Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki na łączeniu drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Użytkuj od blisko trzech lat megane coupe i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, jednak jest jedna rzecz, która burzy obraz tego prawie idealnego samochodu. Są nimi dość dziwne dźwięki dobiegające z miejsca łączenia górnej części drzwi z nadwoziem samochodu, mniej więcej w okolicach słupka B, zarówno z prawej jak i z lewej strony. Dźwięk dziwny przypomina, jakby ktoś sypał piaskiem po szkle i wzrasta wraz z prędkością, więc chyba jest to jakaś nieszczelność.

Samochód jest bezwypadkowy, jestem jego pierwszym właścicielem, zgłaszałem to raz mając jeszcze auto na gwarancji, ale chłopaki w „Reno” sobie nie poradzili.

Czy spotkaliście się z podobnym przypadkiem?

Załączam zdjęcie na którym zaznaczyłem miejsce, w którym występują te dźwięki.

post-65208-0-78010500-1384937288_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było o tym chyba pisane, użytkownicy smarowali uszczelki jakimś silikonem czy jakoś tak - poszukaj informacji na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak z tym silikonem to załatwia sprawę na dość krótko. U mnie najdłużej wystarczyło to na niecałe 2k km...

Jak pojadę na przegląd to się zapytam czy się z czymś takim już tu spotkali i co robili w tym temacie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkiemu winne są te flokowane uszczeli. Po dwóch latach pomogła mi wreszcie ta taśma. Nakleiłem na blachę i jak ręką odjął. Jeżdżę z tym od prawie trzech miesięcy, trzyma się dobrze. Skrzypią jeszcze uszczelki, które są wokół szyb co prawda symbolicznie ale na to już nie mam pomysłu.

Edytowane przez giziq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wasze uwagi.

 

Giziq, taśmę wskazaną przez Ciebie właśnie zamówiłem, domyślam się, że ma być przyklejona do nadwozia, tak aby flokowa uszczelka biegnąca nad szybą przy drzwiach nie stykała się bezpośrednio z lakierem. Idealnie byłoby, gdybyś może wrzucił jakieś zdjęcie jak to wygląda u Ciebie, gdzie dokładnie należy przykleić tę taśmę. Jak możesz będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam wszystkich, że tak długo to trwało ale przez ostatnie kilka dni kiedy miałem już czas żeby zrobić te zdjęcia to na zewnątrz było zupełnie ciemno.

thumb_hosting_zdjec_1385543128__dsc_1543.jpg thumb_hosting_zdjec_1385543167__dsc_1546.jpg thumb_hosting_zdjec_1385543187__dsc_1547.jpg thumb_hosting_zdjec_1385543211__dsc_1550.jpg

Po obu stronach oklejenie składa się z dwóch części, łączenie na wysokości słupków B. Do pomocy użyłem pisaka zmazywalnego, takiego jak do tablicy. Przy zamkniętych drzwiach zaznaczyłem sobie na lakierze po kilka punktów na skraju uszczelek i później według nich nakleiłem taśmę a punkty zmazałem. W rzeczywistości wygląda to o wiele lepiej niż na zdjęciach, te białe brzegi taśmy z klejem są praktycznie niewidoczne. Tutaj tak wyszło z racji bardzo jasnego otoczenia i tak rzucają się w oczy. Jedynym mankamentem jest to, że oklejenie robiłem przy temp. zewnętrznej ok. 25 st. C. Teraz, po pierwszych przymrozkach taśma delikatnie się skurczyła i na samym jej końcu, przy tylnym słupku wychodzi z 4-5mm kleju.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Na stronie tesa lub w innych sklepach. Taśma nazywa się : TESA EXTRA POWER PERFECT "56341-00027" 2,75m x19 mm (najlepiej wybrać black, ale jest jeszcze kilka kolorów).

Rolka kosztuje ok 8 zł + wysyłka. Mi na kombi nie starczyła jedna rolka. Weszło półtora, taśmę kleiłem bez łączeń z minimalnym naddatkiem (ok. 1 cm) schowanym za uszczelkę małej szybki bagażnika przy słupku C.

Edytowane przez _Lewel_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Cześć wszystkim, 
Mam ten sam problem w Megance III w kombi. Dźwięk dochodzi z okolic słupka z przodu i tyłu z każdej strony. Jest to dźwięk delikatnego stukania jakby piaseczek na metalu albo cieniutki drucik dotykający blachy. Wkleiłam taśmę zgodnie ze zdjęciami ale niestety nic nie pomogło. Zauważyłam. że dźwięk jest nie słyszalny przy jeździe poniżej 50km/h, powyżej zaczyna się z powrotem. Dodatkowo z moich obserwacji wynika, że gdy auto jest mokre lub pada deszcz to dźwięk ustaje lub jest o wiele mniej słyszalny. Czy miał ktoś może podobnie? Macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich.

Temat stukania w s słupku na wysokości głowy dość często się powtarza. Sam miałem z tym problem. Rozwiązanie okazało się banalne. Objaw był taki:. Wolna jazda - brak stukania, bardzo ciepło na zewnątrz - brak stukania. Od jesieni do wiosny stukanie tak irytujące bo przy samym uchu, że... ...ach. Podpytywałem mechaników, dzwoniłem do ASO czy się spotkali z takim problemem. Naczytałem się o słupku, że niektórzy go kleili, piankę wpuszczali do środka. Z początku myślałem, że to obwiewka mi robi numer. Zdjąłem, jazda próbna - to samo. Przy zakładaniu już nie wytrzymała. Wspominana na forum zaślepka pod klamką, smarowanie uszczelek silikonem - i nic. Aż tu nagle zachciało mi się dzisiaj zajrzeć do drzwi kierowcy i sprawdzić dlaczego nie świeci dioda podświetlająca od drzwi przy wysiadaniu z auta. Zdjąłem tapicerkę i zobaczyłem przewody, które dość luźno się zachowywały. Coś mi zaświtało, że może to być ten problem, chociaż okolica środka drzwi a słupek na wysokości głowy to zdecydowanie różne miejsca. Podkleiłem kable, żeby je unieruchomić i...   ulga! Nareszcie. Rok czasu się z tym męczyłem a tu taka prosta sprawa. Temat jest dość stary na tym forum ale jak ktoś jeszcze będzie szukał rozwiązania to niech zacznie od tego. Kilkanaście minut roboty.

EDYCJA:

Przepraszam najmocniej forumowiczów. To był zbieg okoliczności jeśli chodzi o przewody pod tapicerką. Prawdziwą przyczyną była zaślepka pod klamką. Miała ułamany jeden zatrzask. Nie dałem nowej ale wyjąłem ją i wokół dałem bardzo gesty smar od przekładni elektrycznej wspomagania do innego auta. Przetestowane w różnych warunkach pogodowych i na 100% cisza. Nie sądziłem, że coś w tym miejscu będzie słychać tak jakby dźwięk wychodził ze słupka w okolicy głowy kierowcy, a jednak.

IMG_20250309_182918.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!