Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podłączenie led do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

witam, czy ktoś z szanownego grona podłączał lampy do jazdy dziennej w scenicu 3 1,9dci. chodzi mi o dokładną podpowiedz gdzie w komorze silnikowej można podłączyć się do zasilenia lamp tak żeby po wyłączeniu lub zamknięciu auta wyłączały się.jak bym podłączył pod akumulator to będą się non stop palić. gdzieś czytałem że podłączyć się można pod zapalniczkę w kabinie ale przeciągnięcie kabla do kabiny kosztuje bardzo dużo czasu i pracy. przerabiałem kiedyś to w scenicu 2 i wiem ile z tym roboty. szukałem w komorze ale nic nie wpadło mi do głowy. proszę o podpowiedz bo wiem że nie którzy już zamontowali takie lampy. pozdrawiam jacek :(

Edytowane przez jaca1971pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zapoznać się z podobnymi tematami dotyczącymi montażu świateł dziennych w innych modelach.

Wcale nie trzeba podłączać się pod gniazdo zapalniczki, wręcz nie jest to wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematy są na Dwonlodzie.

Podłączyć się musisz w miejscu gdzie jest plus po zapłonie, a drugie podłączenie do świateł pozycyjnych.

Wystarczy, że włączysz zapłon a światła dzienne się zapalą, w momencie włączenia świateł postojowych zgasną.

Sprawa jest prosta, miejsce gdzie jest plus po zapłonione znajdziesz po przestudiowaniu odpowiedniego schematu.

Jednak łatwiej było by jakbyś poczytał sobie tematy dotyczących świateł dziennych w innych modelach. Tam jest wszystko ładnie opisane, wystarczy wtedy przenieść to na Twojego Scenica.

Nic nie piszesz jakie masz te LED-y? Niektóre mają odpowiedni sterownik, który je włącza i wyłącza.

Wydaje mi się, mogę się mylić, ale w SIII opcjonalnie były światła dzienne wystarczyło je włączyć(opcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minus 2 lampy 3 + z zapłonu.

1 - minus do masy, najlepiej z zarobionym oczkiem,

2 - pod wtyczkę reflektora przedniego do światła postojowego

3 - + alternatora

i powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było by pięknie ale jak podłączam pod akumulator to palą się lampki nonstop nawet po zamknięciu auta, oczywiście jak załączam lampy mijania to się wyłączają ledy. dla tego muszę się podłączyć za zapłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz gotowca

UPC obok akumulatora

 

CM (złącze 6-ścieżkowe) CZARNE

pin 1 AP43 Zasilanie + po zapłonie zabezpieczone bezpiecznikiem

pin 3 MBJ Masa elektryczna belki poprzecznej górnej przegrody czołowej

 

CN (złącze 12-ścieżkowe) BRĄZOWE

5 LPD + Światła pozycyjnego prawego zabezpieczony

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podpinam się pod temat, bo dotyczy w zasadzie tego samego zagadnienia.

Jak się dostać do tej "puszki" UPC, jak ściągnę wieko obudowy to jest jeszcze jedna czarna skrzynka, która niestety ani drgnie, nie chciałbym coś urwać, a nie wiem jak się tam dostać.

Alternatywnie mogę brać + po zapłonie z przewodu wzbudzania alternatora, a + z pozycyjnych z lampy, tylko nie wiem niestety który to przewód w złączce, w środku widzę brązowy, a w kostce na lampie takiego koloru nie ma. Ostatecznie będę szukał omomierzem przejścia.

Pozdrawiam

Jacek

Edytowane przez Xelux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!