Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ekonomia - diesel, benzyna czy LPG


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega mówił mi tak: Prawdziwy faceci kupuje wozy na paliwo PB a biedni kupuje diesla i gaz.

Tobie polecam zakup słownika.

 

Dodano: 26 paź 2013 - 17:19

a dysleksja i inne pierdoły to nie choroba, a wrodzona głupota.

 

A i proszę nie kierować do mnie oburzenia.

Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mówił mi tak: Prawdziwy faceci kupuje wozy na paliwo PB a biedni kupuje diesla i gaz

co do drugiej części to 100% prawdy. Co do pierwszej... Brakuje jeszcze że samochód powinien być duży i mieć silnik wielki :) Ja bym bardzo dużo dał za możliwość jeżdżenia Grand Cherokee z 5 cio litrową benzyną. Wybiło by mi z głowy budawanie buggy, quady, szukanie odśniezarek na zimę. No ale ja niestety należę do tej drugiej części zdania i nie mogę spobie pozwolić nawet na biednego diesela z Land Cruiser'em w zestawie. Może kiedyś będzie mnie stać na auto zasilane bnknotami. Narazie jednak muszę wybierać w złotych środkach, czyli mały ekonomiczny i dynamiczny diesel.

Co do kolegi chciał, żeby mu pokazać takich co jeżdżą 1200 bez przerwy to - proszę o PW dam linka do jakiegoś zdjęcia :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj jednym i drugim i wtedy się wypowiadaj. Nie wiem co bezsensownego jest w różnicy kosztów ponoszonych na stacjach benzynowych.

Nie porównuję silników tylko koszty - Myślicielu!

Wytłumacze Ci to najjaśniej jak potrafię. Jeżeli szukałeś oszczędności, to trzeba było od razu wsiadać za stery do zagazowanej 1.6, a nie jeździć nieporównywalnie mocniejszym dieslem. Że 2 litrowy diesel będzie kosztował przy dystrybutorze więcej jak LPG w 1.6, to ameryki nie odkryłeś i jest to oczywiste. Tylko jaki jest sens robić kalkulacje pomiędzy silnikami, nawet nie zbliżonymi do siebie osiągami ? To tak samo jakby ktoś kupił 3 litrowego diesla o mocy 200 koni, później przesiadł się do zagazowanej Corsy 50 konnej i wyciągnął wniosek, że jednak LPG jest bardziej opłacalny od diesla... rozumiesz ? dlatego Twoje porównanie nie ma sensu.

Kolega mówił mi tak: Prawdziwy faceci..

Mój mówił tak: wolnossącymi PB jeżdżą zazwyczaj osoby bardzo strachliwe, których cała motoryzacyjna wiedza opiera się na wlaniu paliwa do baku.

i do mnie również nie kierować oburzenia.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę różnymi autami od co najmniej 30 lat , prywatnie i czasem służbowo .

Na benzynie , dieslu i LPG .

Moje długoletnie-wielokilometrowe doświadczenie pozwala mi stwierdzić że:na benzynie bez lub minimalne problemy , LPG porównywalnie do benzyny b e z p r o b l e m o w o (do drugiej generacji) i tanio.

Diesel problemy, a to dymi (czarno , biało , niebiesko ) , a to się grzeje , wtryski leją , pompa przecieka, świece nie działają , pilnować jakości paliwa , zimą modlisz się żeby odpalił i nie zgasł po drodze bo paliwo mu skrzepnie . A gdzie ta kultura pracy . Na moim pięciu cylindrowym audi stawiałeś szklankę z wodą i stała nie rozpryskując , silnika prawie nie było słychać.

Diesel był cacy jak olej był po 1 góra 2 zł.

Teraz to tylko do traktorów i ciężarówek z powodu dużo większego momentu obrotowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie problemy to ja miewam w 20-to letnim ducato na mechanicznym wtrysku. Czasami kopci na siwo jak jest zimny. Ale nic poza tym. Czy ktoś kiedyś miał podobne na CR (mam na myśli odpalanie zamarzanie paliwa podczas jazdy...?? Teraz to już ciekaw jestem. Czy wogóle jeszcze jest do kupienia zimą paliwo nie zimowe (legalne paliwo)? Ja jak słyszę o problemach z dieselem to zaraz słyszę, że paliwo oczywiście z beczki było. Jak ktoś leje na stacji to raczej problemów nie miewa. Pompy się nie zacierają, wtryski żyją 200 tyś, Paliwo nie zamarza a zimą pali tak samo jak benzyna, tylko, że czas "ssania" ograniczony jest do kilku sekund a nie dziesiątek minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stacjach można zatankować trefną ropę i trefne paliwo.

Teraz to tylko do traktorów i ciężarówek z powodu dużo większego momentu obrotowego

oby tak więcej ludzi gadało, wtedy ropa będzie tańsza i będzie gitara. Rozgłaszaj to kolego <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj są i to jakie. Wszystko zależny od uczciwości właściciela stacji.

No dobra. Tylk ze ja jezdzac po polsce tankuję tylko na dwóch stacjach. Jedna kolo domu, druga wzgorzelcu. W niemczech mam zawsze jedna, we francji tez. Zasięg auta nie wymaga odemnie tankowwnia na innych stacjach. Nawet ciezko jest zapomniec o tankowaniu tak bardzo, zeby trzeba bylo dolewac.

Tak wiec sprecyzuje. Czy ktos kto jezdzi dieselem normalnie, tankuje do pelna na sprawdzonej stacji miewa w DCi (bądź innym CR) problemy jakie miewaly diesele z mechanicznym wtryskiem? Bo mi nawet Ducato nie robi zadnych problemow. Nawet nie wiem z czego jest zrobione. oczywiscie dobre silniki a nie padaczki bez kompresji.

Ps. Nowa klawiatura na tablecie i brak szans na polskie literki poza wyjatkami.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa z weekendu 300km w jedną stronę, bagażnik wypchany, + 3 osoby, na obwodnicy w kielcach tempomat na 160, obroty 2,8tyś, średnie spalanie na komputerze 6,7l i jak tu nie kochać diesla? :)

No gdybym mmiał takie spalania to faktycznie przesiadł bym się na PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi powie jak wygląda przełączanie na lpg w zime? jak policzyc stosunek spalanego lpg do pb na krótkich odcinkach do 10 km?

do jak bedziesz robić odcinki 10km to daruj sobie LPG wiem to po sobie, jak były duże mrozy to 4km jazdy, zaraz ktoś powie że pare minut ale ja miałęm ustawione na 40stopni nie rzeźbię jak co niektórzy 25 albo 20.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!