Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ekonomia - diesel, benzyna czy LPG


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega mówił mi tak: Prawdziwy faceci kupuje wozy na paliwo PB a biedni kupuje diesla i gaz.

Tobie polecam zakup słownika.

 

Dodano: 26 paź 2013 - 17:19

a dysleksja i inne pierdoły to nie choroba, a wrodzona głupota.

 

A i proszę nie kierować do mnie oburzenia.

Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mówił mi tak: Prawdziwy faceci kupuje wozy na paliwo PB a biedni kupuje diesla i gaz

co do drugiej części to 100% prawdy. Co do pierwszej... Brakuje jeszcze że samochód powinien być duży i mieć silnik wielki :) Ja bym bardzo dużo dał za możliwość jeżdżenia Grand Cherokee z 5 cio litrową benzyną. Wybiło by mi z głowy budawanie buggy, quady, szukanie odśniezarek na zimę. No ale ja niestety należę do tej drugiej części zdania i nie mogę spobie pozwolić nawet na biednego diesela z Land Cruiser'em w zestawie. Może kiedyś będzie mnie stać na auto zasilane bnknotami. Narazie jednak muszę wybierać w złotych środkach, czyli mały ekonomiczny i dynamiczny diesel.

Co do kolegi chciał, żeby mu pokazać takich co jeżdżą 1200 bez przerwy to - proszę o PW dam linka do jakiegoś zdjęcia :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj jednym i drugim i wtedy się wypowiadaj. Nie wiem co bezsensownego jest w różnicy kosztów ponoszonych na stacjach benzynowych.

Nie porównuję silników tylko koszty - Myślicielu!

Wytłumacze Ci to najjaśniej jak potrafię. Jeżeli szukałeś oszczędności, to trzeba było od razu wsiadać za stery do zagazowanej 1.6, a nie jeździć nieporównywalnie mocniejszym dieslem. Że 2 litrowy diesel będzie kosztował przy dystrybutorze więcej jak LPG w 1.6, to ameryki nie odkryłeś i jest to oczywiste. Tylko jaki jest sens robić kalkulacje pomiędzy silnikami, nawet nie zbliżonymi do siebie osiągami ? To tak samo jakby ktoś kupił 3 litrowego diesla o mocy 200 koni, później przesiadł się do zagazowanej Corsy 50 konnej i wyciągnął wniosek, że jednak LPG jest bardziej opłacalny od diesla... rozumiesz ? dlatego Twoje porównanie nie ma sensu.

Kolega mówił mi tak: Prawdziwy faceci..

Mój mówił tak: wolnossącymi PB jeżdżą zazwyczaj osoby bardzo strachliwe, których cała motoryzacyjna wiedza opiera się na wlaniu paliwa do baku.

i do mnie również nie kierować oburzenia.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę różnymi autami od co najmniej 30 lat , prywatnie i czasem służbowo .

Na benzynie , dieslu i LPG .

Moje długoletnie-wielokilometrowe doświadczenie pozwala mi stwierdzić że:na benzynie bez lub minimalne problemy , LPG porównywalnie do benzyny b e z p r o b l e m o w o (do drugiej generacji) i tanio.

Diesel problemy, a to dymi (czarno , biało , niebiesko ) , a to się grzeje , wtryski leją , pompa przecieka, świece nie działają , pilnować jakości paliwa , zimą modlisz się żeby odpalił i nie zgasł po drodze bo paliwo mu skrzepnie . A gdzie ta kultura pracy . Na moim pięciu cylindrowym audi stawiałeś szklankę z wodą i stała nie rozpryskując , silnika prawie nie było słychać.

Diesel był cacy jak olej był po 1 góra 2 zł.

Teraz to tylko do traktorów i ciężarówek z powodu dużo większego momentu obrotowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie problemy to ja miewam w 20-to letnim ducato na mechanicznym wtrysku. Czasami kopci na siwo jak jest zimny. Ale nic poza tym. Czy ktoś kiedyś miał podobne na CR (mam na myśli odpalanie zamarzanie paliwa podczas jazdy...?? Teraz to już ciekaw jestem. Czy wogóle jeszcze jest do kupienia zimą paliwo nie zimowe (legalne paliwo)? Ja jak słyszę o problemach z dieselem to zaraz słyszę, że paliwo oczywiście z beczki było. Jak ktoś leje na stacji to raczej problemów nie miewa. Pompy się nie zacierają, wtryski żyją 200 tyś, Paliwo nie zamarza a zimą pali tak samo jak benzyna, tylko, że czas "ssania" ograniczony jest do kilku sekund a nie dziesiątek minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stacjach można zatankować trefną ropę i trefne paliwo.

Teraz to tylko do traktorów i ciężarówek z powodu dużo większego momentu obrotowego

oby tak więcej ludzi gadało, wtedy ropa będzie tańsza i będzie gitara. Rozgłaszaj to kolego <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj są i to jakie. Wszystko zależny od uczciwości właściciela stacji.

No dobra. Tylk ze ja jezdzac po polsce tankuję tylko na dwóch stacjach. Jedna kolo domu, druga wzgorzelcu. W niemczech mam zawsze jedna, we francji tez. Zasięg auta nie wymaga odemnie tankowwnia na innych stacjach. Nawet ciezko jest zapomniec o tankowaniu tak bardzo, zeby trzeba bylo dolewac.

Tak wiec sprecyzuje. Czy ktos kto jezdzi dieselem normalnie, tankuje do pelna na sprawdzonej stacji miewa w DCi (bądź innym CR) problemy jakie miewaly diesele z mechanicznym wtryskiem? Bo mi nawet Ducato nie robi zadnych problemow. Nawet nie wiem z czego jest zrobione. oczywiscie dobre silniki a nie padaczki bez kompresji.

Ps. Nowa klawiatura na tablecie i brak szans na polskie literki poza wyjatkami.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa z weekendu 300km w jedną stronę, bagażnik wypchany, + 3 osoby, na obwodnicy w kielcach tempomat na 160, obroty 2,8tyś, średnie spalanie na komputerze 6,7l i jak tu nie kochać diesla? :)

No gdybym mmiał takie spalania to faktycznie przesiadł bym się na PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi powie jak wygląda przełączanie na lpg w zime? jak policzyc stosunek spalanego lpg do pb na krótkich odcinkach do 10 km?

do jak bedziesz robić odcinki 10km to daruj sobie LPG wiem to po sobie, jak były duże mrozy to 4km jazdy, zaraz ktoś powie że pare minut ale ja miałęm ustawione na 40stopni nie rzeźbię jak co niektórzy 25 albo 20.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!