Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podłączenie led do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

witam, czy ktoś z szanownego grona podłączał lampy do jazdy dziennej w scenicu 3 1,9dci. chodzi mi o dokładną podpowiedz gdzie w komorze silnikowej można podłączyć się do zasilenia lamp tak żeby po wyłączeniu lub zamknięciu auta wyłączały się.jak bym podłączył pod akumulator to będą się non stop palić. gdzieś czytałem że podłączyć się można pod zapalniczkę w kabinie ale przeciągnięcie kabla do kabiny kosztuje bardzo dużo czasu i pracy. przerabiałem kiedyś to w scenicu 2 i wiem ile z tym roboty. szukałem w komorze ale nic nie wpadło mi do głowy. proszę o podpowiedz bo wiem że nie którzy już zamontowali takie lampy. pozdrawiam jacek :(

Edytowane przez jaca1971pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zapoznać się z podobnymi tematami dotyczącymi montażu świateł dziennych w innych modelach.

Wcale nie trzeba podłączać się pod gniazdo zapalniczki, wręcz nie jest to wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematy są na Dwonlodzie.

Podłączyć się musisz w miejscu gdzie jest plus po zapłonie, a drugie podłączenie do świateł pozycyjnych.

Wystarczy, że włączysz zapłon a światła dzienne się zapalą, w momencie włączenia świateł postojowych zgasną.

Sprawa jest prosta, miejsce gdzie jest plus po zapłonione znajdziesz po przestudiowaniu odpowiedniego schematu.

Jednak łatwiej było by jakbyś poczytał sobie tematy dotyczących świateł dziennych w innych modelach. Tam jest wszystko ładnie opisane, wystarczy wtedy przenieść to na Twojego Scenica.

Nic nie piszesz jakie masz te LED-y? Niektóre mają odpowiedni sterownik, który je włącza i wyłącza.

Wydaje mi się, mogę się mylić, ale w SIII opcjonalnie były światła dzienne wystarczyło je włączyć(opcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minus 2 lampy 3 + z zapłonu.

1 - minus do masy, najlepiej z zarobionym oczkiem,

2 - pod wtyczkę reflektora przedniego do światła postojowego

3 - + alternatora

i powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było by pięknie ale jak podłączam pod akumulator to palą się lampki nonstop nawet po zamknięciu auta, oczywiście jak załączam lampy mijania to się wyłączają ledy. dla tego muszę się podłączyć za zapłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz gotowca

UPC obok akumulatora

 

CM (złącze 6-ścieżkowe) CZARNE

pin 1 AP43 Zasilanie + po zapłonie zabezpieczone bezpiecznikiem

pin 3 MBJ Masa elektryczna belki poprzecznej górnej przegrody czołowej

 

CN (złącze 12-ścieżkowe) BRĄZOWE

5 LPD + Światła pozycyjnego prawego zabezpieczony

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podpinam się pod temat, bo dotyczy w zasadzie tego samego zagadnienia.

Jak się dostać do tej "puszki" UPC, jak ściągnę wieko obudowy to jest jeszcze jedna czarna skrzynka, która niestety ani drgnie, nie chciałbym coś urwać, a nie wiem jak się tam dostać.

Alternatywnie mogę brać + po zapłonie z przewodu wzbudzania alternatora, a + z pozycyjnych z lampy, tylko nie wiem niestety który to przewód w złączce, w środku widzę brązowy, a w kostce na lampie takiego koloru nie ma. Ostatecznie będę szukał omomierzem przejścia.

Pozdrawiam

Jacek

Edytowane przez Xelux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!