Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

krystian722222

Megane I phI czujnik polozenia walka rozrzadu megane 1 2.0 8 v Od jakiego modelu mozna dopasowac

Recommended Posts

Witam!

od kilku dni moja megi ma problem z obrotami silnika. komputer wskazal ze powodem jest czujnik polożenia walka rozrzadu. chcialbym dowiedziec sie jaki czujnik pasuje do 2.0 8v 97r. Na allegro jest ich bardzo duzo ale zaden nie do 2.0 czy moglbym dopasowac inny? prosze o pomoc

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowano przez krystian722222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien,że ten silnik ma taki czujnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jestem pewien. bylem u mechanika i sprawdzil go miernikiem. jest do wymiany.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, na tym forum używamy polskich znaków. Nowe zdania zaczynamy z wielkiej litery. damiar

Edytowano przez damiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba ustalić jaki ty masz właściwie silnik. F3R czy F7R :D

Po drugie nie bardzo się znam na tych silnikach, ale w nich nie występuje czujnik wałka rozrządu. Choć w sumie można by go tak nazwać.

Po trzecie, mam wątpliwości, że rzeczywiście o ten czujnik chodzi

sprawdzil go miernikiem

Ciekawe jakim miernikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten samochód od miesiąca. Nie mam pojęcia co to za silnik. Jest to 2.0 8v 114 KM. Wole zapytac na forum, kazdy mechanik mowi inaczej. czujnik jest na pewno bo porównalem go z czujnikami w internecie. znajduje sie przy cylindrze po prawej stronie. Przepraszam za moja słabą znajomosc w tej sprawie :D

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowano przez damiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież w 2.0 8V nie ma czujnika wałka (100 - 115KM) był ale w wersji 2.0 iDE (140 - 155KM).

Raczej chodzi o czujnik położenia wału. Ewentualnie czujnik spalania stukowego.

Najlepiej napisz kilka początkiwych liter z winu

BA0G to 2.0 (100 - 115KM).

BA0H to 2.0 (140 - 155KM).

Edytowano przez Merkaba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze napisze co sie z nim dzieje :D

Jak jest zimny to po odpaleniu silnika na wolnych obrotach gasie. po przejechaniu kilku kilometrów silnik nagrzewa sie i przez jakis czas chodzi ok sa tylko male skoki obrotów, Gdy jezdze po miescie co chwile zatrzymujac sie to obroty zwiekszaja sie nawet do 3000.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowano przez damiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To raczej silnik krokowy, nieszczelność w kolektorze ssącym, uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub cewki również kable i świece zapłonowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

caly czas mowa o czujniku polozenia walu :D

 

jeden z mechanikow powiedzial mi o silniku krokowym ale nie byl pewien. komputer tez mi wykryl blad o uszkodzonym czujnika polozenia przepustnicy ale po wykasowaniu bledu nie wyswietlil sie ponownie.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, dlaczego nie stosujesz się do uwag Moderatorów? Profilaktycznie przydzielam ostrzeżenie. Jeśli to nie pomoże, to ustawimy moderację. damiar

 

Dodano: 18 paź 2013 - 21:59

VF1DA0G- POCZATEK WIN

 

Dodano: 18 paź 2013 - 22:42

Link wycięty

Tak wygląda silnik

 

Zapoznaj się z regulaminem forum

... i kolejny pasek

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda silnik

Nie, tak wygląda silnik w Sam Naprawiam, Ty masz odczytać to co jest na tabliczce znamionowej.

Wg. Twojego VIN prawdopodobnie masz silnik typu F7Q, jednak nadal czekamy na potwierdzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście podałeś-czujnik położenia wałka rozrządu,teraz- czujnik położenia wału korbowego,sprawy powiązane,ale trochę odległe,jeżeli potrzebujesz jakiś porad, musi być dokładność w Twoim opisie problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału korbowego,

Nie, teraz pisze o czujniku przepustnicy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

koledzy podpinam się pod temat bo mam ten sam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu.

Megane Classic 98r, silnik 2.0 dcm F3R 791 8v. automat DP0 000.

Potwierdzam tylko, że w silniku F3R 8v montowali czujnik, impulsator położenia wałka rozrządu (podobno całkowicie niepotrzebny i nic nie dający - info od mechanika z ASO).

U mnie CLIP cały czas pokazuje stały, bez opisu błąd czujnika położenia wałka rozrządu, więc wymieniłem czujnik położenia walu korbowego bo wymyśliłem sobie, że może to być błąd w tłumaczeniu w Clipie :applause:

Niestety błąd pokazuje nadal.

Tu mam pytanie

1. Czy ten błąd, nawet jeśli czujnik nic nie zmienia w zapłonie może powodować awaryjny tryb sterownika i awaryjny tryb zapłonu?

2. Czy można dopasować inny czujnik, bo zanim kupię nowy, chciałbym sprawdzić czy podmiana tego czujnika zgasi błąd?

 

Najistotniejszą informacją jest dla mnie odpowiedź na 1 pytanie, ponieważ przekonałem się w oparciu o błędy innych czujników (złe parametry pracy) się, że tryb awawaryjny ECU ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa.

 

Pozdrawiam Darek.

 

Screen CLIPa z błędem:

post-19859-0-66424800-1388928286_thumb.png

post-19859-0-32401800-1388930143_thumb.jpg

Edytowano przez Dariusz Babacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzeje kotleta ale mam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Silnik 2.0 8v 114KM F3R + LPG, od pewnego czasu mam problem, że podczas jazdy na benzynie na każdym biegu jak mam obroty około 1400 gdy wcisnę pedał gazu silnik jakby się dławił/dusił trwa to kilka sekund, w tym czasie silnikiem szarpie czasami mocniej czasami słabiej, po czasie jakby coś się odblokowało jak wskoczy na wyższe obroty ok. 1700 to już jedzie dobrze i odzyskuje moc. Po podłączeniu pod kompa wywala mi błąd "czujnika położenia wałka rozrządu". Czujnik wymieniłem, lecz po dwóch dniach problem powrócił. Auto ma zamontowane LPG i gdy jeżdze na gazie te szarpania są delikatne a czasami w ogóle nie ma. Byłem u mechanika to powiedział, że możliwe że rozrząd się przestawił i jest do wymiany.

 

Za każdą sugestie, podpowiedź, pomysł będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdawiam

Edytowano przez Taquito

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam identyczny problem, auto sie dusi, krztusi, falują obroty....odpuszczenie gazu i ponowne przygazowanie pomaga jak i wysprzeglenie i przegazownie do 5 tyś. obr, po kilkuminutowej jeździe objawy znikają i można normlnie sie poruszać

wymieniłem:

-świece

-kable WN

-cewki zapłonowe

-wyczysciłem krokowca (krokowca zakupiłem nowego nie bedąc pewny sprawności starego i pewnie na dniach zamontuję)

-czysciłem przepustnicę

 

teraz to już nie wiem gdzie dalej szukać:(

albo jakis czujnik, chyba że regulacja zaworów, lub te mityczne nieszczelności dolotu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...