Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

reno scenic II fl


rudi12

Rekomendowane odpowiedzi

witam na początku chciałem napisać że nie jestem posiadaczem reno,jestem posiadaczem VW PASSATA B5FL 1,9TDI 131koni jestem zadowolonym uzytkownikiem 2 lata ,lecz paliwa szaleją a VW w mieście pali 10litrów na 100km ON / na trasie co innego ale cały rok miasto, raz tylko wyjazd na wakacje w roku więc, koszta zaczeły mnie przekonywać do auta benzynowego plus gaz, nie ukrywam że scenic II fl podoba mi sie a słyszałem że silniki nbenzynowe w jego ofercie nadaja się do montażu instalacji gazowej, i tu prośba do użytkowników owych aut jaki silnik polecacie ,i czy scenic jest samochodem bardzo cierpiącym na awarie nie chciałbym żałować przesiadki /za wszystkie szczere opinie z góry dziękuję

 

Kolego Rudi12 twój post powinien tak wyglądać:

 

Witam. Na początku chciałem napisać, że nie jestem posiadaczem reno tylko VW passata B5FL 1,9TDI 131KM. Jestem zadowolonym użytkownikiem od 2 lat, lecz ceny paliwa szaleją a VW w mieście pali 10l/100km ON. Na trasie to co innego ale cały rok tylko praca i jeden wyjazd na wakacje w roku. Koszty zaczęły mnie przekonywać do auta benzynowego plus gaz. Nie ukrywam, że scenik II podoba mi się. Słyszałem, że silniki benzynowe stosowane w nim nadają się do zagazowania. I tutaj mam prośbę do użytkowników tych aut: jakie silniki polecacie i czy scenik jest ogólnie samochodem cierpiącym na awarie. Nie chciałbym żałować przesiadki. Za wszystkie szczere opinie z góry dziękuję.

 

I wiadomo o co chodzi w poście. W Twoim wykonaniu to masło maślane. Aston76

 

Dodano: 07 paź 2013 - 14:37

dziękuje wszystkim za szczere wypowiedzi bo takie pewnie są bo któż by na swój samochod wypowiadał się żle , :blink: pytałem jednego mechanika o przejście z passata na scenica powiedział że chyba na mózg mi padło, nawet tu na forum nikt nie mógł pochwalić swojego francuza ,smutne ale prawdziwe ,pozdrawiam wszystkich ,i pana politologa też

Edytowane przez rudi12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, żeby nie było, że nikt nie chwali.

 

Dwa lata posiadam takie autko z silnikiem 2.0 16v połączone z automatyczną skrzynią biegów.

Nie gazuję go bo mi się nie opłaca ze względu na specyfikę jazdy - najczęściej jazda na drugi koniec wioski do sklepów (2km w jedną stronę), rzadko - (2-4 razy w miesiącu) wyjazdy do miasta (15 km w jedną stronę). Okazjonalnie dalsza wycieczka i wtedy spokojna jazda do maksymalnej 112 km/h dozwolonej w tym kraju.

 

Mechanicznie nie mam zastrzeżeń, na dwa lata użytkowania jedyne co się popsuło (nie licząc przepalonych żarówek) to moduł ręcznego wymieniony z okazji rozszerzonej gwarancji, uszczelka na czujniku klimatyzacji oraz osłona termiczna ostatniego tłumika.

 

Samochód mój obecnie ma przebiegu ok 65.000 km (ponad 40 tys mil) i jak na warunki polskie jest jeszcze niedotarty. Wiec może dlatego nie narzekam ani na silnik ani na skrzynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam twoja opinia mnie troszkę zaskoczyła na temat spalania i jedno mnie ciekawi czy filtr paliwa oraz filtr cząsteczek stałych był kiedyś wymieniony. A tak na poważnie ja mam drugiego scenica i jestem zadowolony jak i z poprzedniego tak i z tego. Miałem z silnikiem 1.6 16V z instalacjąLPG (kup bez instalacji i zakładaj sam nie żału na jakości jak chcesz być zadowolony. Jak chcesz to ten silnik jest ok spalanie w granicy 10 przy ciężkiej nodze i klimatyzacji. Awaryjność jak każde jak jeździsz ma prawo czasammi się coś zepsuć. Teraz mam scenic 1,5 dci 105KM i też jest ok na razie mam go 3 miesiące i nawalił mi elektryczny ręczny ale to nie duży koszt naprawy. Wsiądziesz w scenica i go pokochasz nawet jak raz na jakiś czas nawali co do tego dodawają dużo bo niemiecki to jest to, ale komfort ekonomia itp to renault. Decycje pozostawiam Tobie ja jeździłem niemieckimi i już nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!