Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II- nie gasnąca deska rozdzielcza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od 2 dni mój tata jest posiadaczem Scenica - 2004 r, 1.5 dCi.

Gdy go kupował, to po wyjęciu karty- kontrolki na desce rozdzielczej po jakimś czasie gasły (ok.20-30 s).

Chciałam się przejechać jego samochodem i niestety ale coś zepsułam :P . Nie powiedział mi, że aby odpalić silnik muszę nacisnąć sprzęgło więc pare razy naciskałam przycisk start/stop i go długo przytrzymywałam. (Mojego Espace IV tak się właśnie uruchamia, więc byłam pewna że i tutaj tak jest). Teraz sytuacja wygląda tak : po wyjęciu karty kontrolki nie gasną, należy zamknąć samochód i dopiero wszystko się wyłącza.

Czy mogę jakoś przywrócić wcześniejsze ustawienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu karty kontrolki nie gasną, należy zamknąć samochód i dopiero wszystko się wyłącza.

Które te kontrolki nie gasną? Według mnie tak właśnie powinno być. Po zgaszeniu nie gaśnie cały wyświetlacz. Dopiero po otwarciu drzwi kierowcy wyłączają się np. światła, radio. Na wyświetlaczu pozostaje natomiast obrys auta, wskaźników temp. silnika, paliwa, obrotomierza. Wszytko gaśnie dopiero po ok 20 min. lub po zamknięciu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

 

 

Tak jak napisałeś, świecą się obrys auta, wskaźniki temp i obrotomierza, i pojawia się komunikat by włożyć kartę.

Tak się teraz zastanawiam, że może po prostu mój tata wcześniej na to nie zwrócił uwagi ( był tak podekscytowany zakupem, że z perspektywy czasu to b. możliwe) :P .

Chociaż nadal upiera się, że gdy zaparkował pod domem, wyjął kartę i poszedł otworzyć garaż na wyświetlaczu migało jedynie czerwone światełko.

 

W moim espace właśnie tak jest , że po wyjęciu karty wszystko gaśnie b. szybko . Więc może tacie się coś przewidziało :P .

Już myślałam, że mu coś zepsułam tym naciskaniem przycisku .

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sceniol II z 2004 roku syna, bez HF, działa dokładnie tak samo. Nawet światło w środku się pali jak z kartą wysiądziesz, drzwi zatrzaśniesz, a z przycisków karty auta nie zamkniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już myślałam, że mu coś zepsułam tym naciskaniem przycisku .

Według mnie nic nie mogło się zepsuć. Taka działanie jak opisałaś w pierwszym poście jest jak najbardziej normalne w Scenicu. Użytkuje go już 2 lata i tak to właśnie działa. Obrys auta cały czas jest podświetlany, choćby po to, aby sygnalizować otwarcie poszczególnych drzwi. Wszytko gaśnie dopiero po ok. 20 min. bezczynności lub po zamknięciu auta. Wtedy miga jedynie czerwona dioda immobilizera.

Tym ciągłym klikaniem w Start/Stop raczej nie dało się nic uszkodzić. Jeśli nie ingerowałaś w tym czasie w pedały sprzęgła lub hamulca to, po prostu włączałaś/wyłączałaś elektrykę w aucie bez jego uruchamiania. W tym czasie pewnie podświetlał się panel klimatyzacji, jeśli jest klimatronik.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem swojego sceniola schować do garażu i zwróciłem na to uwagę.. Jakoś nie zwraca się uwagi po jakimś czasie na takie rzeczy, jeśli wszystko działa poprawnie. Mam tak samo, poza komunikatem o włożenie karty w slot, bo mam HF.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet światło w środku się pali jak z kartą wysiądziesz, drzwi zatrzaśniesz,

Ale chyba tylko kilka sekund się świecą. Skoro drzwi są zatrzaśnięte, to po chwili światło przygasa i gaśnie całkowicie. Tak to przynajmniej działa u mnie. Natomiast, gdy któreś z drzwi są otwarte, to oświetlenie świeci się jakieś 20 min. i dopiero wtedy gasną (możliwe, że razem z wyświetlaczem, ale nie zwracałem na to uwagi). Wydaje mi się, że jest to logiczne działanie. Wprawdzie mój scenic posiada HF, ale to chyba nie ma znaczenia. Przecież i tak nie wie, czy karta jest, czy jej nie ma jeśli nie wymusimy tego przyciskiem.

Jedno się zgadza, że po zamknięciu auta wszystko gaśnie, zostaje jedynie dioda immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież i tak nie wie, czy karta jest, czy jej nie ma jeśli nie wymusimy tego przyciskiem.

Ale profilaktycznie sypie komunikatem naciśnij sprzęgło, lub hamulec i start jakby ją widział.

Identycznie te bez HF informują co należy naciskać, poprzedzają to jednak zaleceniem by kartę włożyć w slot.

W jednych i drugich dopiero w czasie naciskania na START następuje detekcja obecności karty i jeśli jej nie znajdzie, to leci komunikat, że jej nie wykryto i w obydwu przypadkach należy ją wówczas w slocie umieścić..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!