Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów-mam prośbę mógłby ktoś z Was pomóc mi w wyborze tarcz i klocków na przód i tył? Niestety nie znam sie kompletnie na tym.Czy lepiej jest kupić znanej firmy(ale za to droższe)czy takie no name(czytaj tańsze).

Jeszcze jedno pytanie czy tarcze i klocki trzeba wymieniac od razu na przód i tył czy można np.teraz na tył,a za kilkanascie dni na przód(wszystkie tarcze są do wymiany)

Może dla kogoś z Was są to banalne pytania ale ja jestem laikiem i niestety nie mam pojęcia o tym.

Pozrawiam i czekam na odpowiedź.

Moje autko to renault megane II z 2004r 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dla kogoś z Was są to banalne pytania ale ja jestem laikiem i niestety nie mam pojęcia o tym.

A może warto oddać auto do mechanika? Zauważ, że hamulce są podstawowym układem zabezpieczającym Twoje i innych życie. Skoro się na tym nie znasz, to nie czaruj, bo koszt części gdy sam kupujesz, czy przez mechanika będzie taki sam, więc zostaje Ci tylko koszt robocizny, warto zapłacić i później jeździć spokojnie.

Natomiast jeśli już zdecydujesz się na wymianę, to kup takie części, na jakie Cię stać, ale wiadomo, że wraz z ceną idzie przeważnie jakość. Hamulce możesz wymieniać w sposób albo przód, albo tył. Albo wszystko razem. Najważniejsze, aby robiąc przód wymienić lewą jak i prawą stronę. Zresztą kupując części nikt Ci nie sprzeda tylko 2 klocków, w zestawie są zawsze 4 szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie firmy produkujące tarcze oraz klocki są godne polecenia? Też mam do wymiany raczej wszystko. Przednie tarcze wymieniałem 2 lata i 20 tyś. km temu i mają już wyraźne bicie (TRW). Nie pamiętam przy tym abym zrobił kiedyś cokolwiek, czego nie lubią hamulce, a hamuję głównie silnikiem. Czy miał ktoś do czynienia z firmą Cifam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dwa miesiące temu wymianiałem tarcze i klocki z przodu. Zestaw: tarcze Bosch 0 986 478 590, klocki Breck 23 930 00 702 00. Auto od tego czasu przejechało jakieś 3000 km - spisują się wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich ;)

Nastał czas, którego się spodziewałem... Muszę wymienić tylnie hamulce w mojej megance ii. Piszę tutaj gdyż nie chcę rozpoczynać kolejnego podobnego tematu.

Mam pare pytań:

1. Czy wymieniać od razu z łożyskami?

2. Czy dam rade wymienić je sam w garażu (w opcji całości z łożyskami-w jednym serwisie za wymianę samych tarcz i klocków chcą 110zł, a za wymianę kompletu z łozyskami 310zł! :) chyba nie mieli styczności z meganką :) )?

3. "Oryginalne tarcze"... Zastanawiałem się nad kompletem > tarcze oryginalne. Wymieniłem pare maili ze sprzedawcą i na pytanie o firmy odpowiedział: Tarcze są oryginalne a klocki firmy TRW, zapytałem o firmę produkującą tarcze (bo co to znaczy oryginalne?) i odpisał: Oryginalne tarcze renault..... Dodam, że podobną odpowiedź uzyskałem od kilku sprzedawców.Wychodzi 500zł z wysyłką za komplet oryginalnych tarcz z łożyskami, pierścieniem ABS i klockami TRW.

Drugi sprzedawca mi odpisał: tarcze oryginalne renault z polskiego salonu renault nie moga byc raczej chińskie - tym razem klocki valeo i cena wyższa klik

 

Co o tym sądzicie? mieliście styczność z takimi tarczami?

4. Jeśli nie komplet powyżej to co jest godnego polecenia w rozsądnej cenie?

Pozdrawiam :)

Edytowane przez coper89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakoś ci sprzedawcy dziwnie piszą bo oryginalne tarcze które był na pierwszy montaż był dawane ATE ewentualnie Lucas-TRW to zależy jaki był system hamulcowy z tylu. Ja bym nie czarował tylko kupił całość od TRW klocki i tarcze i będzie po kłopocie na lata.

Co do wymiany jeśli zakupisz tarcze z łożyskiem to wymiana jest bajecznie prosta, można to zrobić na parkingu przed blokiem potrzeba do tego klucz 13 oraz 15, torx E18 oraz nasadową 30. Natomiast jeśli bez łożyska to sprawa się trochę komplikuje bo trzeba przeprasować łożysko a do tego potrzebujemy prasy.

Pamiętaj by wszystko ładnie wyczyścić szczotką drucianą a czop wytrzeć benzynką.

Plus młotek i płaski śrubokręt do zdjęcia kapselka, ewentualnie lewarek i klucz 19 do kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Napisałem również do serwisu Renault w szczecinie i odpisali mi następująco:

Koszt kpl tarcz i kpl klockowow tylnych to odpowiednio w oryginale 1082,50 brutto w naszym zamienniku marki Motrio 823,36 brutto. Standardowo wymiana trwa ok. 1 godziny wiec to koszt dodatkowo 185 brutto. Poniewaz auto ma wiecej niz 4 lata prosze sie skontaktowac z naszym serwisem (91 4310219) poniewaz jest dla tego auta oferta specjalna gdzie koszt wymiany tarcz i klockow w oryginale to 1039,20 brutto w zamienniku Motrio 805 brutto.

Nie wiem czy warto wydać te 800 zł... Można w sumie kupić tarcze Motio + klocki TRW za 560 zł klik Całość na TRW wychodzi prawie 700zł. Mieliście styczność z Motrio? Skoro serwis je oferuje to chyba powinny byc dobrej jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nie znam firmy a co do polecana przez serwis to podszedł bym z dużym dystansem bo serwis poleca zazwyczaj to na czym może najwięcej zarobić.

Jak łamanie to TRW ma najlepszy stosunek ceny do jakości i gwarację spokoju na długie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis mi odpisał, że jako oryginalne montują firmy SKF lub SNR. Także chyba zdecyduję się na któreś z nich bo złych opini się nie doczytałem, a cenowo wychodzą oszczędniej od TRW. Jeszcze w weekend zdejmę koło i zobaczę jakie tarcze mam obecnie założone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, że tak męczę ale się zbytnio nie znam...

Znalazłem tarcze ATE 24.0108-0114.2 z pierścieniem i łożyskiem + klocki ATE 13.0460-2937.2 za ok 550zł. Będą lepsze od SNR i SKF?

Odnośnie tego co kolega napisał wyżej, że zależy od systemu hamulcowego - były różne hamulce z tyłu i mogą nie pasować? Jak to najprościej sprawdzić?

Mam nadzieje, że moje pytania przydadzą się innym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij koło i obejżyj zacisk, na zacisku powinna być wygrawerowaną nazwa firmy

 

Co do firm ATE, SKF, SNR to już jest ta sama półka, więc to już dywagacje na zasadzie " co było pierwsze jajko czy kura" więc wybierz to co będzie najlepsze dla twojego portfela.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!