Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w silniku


labedz4200

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dwa lata temu obróciła się panewka w mojej reni 1.5 dci 82KM, został wymieniony wał i pompa oleju (używane) oraz nowe panewki, nowy rozrząd olej itp. Po 2 latach coś zaczęło znowu stukać. Okazało się że znowu panewki, jedna była wyjechana do zera i pęknięta na pół a na pozostałych korbowodach zjechane były tylko górne panewki a także mocno porysowany wał, rozjechany korbowód na 3 cylindrze, oraz wybity blok w miejscu mocowania panewki głównej pierwszej od rozrządu. Mechanik stwierdził, że coś jeszcze hałasuje przy ruszaniu korbowodami więc rozkręcił górę. Po zdjęciu głowicy i wyjęciu tłoków okazało się, że przydało by się wymienić pierścienie, bo mają luz więc je wymienił. Głowicę niby sprawdzał i jest ok, wymienił tylko gumki na zaworach. Blok oddałem do regeneracji tj zakład, który się w tym specjalizuje założył jakieś nakładki, dokonał szlifu, poziomowania, centrowania itd. Został założony nowy wał, nowe panewki główne i korbowodowe, nowa pompa olejowa, nowy rozrząd, nowe sprzęgło , nowy docisk, nowy wysprzęglik, wymienione wszystkie uszczelki i uszczelniacze zregenerowany alternator bo hałasował. Po złożeniu go do kupy mechanik dzwonił, że jest auto do odebrania, odpalił ładnie, pracuje tylko jeden wtryskiwacz na 3 cylindrze nie chce się wgrać na kompie i trzeba go będzie wymienić. Następnego dnia odebrałem auto po przejechaniu może kilometra usłyszałem że znowu coś stuka oraz wyświetlił się komunikat błąd wtrysku. Pojechałem do mechanika diagnoza- wina tego niewgranego wtrysku po wymianie na nowy i wgraniu go będzie ok. Przez dwa kolejne dni auto z rana miało problem z odpaleniem i przez parę sekund mega mocno dymił na niebiesko. Po trzecim dniu zaczął odpalać idealnie i przestał dymić nawet przy gazówkach nie dymi oraz zniknął błąd wtrysku na komputerze. Pojechałem do serwisu wtrysków gościu mnie pocieszył że miał ostatnio taki przypadek i po wgraniu kodów stukanie ustało i podłączyli auto pod kompa wgrali kody odpalamy auto i lipa stuka dalej. Przeprowadził próbę przelewową wyszła idealnie. Postanowiliśmy że wyjmie wszystkie wtryski i sprawdzą na jakiś tam urządzeniach. Po spędzonych 2 godzinach przed warsztatem doczekałem się diagnozy- wtryski są w bdb stanie. Zadzwoniłem do mechanika i w czwartek wstawiam znowu do warsztatu gdzie zacznie od rozkręcenia i sprawdzenia dołu. Dodam tylko że jest to metaliczny stuk w okolicy głowicy pojawia się po kilku chwilach po odpaleniu auta. Częstotliwość wzrasta wraz ze zwiększaniem się obrotów silnika i znika na wyższych obrotach przynajmniej tego już nie słyszę. Ma ktoś może jakiś pomysł? Bo mi już ręce opadają.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

do dzisiaj nie zdiagnozowałem żródła stuku i tak jeżdżę . Auto odpala nawet przy tegorocznych mrozach na dotyk , ma moc oczywiście jak 82 km to moc hehe,nie dymi, może raz na miesiąc puści niebieską chmurę z rury. W sylwestra przeprowadziłem z nim poważną rozmowę i ustaliliśmy że ten rok będzie rokiem bezawaryjnym. Nie trudno się domyśleć że renia obietnicy nie dotrzymała hehe. Wczoraj odpaliłem autko i przy okazji włączył się wentylator ,wycieraczki i awaryjne i nie chciały się wyłączyć .Zastopowłem silnik i przy próbie kolejnego odpalenia d.pa włączyły się wycieraczki ,wentylator i awaryjne a przy wciśnięciu startu zero reakcji nie odpaliłem .Wkurzony wysiadłem z auta trzasnąłem drzwiami.Centralny sam się zamknoł i zaczął wyć alarm. Oczywiście auta z pilota nie otworzyłem . Poszedłem do sklepu kupiłem flaszkę i poszedłem się zrelaksować. dzisiaj wyjołem akumulator do ładowania bo go zjadło do zera .wyjołem skrzynkę bezpieczników upc po rozkręceniu okazało się ze jest w nim pełno wody . Wyczyściłem wysuszyłem zamontowałem i działa hurrrra . oczywiście dalej stuka hehe.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!