Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odbija przełącznik kierunkowskazów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.W moim scenicu II nie odbija mi przełącznik kierunków po skręcie w lewo.Jest to wkurzające i zawsze zapominam go wyłączyc ręcznie tak że niekiedy jadę ładne paręset metrów z włączonym kierunkiem.Czy można to samemu naprawic jakimś domowym sposobem.Będę wdzięczny za wszystkie porady.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, na początek chciałem się przywitać, ponieważ to mój pierwszy wpis na forum:)

Chciałbym się podłączyć do tematu ponieważ mam identyczny problem z manetką kierunkowskazów. Mojego Scenica 2 sprowadziłem samodzielnie z Francji i od początku użytkowania zauważyłem ten problem. U mnie zdarza się to co jakiś czas, tzn. czasem ładnie odbija a czasami występuje problem. Po zdjęciu obudowy nie zauważyłem żeby coś się wyłamało, może problem tkwi głębiej. Jeśli ktoś pozbył się tego problemu to może coś podpowie, wstawi jakiegoś manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po lewym kierunku i powrocie kierownicy czasem nie odbija,

i jest to trzeci renault- dwa megane II phII , które mają tę przypadłość

nie sprawdzałem czy coś zepsute, miały tak od nowości z fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Najprawdopodobniej problem tkwi w sprężynkach które są wewnątrz przełącznika. Ja miałem problem odwrotny, mianowicie kierunkowskaz odbijał za szybko już podczas skrętu. Po rozebraniu przełącznika wyciągnąłem sprężynki i lekko je rozciągnąłem. Teraz wszystko jest ok. W waszym przypadku sprężynki mogą zbyt mocno dociskać dźwigienkę. Trzeba też sprawdzić czy wszystkie (ruchome) elementy w przełączniku są nasmarowane (biały smar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko do "fabiogola":

Jak rozebrać przełącznik zespolony? Trzeba ściągać kierownice, czy jest może inny sposób? Kiedyś czytałem, że po każdorazowym ściągnięciu kierownicy trzeba dać nową nakrętke. Osobiście próbowałem bez ściągania kierownicy, niestety nie mogłem ściągnąć przełącznika kierunkowskazów, reszta przełaczników, tj. tempomat, wycieraczki zeszła. Psikałem smarem w sprayu, niestety mizerne skutki.

Może jakiś opis demontażu i naprawy tych sprężynek?

Pozdrawiam:)

Edytowane przez lukopiecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem przedwcześnie odbijających kierunkowskazów jest dość powszechny.

Chodzi tu tylko i wyłącznie o wszystkie wersje z przed liftu.

Powodem całego zamieszania jest zła konstrukcja tarczy na spodzie przełącznika zespolonego (pająka).

W nowszych wersjach zmieniono tylko konstrukcję samej tarczy zwijacza (dodano dwie wypustki które to mają odpowiednio wyłączać kierunkowskaz dopiero po wyprostowaniu kół, nie wcześniej).

Samą tarcze można podmienić z wersji poliftingowej, trzeba jednak wiedzieć czy jest to wersja z tempomatem czy bez.

Musi być taka sama.

Niestety wiąże się to oczywiście ze ściągnięciem poduszki i samej kierownicy a na końcu również całego zwijacza.

Oczyeiście wszystkie te proceduru robimy na odłączonym akumulatorze.

I nie pomogą niestety zmiany samej manetki, ponieważ ona zazwyczaj jest dobra i nie ma nic do tego.

Jęśli ktoś ma wersje po lifcie i podobny problem, to musi się zastanowić czy przy aucie nie było nic grzebane.

 

P.S.

Jeśli kierunek nie odbija znaczy to, że nie ma odpowiedniego smarowania lub plastikowy, półokrągły trzpień wewnątrz manetki mógł zostać spiłowany na kant, dzięki temu wpada głębiej w odpowiednią zapadkę.

Niestety, przez co ciężej odskakuje. Prawdopodobny objaw nie odbijającego kierunku.

Rozginanie sprężynek nie powinno mieć miejsca a przynieść może tylko chwilowy efekt.

Wymiana tarczy to około 20 minut roboty i spokój na długi czas.

Jeśli ktoś jest zainteresowany posiadam takową tarczę.

Pozdrawiam.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Mam Scenica II 2004 1.6V benzyna/automat - nie zawsze odbijają mi kierunkowskazy zwłaszcza lewy.

Po zakupie przełącznika kierunkowskazów i wymianie problem nie znika... Czyli tak jak kolega wyżej napisał to musi być wina wadliwej konstrukcji pająka bo to naprawdę powszechny problem...

Edytowane przez Maryanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba będzie ściągnąć kierownice aby się do mechanizmu odpowiedzialnego za powrót manetki w środkowe położenie. Jeśli występują jakieś nieprawidłowości w działaniu to od razu będzie je widać. Nie jest to skomplikowany mechanizm, zasada działania jest prosta - jest krzywka umocowana na dwóch sprężynkach, które właśnie odpowiadają za powrót manetki w pozycję 0. Na downloadzie jest manual o naprawie tego mechanizmu. Wprawdzie dotyczy innego problemu, ale opisano tam zarówno zasadę działania oraz jak się do tego dobrać. Myślę, że to może być pomocne w przypadku Twojego problemu. Tu link to pliku: http://megane.com.pl/files/file/150-naprawa-manetki-kierunkowskazow-scenic-ii/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!