Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mama od niedawna Renault Megane 1.9 dTi z 2000r w kombi.

Od zakupu paliły się kontrolki ABS i serwis jednocześnie(ABS nie działał), a sprzedający sugerował wykasowanie błędu komp. bo niby samodzielnie wymieniał czujnik w tylnym lewym kole.

Na serwisie podpięli komp. i pokazało niby na czujnik prawego przedniego koła-wymienili, wykasowali błąd. Przy odbiorze samochodu z serwisu stwierdziłem usterkę i świecenie kontrolek nadal. Kilka prób z kostkami czy łączą poprawnie i kasowania błędów. Usterka nie znikła. Sugestia padła na pompę ABS( do wymiany).

Po wyjechaniu z serwisu i zgaszeniu auta po jakimś czasie i ponownym rozruchu ABS zaczął działać- kontrolki zgasły i tak do końca dnia(mimo gaszenia i uruchomiania auta kilkukrotnie). Następnego dnie usterka wróciła na stałe od pierwszego rozruchu.

Po 2 tygodniach jazdy( z usterką) wybrałem się w trasę ( prędkości do 180km/h, średnio 120km/h) kontrolki zgasły i ABS zaczął działać i tak do końca dnia, a następnego już znowu świeciły.

Kupiłem Pompę ABS-u i pojechałem na sprawdzenie do mechanika. Po podpięciu kości pod nowo kupioną komp. pokazał tym razem na błąd wiązki czujnika lewego koła (tego którego niby wymieniał sprzedający mi auto). To samo pokazał na mojej pompie. Kość czujnika sprawdzona i zapobiegawczo przeczyszczona. Błąd nie znikną. Po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu kilku kilometrów, samochód mi się zadławił i zgasł(moja wina), po odpaleniu kontroli znowu zgasły ale akurat parkowałem i zgasiłem go. Po ponownym odpaleniu znowu świecą.

Gdzie mam szukać przyczyny? Na wiązce od tego czujnika (pęknięta)? Czy gdzieś indziej? Jakie macie sugestie?

Regulamin pkt. 5.5 – usuwanie wpisu moderatora

Kolego, swój post należało poprawić, ale kasowanie udzielonych upomnień leży w gestii administracji. Zgodnie z regulaminem przydzielam paseczek. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dyma przód jak najbardziej ma pierścienie/koronki, trzeba je sprawdzić.

Przy okazji w połowie auta jest kostka łącząca tylne czujniki z przodem instalacji warto zawczasu przesmarować wazeliną tech. aby nie gniło.

masę pompy ABS jak i zasilanie też wypadało by sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się bez kolejnego wydatku w serwisie <szukaj> . ABS działa już 3 dzień. Byłem na kanale w czwartek popołudniu. Pomierzyłem oporność wiązek i cewek czujników w stanie spoczynku i w trakcie obrotu koła.

Podaje wartości dla zainteresowanych (pomiar na kości głównej- tej wyjętej z pompy ABS-u - wyciągnąć zabezpieczenie kości najlepiej podważając śrubokrętem w stronę prawą pojazdu czyli w kierunku błotnika , 8 górnych styków od prawej, czarny i biały przewód po 2 dla każdego czujnika). Oporność wiązki wraz z cewką czujnika wynosi ~1,06 oma dla przednich i ~1,09 oma dla tylnich.

Przy powolnym kręceniu kołem oporność powinna zmieniać się w granicach od ~0,8 oma do ~1,3 oma dla każdego czujnika. Test ten pozwoli wykluczyć uszkodzenie pierścienia ABS-u zwłaszcza przy tylnym zawieszeniu gdzie pierścienie są schowane w bębnach.

Ze względu na bardzo cieniutkie styki kości sugeruje zastosować pomocniczo dwie igły.

Wskazania oporności powyżej wskazanych w okolicach 20 do 300 omów wskazują na słabe przejście na wiązce, oporność równa nieskończoność- uszkodzona cewka czujnika lub przerwa w obwodzie wiązki. Po oporności można zlokalizować dokładne miejsce usterki.

W moim przypadku przyczyną były styki na kości łączącej tylne czujniki z przednimi ( ta kość pośrodku pojazdu z lewej strony od układu wydechowego) zaśniedziałe, brawo :notacrook: za dobre podejrzenia dla kolegi djmonkey .

Spryskałem preparatem do styków elektrycznych poczekałem aż zajdzie reakcja z dobre 20 min. dopiero spiąłem kości.

Słusznym spostrzeżeniem jest fakt, że wystarczy przekroczyć prędkość około 20km /h by zgasły kontrolki serwisu i ABS-u i wykasował się błąd nie potrzeba podpinać pod komp.

Edytowane przez Frust
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!