Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nakrętka w silniku!?


Ratty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Regulowałem zawory w silniku i byłem zmuszony do wymiany nakrętki dokręcającej śrubę regulacyjną szczelinę.

Przy wkręcaniu nowej nakrętki nastąpiła chwila nieuwagi z mojej strony i nakrętka powędrowała do otworu pomiędzy 4 a 3 zaworem dolotowym. Usłyszałem tylko metaliczne obijanie się metalowej części. Niestety nakrętka przepadła w otchłani śilnika :blink:

Jestem załamany.

thumb_hosting_zdjec_1381314394__zawory.jpg

Jak myślicie?

 

Gdzie mogła polecieć ów nakrętka?

Próbowałem ją jakoś wydostać, pchając drut w ten otwór ale wepchałem go chyba z pół metra i dalej mogłem wpychać.

Czy możliwe jest że wpadła tym otworem do miski olejowej?

Jakie są szanse że zaczerpnięta zostanie nakrętka gdzieś w jakieś zakamarki pracującego silnika?

A jeżeli została faktycznie w misce to może wystarczyłoby tylko spuścić olej? korek spustowy chyba jest namagnesowany prawda?

Może będzie się go trzymał?

Silnik odpala i działa, ale to pewnie niebezpieczne jeździć z nakrętką w silniku.

 

Co proponujecie?

Edytowane przez Ratty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam konstrukcji silnika 8 zaworowego, ale obstawiam, ze wał rozrządu jest w głowicy.

Już widzę, że wał jest w głowicy. Więc jeśli nakrętka spadła to siedzi pewno w misie olejowej, nic po drodze nie ma. Powinna się przyczepić do magnesu, który jest w korku oleju.

 

Z nakrętką w misie olejowej spokojnie można jeździć, nic się stać nie powinno.

 

Dawno, dawno temu, gdy byłem uczniem Technikum Samochodowego w Mysłowicach przypatrywaliśmy się jak majster wykręcał gaźnik z malucha. Jednak tak coś zakręcił, że do kanału dolotowego wleciała mu nakrętka lub podkładka (M6, klucz 10).

Po wypowiedzeniu magicznego zaklęcia z dźwięcznym R pośrodku wpadł majster na genialny pomysł. Założył gaźnik i odpalił silnik.

Na wolnych obrotach silnik połomotał i stanął. Odpalił jeszcze raz z nogą na gazie. Silnik ryknął i coś trzasnęło metalicznie z wydechu i sprawa była załatwiona.

 

Twoja sprawa jest zupełnie inna, bo nakrętka w żaden sposób nie zaszkodzi mechanizmowi tłokowa-korbowemu. Również nie dostanie się do pompy olejowej, gdyż smok powinien być okryty filtrem (siatką), więc się nie martw. Ale wymiana oleju nie zaszkodzi.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że

Dawno, dawno temu, gdy byłem uczniem Technikum Samochodowego w Mysłowicach przypatrywaliśmy się jak majster wykręcał gaźnik z malucha. Jednak tak coś zakręcił, że do kanału dolotowego wleciała mu nakrętka lub podkładka (M6, klucz 10).

Po wypowiedzeniu magicznego zaklęcia z dźwięcznym R pośrodku wpadł majster na genialny pomysł. Założył gaźnik i odpalił silnik.

Na wolnych obrotach silnik połomotał i stanął. Odpalił jeszcze raz z nogą na gazie. Silnik ryknął i coś trzasnęło metalicznie z wydechu i sprawa była załatwiona.

No tak ... tyle że do malucha części są tanie ... a tutaj już nie bardzo?

Myślisz że spuszczenie oleju załatwiło by sprawę?

Trochę mnie uspokoiłeś :/

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej, zwłaszcza zimny wylewa sie powoli i może nie wypłukać nakrętki.

Poczekajmy na opinie innych forumowiczów, ale generanie ja bym się tym nie przejmował.

 

Nakrętka może się przesunąć i przyczepić do magnesu dopiero pod wpływem sił związanych z jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo spuszczenie oleju niewiele pomoże. Jest on za gęsty, by jego wypływ z otworu spustowego pociągnął za sobą nakrętkę. Ta jest za ciężka i zapewne leży na płasko w misce, a co za tym idzie ma większą powierzchnię przylegania i nawet w kąpieli olejowej duże tracie o dno.

Co do magnesu w korku służy on do wychwytywania drobinek metalu jakie mogą być w oleju z pracujących elementów ciernych. Magnes też tej nakrętki nie przyciągnie do siebie, no chyba że przypadkiem na niego trafiła albo w czasie jazdy chlupoczący olej ją przemieści w jego pobliże.

Ja bym z tym jeździł i się nie przejmował. Jak przy następnej wymianie oleju będzie na magnesie to dobrze, jak nie, to też nie tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem po wymianie oleju, niestety wraz z olejem nie wypłynął :)

Probowaliśmy wraz z kolegą magnesem jeździć po misce oraz w środku po obrzeżach i nic.

Chyba jestem zmuszony jeździć z tą nakrętką w silniku. Mieć tylko nadzieje że nic złego się przez to nie przytrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sprawka wujka, który w maluchu wyjmował cylindry i zabrakło mu podczas wkładania tłoka w tuleję cylindra 3 ręki. Pękł pierścień, wpadł do środka i tak sobie silnik jeździł 40 tyś km zanim wymieniłem pierścienie (za dużo oleju zaczął palić 1l na 300km. Jak palił 1/1000km to uznałem za normę :) ).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie kompresja była identyczna na cylindrach coś koło 10 jak dobrze pamiętam. I o dziwo gładź cylindryczna nie była w cale porysowana. A ułamany był pierścień zgarniająco uszczelniający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!