Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik polozenia walka rozrzadu megane 1 2.0 8 v Od jakiego modelu mozna dopasowac


krystian722222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

od kilku dni moja megi ma problem z obrotami silnika. komputer wskazal ze powodem jest czujnik polożenia walka rozrzadu. chcialbym dowiedziec sie jaki czujnik pasuje do 2.0 8v 97r. Na allegro jest ich bardzo duzo ale zaden nie do 2.0 czy moglbym dopasowac inny? prosze o pomoc

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez krystian722222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jestem pewien. bylem u mechanika i sprawdzil go miernikiem. jest do wymiany.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, na tym forum używamy polskich znaków. Nowe zdania zaczynamy z wielkiej litery. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba ustalić jaki ty masz właściwie silnik. F3R czy F7R :D

Po drugie nie bardzo się znam na tych silnikach, ale w nich nie występuje czujnik wałka rozrządu. Choć w sumie można by go tak nazwać.

Po trzecie, mam wątpliwości, że rzeczywiście o ten czujnik chodzi

sprawdzil go miernikiem

Ciekawe jakim miernikiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten samochód od miesiąca. Nie mam pojęcia co to za silnik. Jest to 2.0 8v 114 KM. Wole zapytac na forum, kazdy mechanik mowi inaczej. czujnik jest na pewno bo porównalem go z czujnikami w internecie. znajduje sie przy cylindrze po prawej stronie. Przepraszam za moja słabą znajomosc w tej sprawie :D

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w 2.0 8V nie ma czujnika wałka (100 - 115KM) był ale w wersji 2.0 iDE (140 - 155KM).

Raczej chodzi o czujnik położenia wału. Ewentualnie czujnik spalania stukowego.

Najlepiej napisz kilka początkiwych liter z winu

BA0G to 2.0 (100 - 115KM).

BA0H to 2.0 (140 - 155KM).

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze napisze co sie z nim dzieje :D

Jak jest zimny to po odpaleniu silnika na wolnych obrotach gasie. po przejechaniu kilku kilometrów silnik nagrzewa sie i przez jakis czas chodzi ok sa tylko male skoki obrotów, Gdy jezdze po miescie co chwile zatrzymujac sie to obroty zwiekszaja sie nawet do 3000.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caly czas mowa o czujniku polozenia walu :D

 

jeden z mechanikow powiedzial mi o silniku krokowym ale nie byl pewien. komputer tez mi wykryl blad o uszkodzonym czujnika polozenia przepustnicy ale po wykasowaniu bledu nie wyswietlil sie ponownie.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, dlaczego nie stosujesz się do uwag Moderatorów? Profilaktycznie przydzielam ostrzeżenie. Jeśli to nie pomoże, to ustawimy moderację. damiar

 

Dodano: 18 paź 2013 - 21:59

VF1DA0G- POCZATEK WIN

 

Dodano: 18 paź 2013 - 22:42

Link wycięty

Tak wygląda silnik

 

Zapoznaj się z regulaminem forum

... i kolejny pasek

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda silnik

Nie, tak wygląda silnik w Sam Naprawiam, Ty masz odczytać to co jest na tabliczce znamionowej.

Wg. Twojego VIN prawdopodobnie masz silnik typu F7Q, jednak nadal czekamy na potwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście podałeś-czujnik położenia wałka rozrządu,teraz- czujnik położenia wału korbowego,sprawy powiązane,ale trochę odległe,jeżeli potrzebujesz jakiś porad, musi być dokładność w Twoim opisie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

koledzy podpinam się pod temat bo mam ten sam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu.

Megane Classic 98r, silnik 2.0 dcm F3R 791 8v. automat DP0 000.

Potwierdzam tylko, że w silniku F3R 8v montowali czujnik, impulsator położenia wałka rozrządu (podobno całkowicie niepotrzebny i nic nie dający - info od mechanika z ASO).

U mnie CLIP cały czas pokazuje stały, bez opisu błąd czujnika położenia wałka rozrządu, więc wymieniłem czujnik położenia walu korbowego bo wymyśliłem sobie, że może to być błąd w tłumaczeniu w Clipie :applause:

Niestety błąd pokazuje nadal.

Tu mam pytanie

1. Czy ten błąd, nawet jeśli czujnik nic nie zmienia w zapłonie może powodować awaryjny tryb sterownika i awaryjny tryb zapłonu?

2. Czy można dopasować inny czujnik, bo zanim kupię nowy, chciałbym sprawdzić czy podmiana tego czujnika zgasi błąd?

 

Najistotniejszą informacją jest dla mnie odpowiedź na 1 pytanie, ponieważ przekonałem się w oparciu o błędy innych czujników (złe parametry pracy) się, że tryb awawaryjny ECU ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa.

 

Pozdrawiam Darek.

 

Screen CLIPa z błędem:

post-19859-0-66424800-1388928286_thumb.png

post-19859-0-32401800-1388930143_thumb.jpg

Edytowane przez Dariusz Babacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, odgrzeje kotleta ale mam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Silnik 2.0 8v 114KM F3R + LPG, od pewnego czasu mam problem, że podczas jazdy na benzynie na każdym biegu jak mam obroty około 1400 gdy wcisnę pedał gazu silnik jakby się dławił/dusił trwa to kilka sekund, w tym czasie silnikiem szarpie czasami mocniej czasami słabiej, po czasie jakby coś się odblokowało jak wskoczy na wyższe obroty ok. 1700 to już jedzie dobrze i odzyskuje moc. Po podłączeniu pod kompa wywala mi błąd "czujnika położenia wałka rozrządu". Czujnik wymieniłem, lecz po dwóch dniach problem powrócił. Auto ma zamontowane LPG i gdy jeżdze na gazie te szarpania są delikatne a czasami w ogóle nie ma. Byłem u mechanika to powiedział, że możliwe że rozrząd się przestawił i jest do wymiany.

 

Za każdą sugestie, podpowiedź, pomysł będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdawiam

Edytowane przez Taquito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam identyczny problem, auto sie dusi, krztusi, falują obroty....odpuszczenie gazu i ponowne przygazowanie pomaga jak i wysprzeglenie i przegazownie do 5 tyś. obr, po kilkuminutowej jeździe objawy znikają i można normlnie sie poruszać

wymieniłem:

-świece

-kable WN

-cewki zapłonowe

-wyczysciłem krokowca (krokowca zakupiłem nowego nie bedąc pewny sprawności starego i pewnie na dniach zamontuję)

-czysciłem przepustnicę

 

teraz to już nie wiem gdzie dalej szukać:(

albo jakis czujnik, chyba że regulacja zaworów, lub te mityczne nieszczelności dolotu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!