Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ekonomia - diesel, benzyna czy LPG


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Temat wydzielony z innego -> http://megane.com.pl/topic/40715-przekrecona-panewka-scenic-ii-19/

 

Diesel średnie spalanie na tryb mieszany to 5.5 l/100km to jest 0.055 l/km czyli 4015L paliwa po 5.29zł to jest 21239zł

 

Benzyna 1.6 16V średnie spalanie na tryb mieszany to 6.8 l/100km to jest 0.068 l/km czyli 4964L paliwa po 5.32zł to jest 26408zł

Sory za OT ale rozwala mnie ta kreatywna księgowość. Benzyna ze średnim spalaniem 6.8 w sceniku... No chyba że to średnie z ostatnich 200 km z autostrady z górki. :P

To samo 5.5 w 1.5 DCi - fakt może być to średnie ale takie pół na pół. Ja mam takie średnie w 1.9

i jeszcze to:

kup 1.6 16V. Ma tylko 5km

to 5 koni mniej w benzynie czyni przepaść między tymi silnikami. Sprawdź sobie momenty i przy jakich obrotach one są. Gdybyś tym silnikiem chciał się chociaż zbliżyć do osiągów diesela to Twoje średnie było by powyżej 10 l.

Tyle tego OT.

a co do tematu to ... narazie mam gwarancję na silnik więc śpię spokojnie :P

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z tego wynika, że golfy i peugoty nie mają awarii. Spójrzcie sobie na statystyki. Ile jest zamontowanych silników dCi w różnych markach pojazdów, a ile VW. 1,5 i 1,9 dCi są w Renault, Nissan, Volvo, Suzuki, Dacia i pewnie jeszcze kilka innych o których nie wiemy. Kolega rozwalił sobie przez nieuwagę pokrywę zaworów w VW, a miał z Renault 1,9. Było wielkie zdziwienie, że wszystko pasowało. Więc teraz pytanie, czy VW przypadkiem nie ma podobnej konstrukcji, tylko osprzęt zmieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesel się opłaca jak ci się nie psuje czyli jest nowy. Bo z obecnych diesli tylko te nowe się nie psują

Warto jeszcze dodać, że benzyny są niezniszczalne i nigdy nic się nie psuje, tylko lać PB i stukać kolejne km. Szczególnie turbobenzynki.

Kolego, prosty i szybki rachunek dla Ciebie, zakładając średnią różnice w spalaniu ON i PB w autach o podobnych pojemnościach, różnica wynosi optymistycznie jakieś 3 litry, co daje różnicę 3x5,65= 17pln/100km podróży. Po przejechaniu 1000 km, mam w kieszeni - 1700 zł. Po 50 tys km, mam 8,5 tys pln, za które przy najgorszym możliwym wariancie, moge kupić/wyremontować sobię silnik, kupić nowe turbo i komplet wtryskiwaczy. Po kolejnych po 50 tys, mogę zrobić kompletne zawieszenie, poprawić blacharkę, wymienić sprzegło, pompę paliwa i co tylko się da. Praktycznie auto jak nowe. Skrajny i wyolbrzymiony przypadek, ale w taki sposób trzeba to obrazować osobom krytycznie piszącym o awaryjności diesla i jego opłacalności.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaku_z_jelcza

Na szczęście koledzy subratri i sKarlosMegane wytarmosili mnie za ucho, wyprowadzili mnie z błędu i znów czuję radość z posiadania dieselka.

Edytowane przez jaku_z_jelcza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżko troche kukltury i spuść z tonu, bo ja się w ten sposób nie zwróciłem do Ciebie. Frajerami możesz nazywać osoby ze swojego otoczenia, ale nie mnie i zmuszasz mnie do zniżenia się do twojego poziomu wypowiedzi. Kupiłeś padake, to teraz płać i płacz. Kto z nas jest frajerem. ?

<><><><><><><><><><>><><><><>

Porównujesz 1.6 do 1.9 dci ? litości. Jeżeli już, to do 1.5 dci 82-85ps, w którym nie ma koła dwumasowego, nie ma sprężarki VTG, nie ma przepływomierza, a naprawa wtrysków jest prosta jak cep.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Mieściłeś się w 7 litrach ? spoko, na trasie można to zrobić przy b.spokojnej jeździe, a wiem bo jeździłem kiedyś 1.6 jakieś 3 lata. Tylko że w tych samych warunkach 1.5 dci zejdzie do 4,5 litra i mniej. Chociażby dziś, trasa 290 km, wg komputera 4.6 l, który zawyża o jakieś 0.3-0.4 litra, czyli realnie 4.2-4.3 litra, jazda płynna, 3 osoby w aucie, prędkość nie większe jak 90-95 km. W mieście różnica między PB i ON jeszcze bardziej jest widoczna, bo bena jest dużo wrażliwsza na deptanie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Moja megana kupiona okazyjnie na handel, jakieś 2 lata temu, auto poflotowe, przelot miało ok.245 tys, cena 7 tys plnów, rok 2004r. Turbina była walnięta, wymieniłem sam rdzeń na fabryczny, koszt 950 zł, obecnie auto ma 280 tys i żadnych problemów, co ty na to ? 7 latki w tamtym czasie warte były 15-16 tys. Nie sprzedałem, zostawiłem dla siebie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nie mam potrzeby ani interesu w tym żeby zachwalać cokolwiek na forum obcym osobom, bo co mi po tym? czy ktoś kupi diesla zamiast benzyny nie sprawi że będę czuł się szczęśliwszy, bo mi to lata koło pupy, wiem co ja mam i to mi wystarczy. Ale jak czytam brednie tego typu jak twoje wyżej, to nie mogę inaczej zareagowć.

I następnym razem jak nie masz argumentów, to najlepiej nie wypowiadaj się i nie nazywaj kogoś frajerem, bo sam się nim stajesz.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wirusem moje megane 1.9 paliło w mieście tyle co mój scenik 1.6 na trasie. Już poza oczywistymi oszczędnościami w spalaniu jest jeszcze ogromny zysk na czasie podróży. 1.9 jest dużo bardziej dynamiczny. Już gdzieś pisałem, że zacząłem obserwować auta na drodze i wynikło z tego, że żeby mieć benzynę o podobnej dynamice jak 1.9 120 koni musiał bym mieć benzynę przynajmniej 160 koni. To są silniki o pojemnościach powyżej 2.5 więc tam spalanie w okolicach 10 jest raczej życzeniem niż możliwością.

Ale fakt jest faktem - jesli ktoś jeździ po bółki do kiosku we wiosce obok i wozi dzieciaki do przedszkola 3 km dalej to benzyna może się opłacać bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...różnica wynosi optymistycznie jakieś 3 litry, co daje różnicę 3x5,65= 17pln/100km podróży. Po przejechaniu 1000 km, mam w kieszeni - 1700 zł...

Raczej chyba 170zł a nie 1700... coś się zagalopowałeś.

 

Ja w swoim profilaktycznie wymieniłem już panewki i myślę, że mogę spać spokojnie.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 120 koni musiał bym mieć benzynę przynajmniej 160 koni. To są silniki o pojemnościach powyżej 2.5 więc tam spalanie w okolicach 10 jest raczej życzeniem

dokładnie, dlatego porównywanie jednostek w ogóle niezbliżonych do siebie parametrami tech. pod kątem oszczędności jest bez sensu.

 

Raczej chyba 170zł a nie 1700...

sory mała pomyłka, nie po 1000 tylko 10000 km :blink:

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolega się zapędził. Nie zmienia to faktu, że na tysiącu kilometrów zostaje pół zbiornika. Różnica to JEDNA TRZECIA a te obliczenia i tak są dość grzeczne - na korzyść benzyny. Ja po wirusie na zbiorniku robię 1200 km. Z regóły poza gęstym miastem ale za to w wysokich górach. Scenikiem w tych warunkach (choć jeździłem nim bardzo krótko) ciężko było przekroczyć 650 km.

Gdzie tu więc jakakolwiek ekonomiczna kożyść z benzyny? Musiało by się w DCi zwalić wszystko na raz i tydzień po zakupie auta żeby dieselem wyszło drożej. No a benzyna musiała by się nie psuć wogóle. Z mijego jednak doświadczenia wynika, że w benzynie grzebie się ciągle. Jak nie czujniczek to cewka, jak nie cewka to świeca, albo jakiś potencjometr... i ręce wiecznie po łokcie w smarze. Diesel jak już się zepsuje to faktycznie - trochę boli bo trzeba wydać kasę którą się zaoszczędziło, ale wydajemy ją raz na... w moim przypadku raz po 40 tyś. To mój pierwszy diesel i do tej pory nie wiedziałem, że można żyć tak spokojnie. Że można jeździć rok autem i nic nie naprawiać.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do PB można zamontować lpg i wychodzi taniej niż 1.5dci. Srednie spalanie 1.6 16v trasa/miasto 50/50 - 10 litrów lpg (wliczając pb na rozruch) x 2.32 za litr = 23,2 zł/100km. 1.5 dci 6 litrów x 5.62 = 33,7zł/100km. Różnica przy 100 tyś km = 10500 zł. Benzyna jest zazwyczaj tańsza w zakupie, dobra instalacja 2700 zł, filtry lpg co 15 tyś - 15 zł, większy koszt przegladu, raz w roku 62 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze ja dam ostatnią odpowiedź nie na temat i proszę o nie kasowanie:

Jeżeli różnica na 100km jest 17 zł między benzyną a ON to na 1000km będzie tylko 170zł a nie 1700zł

wyżej pisałem, że chodziło o 10000 km :blink: zamiast 1000 km.

Ale do PB można zamontować lpg i wychodzi taniej niż 1.5dci. Srednie spalanie 1.6 16v trasa/miasto 50/50 - 10 litrów lpg (wliczając pb na rozruch) x 2.32 za litr = 23,2 zł/100km. 1.5 dci 6 litrów x 5.62 = 33,7zł/100km. Różnica przy 100 tyś km = 10500 zł. Benzyna jest zazwyczaj tańsza w zakupie, dobra instalacja 2700 zł, filtry lpg co 15 tyś - 15 zł, większy koszt przegladu, raz w roku 62 zł.

PB to PB a LPG to LPG i porównanie dotyczy tego pierwszego, ale jeżeli tak, to podałeś dziwne wartości i zapomniałeś o paru istotnych sprawach.

1.5 dci - średnie 5.5 litrów - 5.5x5.59 = 30,74pln.

1.6 - średnie 10 lpg - 10x2,42 =24,20 pln ( ceny średnie detaliczne ogólnopolskie, LPG - 2,42 a ON - 5,59 )

 

Do czego wliczyłeś PB na rozruch, bo chyba nie w tych 10 litrach ? Zakłada się średnio, że na każde przejechane 100km, spala się 0,5 litra PB. Po 100 tys km, spalisz 500 litrów x 5,57 = 2785 PLN. A w zimie jeszcze więcej, ale pominę to.

 

Następnie - coroczny przegląd techniczny - o 60 zł droższy, zakładając przejazd 100 tys km w 5 lat, to jest 5x60 = 300 zł, kolejno przeglądy instalacji i filtry co 10 tyś a nie 15 tyś, daje 10x100zł, przegląd + filtry średnio 100 zł, to jest 1000 zł.

 

Podsumowując, dodatkowy koszt to 2785 + 300 + 1000 zł = 4085 zł. Średnia cena instalacji sekw. 4 gen to 3000 zł. Na paliwie zaoszczędzasz nie 10500zł, lecz 6540 zł.

Po 100 tys km = 6540 zł - 4085 - 3000 = -545 PLN Tak, po 100 tys km jesteś do tyłu w stosunku do ON. I zakładam optymistycznie, że gaz zamontowany masz na tip top, nie musisz jeździć na dodatkowe regulacje, nic się nie psuje, żadnych awarii itd itp. Rachunek prosty i jak dla mnie LPG kompletnie nieopłacalne w stosunku do ON. Z twoich pobieżnych obliczeń wyszło, że jesteś wiele tysięcy PLN do przodu, a z moich, że w plecy 545 zł. Wnioski wyciągnij sam.

 

Trochę się rozpisałem, ale myślę, że sensownie więc proszę Moderatora o niekasowanie tego postu, mimo że nie na temat.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie "co ma wspólnego spalanie benzyna/diesel do przekręconej panewki w 1,9"

A no niewiele, tyle, że temat rozwinął się w opłacalność zakupu DCi bo obraca panewkami. I próbuje się tu wykazać w związku z tym, że benzynowy lepszy.

Teraz pojawiło się pojęcie LPG. No jest takie paliwo. Wozi się go w beczce w bagażniku, dolewa się go częściej niż żonie daje buzi. Beczka jest powieszone mert za tylną osią i waży ... W zalezności od pojemności 60kg?? Nawet jak jeździmy sami to niszczymy tylne zawieszenie (niszczymy bardzo skutecznie ale zawsze można zrzucić winę na polskie drogi i że zawieszenie miękkie), w bagażniku nie ma miejsca nawet na wózek dla dziecka. Ale nic tam, skoro ma być taniej to się z tym godzimy.

Teoretycznie paliwo za 2 zł powinno wyjść taniej tylko jakoś nie chce wyjść. Kolega wyżej pododawał trochę ale znowu kreatywnie. Myslę, że dla tych statystyk LPG średnie spalanie 1.5 DCi należało by przyjąć w okolicach 6l. Wtedy na gazie mogło by wyjść taniej tylko... dlaczego 90% benzyn (szczególnie na gazie) przy 200 tyś przebiegu bierze olej?? Doliczmy więc do tych kalkulacji zmianę pierścieni. To się zdaża częściej niż przekręcona panewka w naszym DCi i naprawa jest chyba droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 dci - średnie 5.5 litrów - 5.5x5.59 = 30,74pln

Jak masz srednie spalanie w 1.5dci 5.5l/100km to mój pali 7l lpg. Gatka tak jak właściciela golfa 1.9tdi, że mu się w 4.5 mieści. W Clio II 1.5dci miałem 6l/100 a scenic o wiele cięższy.

Do czego wliczyłeś PB na rozruch, bo chyba nie w tych 10 litrach ? Zakłada się średnio, że na każde przejechane 100km, spala się 0,5 litra PB. Po 100 tys km, spalisz 500 litrów x 5,57 = 2785 PLN. A w zimie jeszcze więcej, ale pominę to.

Bo mam średnie spalanie 9l lpg litr doliczyłem jak 0,5 litra PB żeby łatwiej policzyć.

1.6 - średnie 10 lpg - 10x2,42 =24,20 pln ( ceny średnie detaliczne ogólnopolskie, LPG - 2,42 a ON - 5,59 )

Dzisiaj tankowałem za 2.32 gdzie ON 5.60, stacja LUKOIL - Wrocław, wczoraj w Głogowie na orlenie za 2.29.

Następnie - coroczny przegląd techniczny - o 60 zł droższy, zakładając przejazd 100 tys km w 5 lat, to jest 5x60 = 300 zł

OK

kolejno przeglądy instalacji i filtry co 10 tyś a nie 15 tyś, daje 10x100zł, przegląd + filtry średnio 100 zł, to jest 1000 zł.

Nie pisz bzdur jak lpg na oczy nie widziałeś:

Przegląd co 15 tyś (mam skana wkleić?) w okresie dwuletniej gwarancji bezpłatny, po gwarancji z wymianą filtrów 80zł.

Po gwarancji filtry wymieniam sam: 4 zł filtr fazy ciekłej wg. ksiązki co 30 tyś, filtr fazy lotnej 11 zł wymiana książkowo co 15 tyś

Z wymianą filtra powietrza czy kabiny też jeździsz do mechanika?

Jesli nic się nie dzieje z autkiem, brak checka, nie szarpie nie ma sensu jeździć na przegląd, a jak trzeba to można zrobić to samemu kupując interfejs za 50 zł.

Średnia cena instalacji sekw. 4 gen to 3000 zł.

Dobrą instalację można założyć za 2600-2700.

http://www.davanti.com.pl/instalacje-gazowe/stag/cennik-instalacji-gazowych-stag.html

Poza tym dolicz cena diesla w salonie jest średnio 10 tyś wyższa przy tym samy wyposażeniu.http://www.renault.pl/promocje/samochody-nowe/grand-scenic/

 

Beczka jest powieszone mert za tylną osią i waży ... W zalezności od pojemności 60kg?? Nawet jak jeździmy sami to niszczymy tylne zawieszenie (niszczymy bardzo skutecznie ale zawsze można zrzucić winę na polskie drogi i że zawieszenie miękkie), w bagażniku nie ma miejsca nawet na wózek dla dziecka. Ale nic tam, skoro ma być taniej to się z tym godzimy.

Butla w kole, zamiast zapasówki zestaw naprawczy i dodatkowe ubezpieczenie opon (AXA) + 5 zł rocznie.

Butla 55 l (45 l netto) starcza na 450 km i waży pełna ok 60kg, ale za to nie wozisz paliwa w baku(max 15l) i koła zapasowego więc w sumie wychodzi na zero.

dlaczego 90% benzyn (szczególnie na gazie) przy 200 tyś przebiegu bierze olej?? Doliczmy więc do tych kalkulacji zmianę pierścieni. To się zdaża częściej niż przekręcona panewka w naszym DCi i naprawa jest chyba droższa.

Olej w dieslu też ubywa, ale rónież przybywa w nim paliwa i nagaru więc nie widać tak duzej róznicy. Zobacz zużyty olej z diesla i benzyny po przebiegu np. 5 tyś. U mnie jest jeszcze przeźroczysty. Lpg z natury jest suchy, wiec żadne frakcje się nie przedostają do oleju.

http://www.autocentrum.pl/poradniki-dla-kierowcy/spalanie-oleju-silnikowego-norma-czy-oznaka-usterki/

Do diesla dolicz jeszcze wtryski, dmumasę, filtr cząstek stałych czy turbo które trzeba bardzo dbać i regenerować co 150 tyś.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!