Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :mrgreen:

Szukałem na forum lecz wydaje mi się ze, nie poruszano jeszcze tego tematu.

Mam problem ze scenicem II 16 16V :-( . Dziś po powrocie z trasy ok. 50km musiałem wyjechać na chwilkę jeszcze cieplnym autkiem ok. 600m do kolegi. Pozostawiłem autko pod bramą i wróciłem w ciągu kilku minut. Po bezproblemowym otwarciu drzwi usiłowałem odpalić silnik lecz nie usłyszałem dźwięku rozrusznika :shock: , w zamian wyświetlił się najpierw komunikat „STEERING LOCKED” a po kolejnej próbie wciśnięcia przycisku start stop „STEERING NOT LOCKED” i silnik nie odpalił :-( . Dodatkowe informacje jakie myślę mogą być przydatne, to takie, że działają: wyświetlacz, hamulec ręczny elektryczny, sterowanie szyb, radio, oświetlenie, zamki. Nie zauważyłem żadnego nie działającego urządzenia oprócz blokady kierownicy, która nie załącza się i braku wspomagania elektrycznego. Sprawdziłem bezpieczniki wewnątrz kabiny jak i w komorze silnika, odłączałem akumulator. :-|

Autko zaholowałem na podwórko. W trakcie holowania hamulce były znacznie słabsze. Wydaje mi się ze przyczyną jest nie pracujący silnik.

Dodam jeszcze ze temperatura wynosiła -10C.

Proszę o poradę co może być przyczyną tych komunikatów. :-(

Pozdrawiam Norad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=45981...70505060b#45981

 

i tu

http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=45986...70505060b#45986

 

mnie się taki komunikat wyświelał jak mi klęknął zwijacz poduszki, ale u mie normalnie odpalał i dało się jeździć, najlepiej podepnij pod komputer i będzie wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz ;) .

Naprawiłem. :?:

Po telefonie do kolegi pracującego kiedyś w serwisie Renault obecnie VW, uzyskałem podpowiedź, że to na 99% czujnik powiązany z chłodzeniem(zaśniedziale styki, w związku z tym brak sygnału do kompa i niemożliwość odpalenia), znajdujący się gdzieś z przodu po lewej stronie w okolicy chłodnicy. Z zapałem zabrałem się do demontażu.

Temperatura -13C godz. 8:00 ,brak garażu ,wiatr ze ho ho :?: .

Zdjąłem zderzak lecz nie znalazłem czujnika po kolejnym telefonie usłyszałem, ze czujnik może być za reflektorem :-/ zdemontowałem, tam tez go nie było. ;)

Po jeszcze kilku telefonach i super trafnych radach koledze skończyły się pomysły.

Temperatura -10C, godz.11 dalej wiatr ;) przerwa na herbatkę

Telefon do ASO umówiłem się na komputer termin na poniedziałek.

Autko bardzo potrzebne na sobotę.

Nie mając już nic do stracenia zabrałem się za sprawdzanie złączy poduszek, pomimo braku komunikatu o niesprawności, ale skoro kolega Maly1984 podrzucił linki to czemu nie ;) .

Złącza rozebrałem, spryskałem płynem poprawiającym kontakt, i tez nic :-(

Herbatka, temp -8C, godz.12, dalej wiatr ze ho ho. ;)

Cały czas nie podobał mi się jednak brak blokady i wspomagania myślałem ze cos w tym musi być. ;)

Po całkowitej utracie nadziei ostatnim atakiem zapału i wiary we własne siły postanowiłem zdemontować kolumnę kierownicza i blokadę elektryczną.

Po zdemontowaniu blokady nie odpinaniu od wiązki i podłączeniu akumulatora zauważyłem ze bolec blokujący jest w położeniu nie załączonym.

Zdjąłem plastikowa osłonę mechanizmu i przekręcając za trybik wprowadziłem bolec blokujący w położenie blokady.

Kolejna herbatka regenerująco odmrażająca temp-8C, godz.14:30 wiatr. ;)

Autko odpaliło komunikaty znikły przejechałem już ponad 600km i żadnych problemów. :?:

Wnioski jakie wyciągnąłem są następujące: z jakiegoś powodu komputer nie wydał sygnału po zgaszeniu silnika do zablokowania kierownicy, następstwem czego był komunikat najpierw „ STEERING LOCKIED” a następnie „STEERING NOT LOCKED”.

W blokadzie kierownicy umieszczony jest immobilizer powiązany z blokadą. W trakcie wysuwania bolca blokady zapadka z imo przechodzi przez czytnik, zachowana musi być odpowiednia synchronizacja ruchów, umożliwiająca odpalenie silnika.

Mam nadzieje ze kolejna awaria nastąpi kiedy będzie cieplej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeniesiony

 

Witajcie,

 

W czym tkwi problem...? Po wlozeniu karty do czytnika i nacisnieciu "start" wyskakuje taki komunikat - "Sterring Locked" . Mam to juz drugi raz. Poprzednio przytrafilo sie to zonie i odholowala auto do serwisu. W serwisie jak to w serwisie....wzieli 500 zl i auto odpalalo. Ale oczywiscie nie powiedzieli co sie stalo.

Te dwa przypadki mialy miejsce gdy na dworze padal deszcz.

 

Czy ktos wie co zrobic by odpalic auto?

 

Moze ktos ma podobny problem.

 

Pozdrawiam,

 

Post przeniesiony zgodnie ze wskazaniem kol. lepper_pl. Następnym razem zastosuj "szukaj". - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc.

Okazało sie ze to wyczerpana bateria w karce.....dacie wiare? :?:

Nie podejrzewalem ze moze to byc cos tak blahego zwlaszcza ze baterie padly w obu kartach (ale to zrozumiale skoro uzywane sa praktycznie rowna ilosc czasu bo jedna mam ja a druga zona).

 

Po wymianie baterii auto odpalilo jakby nigdy nic... a juz zakladalem line do holowania :?:

 

Dizekuje i pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!