Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII oswietlenie deski


Rekomendowane odpowiedzi

kepa416, i co wymieniłeś te żarówki ?? bo ja także nie chciałbym rozbierać połowy plastików żeby dostać się do żarówek i myślę czy uda mi się to zrobić od dołu, czyli demontując półkę oraz radio ??

Teraz pytanie czy od tej strony jest dojście, oraz jak wyjąć radio ? Bo żadnych kluczyków do tego nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

półkę pod radiem ściągam bez problemu bo na dwie spinki jest, na góze półki je widać, tylko teraz muszę kluczyki do radia poszukać gdzieś na allegro inaczej go nie wyjmą, bo mam jakieś dziwne dwa płaski wejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Opiszę jak ja wymieniałem żarówki, trochę inaczej niż kolega Ratan1. Numery wkrętów odnoszą się do zdjęcia zamieszczonego przez wyżej wymienionego kolegę.

1. Wyjmujemy radio, odkręcamy wkręty 3 i 4.

2. Wyjmujemy pokrywę złącza diagnostycznego i odkręcamy wkręty 9 i 10.

3. Demontujemy środkowy panel, zaczynając odginać go od dołu.

4. Odkręcamy wkręty 5, 6, 7, 8 i wyjmujemy panel sterowania ogrzewaniem i nawiewem.

5. Bez odpinania kabli i linek zdejmujemy maskownicę panelu sterowania.

6. Wyjmujemy uszkodzone żarówki i wymieniamy na nowe, ja włożyłem najpierw LED, ale nie byłem zadowolony (nierównomierne podświetlenie)

Opis dotyczy MeganeII phI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wymieniałem dzisiaj żarówki od regulacji nawiewu itd, wszystkie się spaliły. Mam renault I w podstawowej wersji, bez klimy itp., demontaż deski zaczełem od kieszonki zapalniczki, czyli od dołu.

1. Wyciągasz kieszonke z pojemniczkiem na popiół

2. Odkręcasz 2 śrubki od kieszeni zapalniczki

3. Odkręcasz 2 śrubki od panelu z pokrętłami do nawiewu i wyciągasz ten panel

4. Z tyłu panelu odłączasz kostki i linki od temperatury i rodzaju nawiewu. Są podobne do linek hamulcowych w rowerze <szukaj> tak samo zamocowane.

5. rozbierasz panel i masz dostęp do żarówek. Wyglądają na takie jak w lampkach na choinke. Mocno trzeba pociągnąć za żarówke i wychodzi.

6. składasz do kupy i gotowe.

 

[ Dodano: 2011-02-28, 11:14 ]

mam tylko pytanie, czy do wymiany oświetlenia zegarów w Megane I konieczne jest zdjęcie deski? i jak ona jest zamocowana ( mam nadzieje, że na zatrzaski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam:)

troche w temacie i naprawde licze na pomoc

bede musial wynmienic oswieylenie pod pokretlami nawiewow a ile jest dodatkowej roboty przy zmienie podswietlenia radia(seryjnego)???

jakie tam kupic diody i ile

z gory dzieki i pozdrawiam!!!

Na forum korzystamy z polskich znaków - popraw ten post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam problem z oswietleniem deski rozdzielczej tzn. działa tylko podswietlenie wskaznika prędkości a nie działa podswietlenie obrotomierza, wskaznika poziomu paliwa, oraz wskaznik temperatury. jesli ktoś się spotkał z podobnym problemem prosiłbym o pomoc co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo.. a u mnie dziś też jakieś dziwadła.. co zgaszę silnik i odczekam ( kilka godzin po zaparkowaniu) to zegary się zerują

o co chodzi???

przy okazji zauważyłem, że cyferki jakby takie porozmazywane były na wyświetlaczu tzn. takie jakby ktoś poziomymi kreskami podrapał wyświetlające się cyferki

czuję że pewnie jakiś styk gdzieś puścił tylko gdzie?

regulacja podświetlenia działa ale to zerowani emnie dziwi?

a u ciebie pewnie lapmeczka jakaś się spaliła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAPUGA :!:

Lampeczka raczej nie bo tam są diody, których jest np 6 czy 8 na samym wskazniku obrotó wienc wontpliwe aby wszystkie się przepaliły

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co zgaszę silnik i odczekam ( kilka godzin po zaparkowaniu) to zegary się zerują

Proponuję poczytać na temat akumulatora. I najlepiej zacząć odkładać na nowy.

 

mam problem z oswietleniem deski rozdzielczej tzn. działa tylko podswietlenie wskaznika prędkości a nie działa podswietlenie obrotomierza, wskaznika poziomu paliwa, oraz wskaznik temperatury.

Bez sprawdzenia płyty się nie obędzie. Możliwe, że przerwała się gdzieś na płycie ścieżka albo zrobił się zimny lut. Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem siostrze żarówki dzięki Waszym poradom.

Od siebie dodam tylko że:

- dobrze jest zapamiętać ustawienia pokręteł przed zdjęciem maskownicy panelu sterowania

- przy zdejmowaniu i zakładaniu tego panelu, szczególnie bez odpinania linek i kostki, bardzo uważać żeby nie zgubić czarnych bolców i sprężynek odpowiadających za klik i pozycję pokręteł (trzymając jak najbardziej przód do dołu)

- warto na wszelki wypadek odłączyć klemę z akumulatora

- żarówki można wyjąć z oprawkami od strony linek i kostki el jeśli komuś tak będzie wygodniej (bez zdejmowania linek i kostki raczej niewykonalne, więc wtedy trzeba walczyć z panelem, jeśli ktoś woli odpiąć linki i kostkę to będzie miał dobry dostęp od tyłu do żarówek)

Edytowane przez belek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Podepnę się pod temat, tylko chciałbym to samo zrobić w MIII grandtour 2012 z manualną... Albo nie dobieram odpowiednich słów w "szukaj" albo nie ma jeszcze ...

Świeci się "ciepło zimno", świeci się "moc wiatraka" ale nie świeci się ostatnie pokrętło od wyboru strefy grzania czyli te ludziki. Reszta ok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!