Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapalające się kontrolki.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Witam,

to i ja mam pytanie:

Opis sytuacji: Zapalam, jade (3 min), zatrzymuje sie na światłach (ok min) ruszam wrzucam 2-jke i w tym momencie zapalaja mi sie kontrolki ENGINE i STOP - robie duże oczy :shock: zjeżdżam na pobocze (silnik cały czas działa -) i jeszcze zanim sie zatrzymałem kontrolki zgasły (świeciły jakieś 5s) - odetchnałem z ulgą choć cały czas nie wiem co sie stało :-? - ruszam i po chwili to samo zapaliły sie kontrolki E i S i praktycznie od razu zgasły.

Sytuacja zdarzyła mi sie jakiś tydzień temu i od tamtego czasu wszystko ok.

Czy ktoś miał podobną przygodę lub zna jej przyczyne?

Bede wdzieczny za info

pozdro :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - miałem wrażenie że już dodałem tu posta.. - chyba za długo siedze w pracy..

 

W każdym razie bronius:

który czujnik ew od czego ? :-)

 

Raczej nie jest to efekt "mocniejszego" ruszania. Za pierwszym razem a faktycznie przycisnalem (ale kto z nas nie lubi dynamicznej jazdy :D ) ale za drugim razem ostudzony kontrolkami ruszylem spokojnie i zaświecile sie znowu choć wtedy krócej i przez te ostatnie kilka dni zjawiska nie zaobserwowano..

 

Zaraz jade do domu, przetestuje jeszcze to mocniejsze ruszanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sie stanie jak się nie odłączy akumulatora i rozepnie wtyczke?

u mnie w reno classic z 1998 wczoraj wyjmowalem siedzenie z poduszka i napinaczem.Wg mnie nie potrzeba wyjmowac akumlatora i tak tez zrobilem u siebie. Po naprawie siedzenia i montazu w samochodzie jest OK Z doswiadczenie wiem ze obwod airbag nie jest aktrywny gdy zaplan jest wylaczony wiec tego ja sie trzymam nie walczac zaplonu gdy cos dlubie przy instalacji airbag :!:

gdy na wlaczonym zaplonie wyjmie sie wtyczke to zlapie blad wg mnie tylko blad; testowalem takie rzeczy w vw, audi wydaje mi sie ze renault ma podobnie. W grpie VW jest tak iz jesli raz zlapie blad od ukladu airbag to tylko interfejs i kasowanie bledow aktywuje uklad.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
;]Nie masz czerwonej kontrolki świecącej przy niezapiętym pasie?
Mam taki licznik, tylko skrzynia manual. O którą kontrolkę chodzi?

licznik

 

Mam podobny problem. Napinacze nie wypalone a kontrolka się nie pali.

Chodzi o kontrolkę zapięcia pasów.

Czy kabelek od zapięcia jest w osłonce linki stalowej zamka pasu czy idzie osobno ?

Osobno u mnie nie ma (może poprzedni wł wyrwał bo mu się świeciło jak pasów nie zapinał)

Nie ,,namacałem'' dotychczas czy ten kabelek idzie pod osłoną linki stalowej lub wniej ???

Czy wogóle jest taka możliwość ??? (w MegII chyba tak jest kabel w osłonie linki stalowej)

 

Proszę o opinie czy są napinacze kierowcy z kabelkiem kontrolki pasów w osłonie tej linki stal.

 

Jeżeli nie ma takiej możliwości to moim zdaniem:

 

- wyrwali kabelek aby lampka się nie zapalała albo kabelek jest w osłonie linki i jest przecięty gdzieś w wiązce

- napinacze wypaliły i wstawili od anglika - a siedzenie kierowcy w tym przypadku otrzymało napinacz pasażera anglika. No ale wtedy wymienili by dwa napinacze i kabelek byłby przy prawym fotelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpinany ale do zamka czyli tego czarnego cuś z czerwonym czymś w co wtyka się zapinkę pasu ? - przepraszam za obrazowy opis ale chcę dokładnie wiedzieć. U Ciebie oznacza to, że kabelek był we wtyczce pod siedzeniem ale jego druga ztrona była wyjęta z zamka pasu. Pytanie czy to jest jakiś rodzaj wtyku i czy wtyka sie go ,,pod czy nad linką stalową patrząc z góry siedząc na siedzeniu. Bo jak wiział sam kabelek to Musiałeś rozbierać chyba obudowę zamka. Proszę o zobrazowanie jak ten kabelek tam wchodzi. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to znaczy że mam ,,angielskie napinacze''. Kabelek pod siedzeniem kierowcy ucięty, a takie szersze miejsce gdzie możnaby wetknąć taką wtyczkę w zamek jest po stronie pasażera czyli na odwót po angielsku. Autko pewnie miało małe bum i napinacze wypaliły. Poduchy nie wypaliły tego jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!