Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Częściowo niedziałająca elektryka - padła deska rozdzielcza, zegary, szyby, światła STOP...


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym się przywitać, ponieważ to mój pierwszy post. Szkoda tylko że z problemem... Zgłaszam w ogólnych bo awaria dość obszerna.

Otóż po pracy zastałem półżywy samochód. Po odblokowaniu z karty centralnego w kabinie zapaliło się jedynie podświetlenie slotu karty, przysk od świateł awaryjnych oraz blokady zamka. Reszta ciemna jak noc. Po włożeniu karty silnik odpalił normalnie, bardzo szybko, bez kręcenia itd. Niestety oprócz tego na desce nadal nic się nie zmieniło. Przeszedłem więc do kontroli "co działa a co nie". Dodam że rano wszystko działało na tip top. Cyrk zaczął się po powrocie do auta po 8h na parkingu. Tak więc krótka lista:

 

Nie działa:

- podświetlenie deski rozdzielczej (zegarów, radia/zegarka, komputer)

- podświetlenie kabiny

- zegary - wszystkie wskaźniki nie dają znaku życia

- el. szyby

- el. lusterka

- światło stop

- kliker kierunkowskazów

- CHYBA wspomaganie - wyraźnie inaczej się prowadzi

- jest problem ze zgaszeniem silnika, nie gaśnie za pierwszym wciśnięciem przycisku START/STOP (odpala normalnie za pierwszym)

- nie można otworzyć bagażnika

 

Działa:

- silnik (odpala normalnie, płynnie pracuje)

- światła pozycyjne i mijania

- światła cofania

- światła awaryjne

- kierunkowskazy (niestety jedynie się świecą - nie słychać klikania, brak też odpowiedniej diody na desce)

- wycieraczki

- centralny zamek (oprócz bagażnika)

- poświetlenie slotu karty, przycisku świateł awaryjnych i blokady zamka

- LPG

- być może coś jeszcze o czym zapomniałem

 

Przeglądając forum natrafiłem na posty z podobnymi problemami, jednak tam dotyczyły tylko niektórych wymienionych usterek, a nie wszystkich na raz. Czy ktoś ma pomysł co mogło się stać, lub miał podobną sytuację? Dodam że nie ma mowy o zwarciu itd. Auto zajechało na parking normalnie, a po 8h stania taki cyrk...

 

Pozdrawiam

 

Edytowałem listę o nowe spostrzeżenia, może naświetlą problem. Sprawdziłem też bezpieczniki pod kierownicą - wszystkie dobre.

Edytowane przez P.Ojciec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynka w komorze silnika jeszcze nie sprawdzona, z racji godziny i "łatwego" dostępu zerknę do niej jutro rano. W każdym razie jest sucha.

Cały czas przeglądam różne tematy oraz podobne fora i zaczynam się obawiać awarii modułu UCH (BSI). Wątpię, ale dopuszczam sytuację gdzie po porannej różnicy temperatur mogła dostać się do niego skroplona woda. Pytanie czy może to dawać takie właśnie objawy. Nigdy nie miałem jeszcze problemów z zalaniem jakiegokolwiek elementu, więc tym bardziej by mnie to zdziwiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - całe szczęście to nie BSI. Wina była po stronie skrzynki z bezpiecznikami (jeszcze przy jej rozbieraniu, a właściwie mordowaniu się z jej otwarciem auto ożyło na kilka sekund, po czym znów umarło).

Jako że nie do końca ufam swoim umiejętnościom a nie była to zwykła wymiana bezpiecznika naprawę zleciłem warsztatowi (jeśli chodzi o elektrykę to we Wrocławiu szczerze polecam France Tronic na Ślężnej). Szybko okazało się że częściowo przepaliła się sama skrzynka, a właściwie dolna jej listwa. Musiało być jakieś zwarcie którego nawet nie zauważyłem. Wraz z nią padł też jeden z bezpieczników. Nagrzmociło to pełno błędów które też trzeba było pokasować. Po wymianie wszystko śmiga. Ba - nawet dostałem zmianę języka w gratisie :)

 

P.S. Jeśli w postach nie można polecać warsztatów proszę o wymoderowanie.

Można, jest nawet specjalny dział forum, gdzie możesz coś takiego zrobić.

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! Megi II ph1 1,9dci, 2003 rok - dziś podobny problem. Jechałem 140km/h autostradą, postanowiłem domknąć tylną szybę bo coś "wiało" z tyłu a tu w momencie naciśnięcia guzika sterowania szybą zgasły wsztstkie kontrolki, zegarek, radio... auto jednak jak jechało - tak jedzie, silnik nawet na sekundę nie przestał pracować. Zjechałem na najbliższą stację benzynową (z 3km tak jechałem), po zatrzymaniu się zaobserwowałem iz obrotomierz i prędkościomierz pokazują wskazania jakbym jechał dalej 140km/h... Sprawdziłem bezpieczniki, nie znalazłem uszkodzonego. Postanowiłem nie kontynuować trasy - wróciłem autem pod dom - samochód normalnie palił, światła i kierunki działały tylko brak było sygnalizacji ich działania na desce rozdzielczej - martwa jak u P. Ojca. Dodam że tylne szyby dało się zamykać i otwierać ale przednich już nie...

Pod domem zdjąłem klemę z akumulatora, przyjrzałem się puszcze z bezpiecznikami pod maską (bez konkretnych wniosków), założyłem klemę z powrotem - deska ożyła! Wskaźniki wróciły do zerowej pozycji. Zauważyłem że po załączeniu zapłonu dmuchawa na początku zaczęła pracować nierówno, przygasało również w ten rytm podświetlenie wyświetlacza radia i przycisków z klimy. Po chwili ustabilizowało się wszystko. Zrobiłem rundkę 20km - nie stwierdziłem niepokojących objawów.

Myślę jednak że trzeba dokładnie przejrzeć puszkę z bezpiecznikami - jak widzę z postu P. Ojca - to ta sama usterka.

Poinformuję o wynikach oględzin.

 

Ponieważ usterka powróciła "na dobre" - przyszedł czas na definitywne rozprawienie się z nią.

Analizując bezpieczniki doszedłem do wniosku że problem tkwi w skrzynce bezpieczników mocy (777). Aby się do niej dostać należy:

- zdemontować akumulator

- zdemontować moduł zabezpieczeń i połączeń (1337) - to skrzynka z bezpiecznikami po prawej stronie akumulatora. Pod nią znajduje się właśnie skrzynka bezpieczników mocy.

W moim przypadku niekontakt spowodował wygrzanie się styków na końcówkach dwóch bezpieczników 70A - nr 9 i 4 co skutkowało wyłączaniem się podzespołów w kabinie.

Skrzynkę da się rozebrać, blachę do której przykręcony jest przewód z akumulatora można wyjąć z plastiku uprzednio zwalniając zaczepy. (Uwaga - ciasno a krótkie kable biegnące od skrzynki w kabinie nie ułatwiają zadania) Używając drobnego papieru ściernego i kontakt-spray'u doprowadziłem gniazda bezpieczników do porządku. Po zmontowaniu całości elektryka działa jak należy. Załączam poglądowe zdjęcia:

 

post-59343-0-25056800-1426537963_thumb.jpgpost-59343-0-89600900-1426538010_thumb.jpgpost-59343-0-20030900-1426538037_thumb.jpgpost-59343-0-86136400-1426538065_thumb.jpg

post-59343-0-14521200-1426538097_thumb.jpg

Edytowane przez kristekb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!