Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ogrzewanie tylnej szyby i prawy kierunek stworzyły jedno ciało


Rekomendowane odpowiedzi

Śmieszne zwarcie, kiedy włączę kierunek to miga kontrolka od ogrzewania tylnej szyby. Kiedy włączę ogrzewanie tylnej szyby kierunki z prawej strony świecą się światłem ciągłym, co jest zakomunikowane także kontrolką, która od migacza świecąca się stale. Tak w ogóle to ogrzewanie w takiej postaci wydaje się nie działać, ale to pewnie wina za małego prądu (bo zrobiło się połączenie szeregowe z migaczami. Wiecie może od czego powinienem zacząć? Gdzie mogło dojść do zwarcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to zrobiło się połączenie równoległe. Ale bardziej obstawiam, że zasilanie od szyby się odpięło i dotyka złączki przewodu prawego kierunku.

Jeśli skrzynka bezpieczników nie pomoże należy spojrzeć na kostki po drodze, tam może coś być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie jeszcze jeden problem, idę po kablu od tylnych wycieraczek i dotarłem aż za akumulator do takiego czegoś (w załączniku), idę dobrym tropem czy zgubiłem się?

post-63908-0-64731100-1383734632_thumb.jpg

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to na zdjęciu wygląda jak opornica dmuchawy. Nawet widać że ktoś już naprawiał i wymienił termistor.

A koledze radzę udać się na Download ściągnąć odpowiedni do rocznika auta schemat i popatrzyć jak biegną wiązki elektryczne i gdzie są wtyczki + oczywiście standardowe schematy. Bez tego to raczej trudno będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idę dobrym tropem czy zgubiłem się?

Pogubiłeś się, a właściwie poleciałeś za daleko.

Przewód od tylnej wycieraczki kończy się na UCH za bezpiecznikami w kabinie. Tam jest przekaźnik wlutowany w płytkę, który wycieraczką steruje.

Niestety meganka to nie maluszek gdzie przewody biegły przez całe auto, tu jest po drodze jeszcze kilka kostek i tak jak pisałem UCH, który tym steruje.

Nawet schematy są na oddzielnych kartach dla danego obwodu albo zespołu.

Nie wyobrażam sobie by schemat całej instalacji zmieścił się na jednej kartce A5 jak w maluchu było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam poważniejszy problem bo dzisiaj włączenie migacza gasiło silnik i centralny cały czas zamykał i otwierał. Z tego co widzę nie ma schematów do rocznika 96 a te co są do innych są po rusku więc się nie połapię

 

Dodano: 07 lis 2013 - 00:26

Siema mam do was pytanie, czy to normalne że na akumulator i skrzynkę listwę bezpieczników znajdującą się obok akumulatora kapie woda z szyby?

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych bezpiecznikach gdzieś już pisano, że są w niefortunnym miejscu i lubią być zalewane i śniedzieć. Nawet Admin w swojej reni miał z tym kłopoty. O zalewanym aku jeszcze nie czytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to mogło być przyczyną zwarcia? Wymienię podszybie po tej stronie ale na pewno tam się woda będzie dostawać. Co najgorsze to się naprawiło samo. Mogło się spiep**** na stałe to można by do tego dojść, a usterka pewnie wróci za 1 tys km w środku miasta. Auto bez migaczy i awaryjnych jest tak samo niebezpieczne jak takie z uszkodzonymi hamulcami.

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema mam do was pytanie, czy to normalne że na akumulator i skrzynkę listwę bezpieczników znajdującą się obok akumulatora kapie woda z szyby?

Żeby nie przepisywać LINK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, sprawdziłem jeszcze raz ten kabel od wycieraczek i on naprawdę idzie do nagrzewnicy. Wniosek z tego jest taki, że wycieraczka nie jest podłączona. Problem jest taki, że nie wiem gdzie ją podłączyć. Schemat w necie skrzynki przekaźników się nie pokrywa (mam skrzynkę taką jak na zdjęciach 1 i 2 w załączniku). Do działania przekaźnika tylnej wycieraczki muszą podpięte być 4 kostki takie jak na zdjęciu nr 3. Kiedy odłączę tą niebieską kostkę ze zdjęcia to do wycieraczek nie dociera stałe napięcie i w jednym kablu skacze napięcie synchronicznie z pracą przekaźnika ale maksymalnie do wartości 0,7v (zaznaczyłem kabel czarną taśmą na zdjęciu 3). Przednie wycieraczki do działania muszą dostać impuls z przekaźnika 12v. Być może to ten kabel i po prostu przekaźnik albo połączenie w skrzynce jest uszkodzone.

 

Dodano: 07 lis 2013 - 23:09

Udało się naprawić tytułowy problem. Przyczyną było stopienie się wtyków w kostce pod drzwiami przy ogrzewaniu i migaczu w taki sposób, że się zwarły. Został jeszcze problem tylnej wycieraczki.

 

Dodano: 08 lis 2013 - 00:35

Sprawdziłem wszystkie piny na skrzynce (było ich ze 200). W żadnym nie pojawiało się napięcie kiedy następował brzdęk przekaźnika tylnej wycieraczki. Tak w ogóle to przekaźnik tylnej wycieraczki zdaje się być poluzowany z jednej strony tak jakby miał ułamany jeden pin albo się wylutował. Sprawdzę jutro skrzynkę w środku. Ktoś to już robił? Nowa skrzynka kosztuje ze 20zł ale jak jest z immobiliserem? Czy skrzynka jest z nim jakoś skomponowana?

post-63908-0-61029100-1383851728_thumb.jpg

post-63908-0-19075000-1383851834_thumb.jpg

post-63908-0-40986400-1383851988_thumb.jpg

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na środkowym zdjęciu, mała wtyczka po lewej, pin A4, tylko nie wiem, który rząd to A, i od której strony liczyć.

Wszystko na podstawie schematów z Downloadu, gdzie opisana jest skrzynka UHC.

Nie wiem po co zakładasz kolejny wątek, ciągnij to w jednym.

Oba wątki scaliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jest pin zwiększający napięcie podczas włączenia spryskiwaczy z tyłu i kiedy bimba przekaźnik. Kabel ten też idzie na tył ale nie mam pojęcia do kąd. Tak jak mówiłem wcześniej kabel wycieraczkowy idzie do nagrzewnicy koło akumulatora. Ktoś zupełnie skopał robotę podczas jakichś tam prac z elektryką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!