Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Sport Spalanie i kontrolka oczyszczania spalin


qdlaty9201

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Leję tylko 98. Z resztą po zmianie mapy tylko taką mi zalecali. Map sensor za przepustnicą i 3-drożny N (boost limiter) właśnie wymieniłem... problem dalej występuje <czerwona> Szczelność układu sprawdzałem kompresorem z manometrem podłączając go zamiast filtra powietrza w dolot. Jest OK. Nie sprawdziłem jeszcze układu za przepustnicą. Jedynie ręczną pompką do podciśnienia sprawdziłem działanie membrany od wastegate. Podciśnienia spada po ok. 3 sekundach. Nadciśnienie (ok 0,9bar) spada do zera po kilku sekundach. Nie wiem czy nie jest to za szybko. Nacięcie pręta tłoczka (pokazujące położenie) znajduje się ok. 1 - 1,5cm od tłoczka gdy silnik jest wyłączony. Po włączeniu podciśninie nie zmienia położenia tłoczka. Nie jestem pewien czy to normalne. Nie wiem czy klapka od wastegate nie powinna być uchylona przy wyłączonym silniku a całkowicie zamknięta przy włączonym :)

Miałem BOVa wczesniej. Teraz mam recyrkulacyjny Forge, który wydaje oscylacyjne dźwięki jak BOV bez podłączonego wężyka podciśnienia. Nie jestem pewien czy jest to zdrowe dla turbiny, wydaje mi się, że jest mocno wyhamowywana w chwili odpuszczenia pedału gazu.

Jeszcze jedna sprawa, która mnie zastanawia... Pewnego razu po przeprowadzonych modach i wgraniu mapy postanowilem sprawdzić możliwości auta (na drogach niepublicznych:) ). W pewnym momencie wyskoczył wężyk między sprężającą częścią turbosprężarki a 3droznym zaworem ograniczającym ciśnienie doładowania przez co auto weszło dwa razy w tryb awaryjny. Nie jestem pewien co o tym zadecydowało. Być może ciśnienie nie było wystarczające w stosunku do prędkości i kąta otwarcia przepustnicy lub w drugą stronę, nie było sterowania wastegatem przez co nastąpiło zbyt wysokie ciśnienie w dolocie. Muszę nad tym podumać :) Jeśli ciśnienie było za wysokie może to było przyczyną uszkodzenia sensora (nie wiem jaki ma zakres działania), choć z drugiej strony auta te są o wiele bardziej modyfikowane a o wymianie sensorow jeszcze nie słyszałem... :)

Acha, mi hamowania pokazała w serii ok. 203KM, Po mapie, cat-backu 3" i dolocie 230KM (właśnie z odczepionym wężykiem, którego nie zauważyłem).

Zaraz przełożę nowy sensor, który jest za przepustnicą w miejsce tego przed przepustnicą...

Edytowane przez CUBE_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić foto komory silnika? m.in. jak masz zamontowany recyrkulacyjny Forge? Przyczyn może być dużo - chociażby taka że masz silnik z Laguny II :) (Tam było 205KM seryjnie i różnił się tylko softem). Poza tym stroić auto lekko niesprawne to niedobry pomysł - pojedź do tunera, niech wgra Ci seryjną mapę - najpierw wszystko doprowadź do ładu i składu i dopiero wtedy jedź na strojenie.

Równie dobrze może być tak ze na strojeniu było auto niesprawne i zostało jako tako wystrojone po czym po naprawieniu ta mapa teraz nie pasuje i dlatego auto się krztusi.60 (jakoś podobnie).

Naprawdę dziwne ze po takich modach nie wypluł przed strojeniem nawet serii. Ja serię miałem 220/339, po zamontowaniu 3" DP i wydechu wyszło 244/360 (czy coś podobnego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Niestety wyjechałem zagranicę i wracam w połowie grudnia także śledztwo musi poczekać :) . Zawór Forge mam wpięty tak jak seryjny z tego co dobrze pamiętam. Zdążyłem tylko zamienić miejscami nowy map sensor zamontowany na kolektorze na miejsce w rure dolotowej przed przepustnicą ale bez rezultatu.

Po powrocie wrzucę zdjęcia komory silnika i wykres z hamowni.

 

Dzięki za pomoc.

 

Dodano: 06 kwi 2015 - 18:16

Dla zainteresowanych.

Auto zostało w końcu ogarnięte (Marzec 2015 :) ). * UPDATE. DALEJ JEST PROBLEM.

Falowanie obrotów po odpaleniu auta ustało po wymianie wtyczek od cewek. Były przegrzane a styki nadpalone. Wcześniej wymieniłem świece i cewki bez sukcesu.

Zawór recyrkulacji spalin Forge okazał się nietrafionym pomysłem. Miał za twardą sprężynę, przez co wirnik turbosprężarki hamował zbyt szybko a dźwięk pracy zaworu był pulsacujny. Został wynieniony na atmosferyczny 2 stopniowy z miękką sprężyną. Wężyki zaworu trójdrożnego turbosprężarki były rówinież źle podłączone. :oops:

Auto ma teraz wtryski Siemens Dekka 630cc Short i turbosprężarkę od Meg III RS 250 z aktuatorem Forge.

Bardzo ważne aby tłoczek z prętem spręcić mocno używając threadlockera. Mi tłoczek się wykręcał powodując alarmy "sprawdź wtryski".

Rezultat 307KM, 409Nm od wyższych obrotów, bo wciąż są seryjne tłoki i korbowody.

Update. FIRMOM NA RAZIE NIE DZIEKUJE...

:lol:

Edytowane przez CUBE_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!