Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Sport Spalanie i kontrolka oczyszczania spalin


qdlaty9201

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym się zapytać użytkowników Megane Sport jakie macie spalanie. Wydaje mi się że mi za dużo pali:

- miasto 12 litrów przy ekonomicznej jeździe

- trasa 10 litrów przy ekonomicznej jeździe

Edytowane przez qdlaty9201
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się zapytać użytkowników Megane Sport jakie macie spalanie. Wydaje mi się że mi za dużo pali:

- miasto 12 litrów przy ekonomicznej jeździe

- trasa 10 litrów przy ekonomicznej jeździe

tak dla porównania, felicja 1.6mpi 75 koni, masa 970kg, opony 165/75/13, w mieście brała 9-10 litrów, trasa 7, normalnie uzytkwoanie w niezatłoczonym mieście, więc czy Twoje 12 litrów w M2 sport o takiej mocy to dużo ?

 

jw podłączyć się pod komputer, i jakie masz koła obecnie ? 17 ?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak kontrola oczyszcznia spalin w Megane 2 Sport benzyna - przecież to nie diesel by miał FAP :blink:

Może Ci się zwaliła sonda lambda i podaje błędne odczyty przez co komp dobiera złą mieszankę - daje za dużo paliwa dlatego więcej pali

ale to takie wróżenie z fusów - bez CLIPa to nie ma czego tu sie doszukiwać.

Megane przy ekonomicznej jeździe w mieście (jak było serią) paliło mi 10litrów - Na trasie przy emeryt mode on (70-90km/h stale to paliło 6,5 litra :-) )

 

P.S. Nie ten dział na takie pytania. Mod zamiast odpowiadać chyba powinien temat przenieśc do technicznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Obecnie mam założone 18 cali 225/40. Megane jest w serii nic nie było zmieniane jedynie zainstalowany jest blow-off.

Przy okazji czy jest ktoś w stanie polecić jakiś dobry warsztat zajmujący się Renault w Poznaniu?

Edytowane przez qdlaty9201
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shymek, to ty musisz mieć mega Emeryt mode on z 2 cegłami pod pedałem :-) :blink:

qdlaty9201 Warszawskie korki to 11-13 litrów PB ew 12-14,5 podtlenku LPG, jeżdżąc dynamicznie w korku :-) więc nie jest to jakiś mega straszny wynik

patrząc na instrukcje obsługi lampka oczyszczania spalin to jest Check Engine czyli komputer widzi uszkodzenie któregoś z podzespołów - jedź na diagnostykę będziesz wiedział co się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Chciałbym się zapytać użytkowników Megane Sport jakie macie spalanie. Wydaje mi się że mi za dużo pali:

- miasto 12 litrów przy ekonomicznej jeździe

- trasa 10 litrów przy ekonomicznej jeździe

Czesc, być może mamy podobny problem. Pozwolę sobie przedstawić mój bardziej szczegółowo...

 

Posiadam Megane II R26 od roku. Przed modyfikacjami średnie spalanie na dystansie 100, 200, 600km wynosiło 11,4-11,6L. Przy prędkości ok 90km/h na 6tym biegu komputer wskazywał chwilowe spalanie między 6,2 a 6,8L jeśli mnie pamięć nie myli. Przy 120km/h - 6ty bieg ok 8,2 -8,6L. Po modach (BOV forge, dolot KTR, cat-cack KTR i mapa... gotowiec KTR) spalanie praktycznie się się nie zmieniło... do czasu. Nie dawno zauważyłem, że po skasowaniu licznika i przejechaniu 50km średnie spalanie wynosi 13,5L (zaczeło się od 14,7L i powoli spada). Po kolejnych 50km czyli w sumie po 100km spadło do 12,5 i jest na razie na tym samym poziomie. Przy 120km/h - 6ty bieg ciężko żeby komputer pokazał mniej niz 9,4L. Ciekawostką dla mnie jest fakt, że podczas postoju w ciągu 1,5 - 2 minut średnia potrafi wzrosnąć z 12,5L do 12,7L natomiast podczas jazdy z obrotami 2,5-3tys jest mniej więcej stabilna a przy 3-4tys zaczyna znow spadać po czym znów na wyższych obrotach rośnie (to akurat normalne :) ) Od 2 dni widzę też, że po uruchomieniu silnika zimnego obroty jałowe potrafią być niestabilne - pływają miedzy okolo 900 a 1tys obr/min. Jesli nacisnę lekko gaz do 1200 obr tez potrafią falować o 100 obrotow w gorę i w dół. Mam też wrażenie, że osiągi auta są trochę niższe ale może to być subiektywne odczucie.

Czy spotkał się ktoś z was z podobnym problemem? Podejrzewałem początkowo, że może mieć na to wpływ BOV ale obecnie mam zainstalowany recyrkulacyjny zawór upustowy (zamknięty) i co ciekawe problem początkowo zniknął i było tak przez jakiś tydzień a od 2-3 dni zauważyłem znów zwiększone spalanie. Auto nie wibruje. Dodam, że Clip w ASO dwukrotnie nie wykazał błędu wtryskiwaczy... żadnego nie wykazał , więc zakładam, że sonda Lambda tez jest OK...

 

Z góry proszę o darowanie sobie postów odnośnie tego ile pali Skoda z silnikiem 1.4 itp... :)

 

Dodano: 15 paź 2013 - 22:41

Bardzo prawdopodobne, że problemem jest wtryskiwacz / wtryskiwacze:

http://www.meganesport.net/community/showthread.php?66111-Insane-fuel-consumption.../page5&highlight=fuel+consumption

 

...sam sobie odpowiadam ;)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo cewki :D Jakby lał Ci wtrysk to faktycznie wzrosłoby spalanie ale na 90% komputer tego nie wyłapie ponieważ komp dostaje dane z impulsu elektrycznego o czasie otwarcie wtrysku. Jeśli natomiast wtryskiwacz się popsuł i jest ciągle otwarty / przycina się to nie ma takiego impulsu ponieważ jest to uszkodzenie mechaniczne tłoczka wewnątrz wtryskiwacza.

Bardziej celowałbym w sprawdzenie cewek / świec. Falują obroty bo zapłony są nietrafiane. Obstawiam zę z powodu pogody dostała Ci się do silnika wilgoć i jak auto odpalasz to szaleje - jak się rozgrzeje odpowiednio to problem mija :D

 

Jeśli byłeś w ASO podłączyć się pod CLIPa to powinni zajrzeć jakie są czasy otwarcia wtrysków albo impulsów na świecy.

P.S. Bywa też ze właśnie przez mapy gotowce coś się kiełbasi. Przykład z meganesport.net auto od KTRa z ich programem - miało być 408-410 KM wyszło ledwo 350, wtryski lejące na max swoich możliwości a nawet bardziej plus wykres jak fale Dunaju... Warto to sobie na jakąś hamownie jechać zweryfikować - nie wiem z jakiego miasta jesteś bo bym Ci coś podpowiedział ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Zaraz podjadę do Renault. Powinienem dostać wgląd w historię badań.

Na podobny temat odnośnie wtryskiwaczy trafiłem przypadkiem na FB --> "RS Tuning" ale nikt wprost nie napisał, że był to Ktec a Ktec twierdził, że dawno tego auta nie widział :D

Jestem prawie z drugiego końca polski ale możesz coś podpowiedzieć. Nie mam w najbliższej okolicy "fachowców", więc jak się zdenerwuję będę musiał szukać w dalszych kręgach :D

Świece zostaną wymienione (NGK PFR7Z-TG ? ). Możesz napisać coś więcej o cewkach? Są jakieś niestandardowe opcje?

Co do wtryskiwaczy, gdybym myślał o wydajniejszych musiałbym zrobić korektę w mapie jeśli się dobrze orientuję prawda?

Edytowane przez CUBE_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki jak wymieniać to tylko DENSO (ale to są cewki widmo :) Prawie niedostępne) albo BERU - żadnych innych!!

Czy mogę coś więcej napisać? To najczęstsza usterka w tych silnikach związana z nierówną pracą silnika (w sumie to tak samo częsta jak wtryskiwacze).

Czy leje wtrysk łatwo sprawdzić - po wyjęciu kolor "osmolenia" świecy będzie kompletnie inny :) albo i już sama świeca może być ostro wypalona.

Co do samych wtrysków - zmiana na wtryski z Megane3RS (są wydajniejsze i głębiej/dokładniej wtryskują mieszankę) wymaga delikatnej przeróbki listwy wtryskowej (robota na 10-15 minut) i w sumie korekta nie jest aż tak bardzo potrzebna. U mnie AFR pokrył się z fabrycznym, a nawet w górnym zakresie obrotów było trochę lepiej.

Aczkolwiek remap jest jak najbardziej wskazany ponieważ są to wtryski wydajniejsze i dadzą więcej niż seria po doprogramowaniu :) Każde większe wtryski niż te z Megane3RS trzeba stroić od podstaw. Np. Siemens DEKA IV 630cc (seryjnie Megane II Sport ma 390cc, Megane 3RS 470cc) leją jak z wiadra na seryjnej mapie

 

P.S. Tak ten nr świec jest prawidłowy około 25-30 zł sztuka, a więc grosze - NGK to to samo co w oryginale tylko bez narzutu ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trochę wolno idzie mi to sprawdzanie. Na chwilę obecną wiem jedno... mam doładowanie 0.4bar, moc spadła ze zmierzonych 230 do 200KM i auto więcej pali w całym zakresie obrotów. Clip za kolejnym razem pokazał "obwód czujnika doładowania - zbyt wysokie napięcie". Muszę zdiagnozować MAP sensor na kolektorze dolotowym i połączenie między sensorem a ECU.

Świece zamówione, cewki i wtryski zostawię na później. Muszę się zastanowić kto by w Polsce mi to auto zestroił... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensory masz dwa. Jeden na wysokości akumulatora w rurze dolotowej już za Intercoolerem, a drugi w kolektorze dolotowym za przepustnicą. Ten błąd może wskazywać na uszkodzenie tego czujnika (nowy około 400zł oba są takie same - używek nie polecam) ale równie dobrze może świadczyć o nieszczelności w układzie dolotowym np. pękł icek albo któraś z rur dolotowych. Często też "wydmuchuje" uszczelkę za przepustnicą (20 zł w ASO :!: )

P.S. Masz BOVa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane Sport można tankować 95 i jeździć (jeśli z dobrej stacji). 98 jest wskazana jak najbardziej - różnice widać w górnym zakresie obr. Na 95 potrafią wypadać zapłony

Moja Meg w serii wypluła 220KM/329Nm na PB95 LOTOSowym :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!