została zmniejszona o 700 zł?

 

Dodano: 10 gru 2013 - 19:25

PS

I jak się to skończyło? Ciekaw jestem. bo akurat jestem w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!