Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam pytanko co do konserwacji autka przed zimą ;p

Myślę by w weekend przejechać podwozie jakimś barankiem, bo auto z 2001 roku chyba wymaga konserwacji.

Zastanawia mnie cały czas jedna rzecz, co to są te profile zamknięte, bo sporo czytałem, że konserwuje się je woskiem itp, ale nigdzie nie mogóę znaleźć co to są profile zamknięte oraz jak i gdzie wlewa się tam konserwant. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt sprzyjająca pogoda na takie zabawy, ale... :) Do takich akcji auto powinno być suche, najlepiej jak jest minimum naście stopni bo preparat lepiej się rozpływa. Ostatnio było dość sucho mimo małych przymrozków więc możesz spróbować. Jak zrobi się chlapa, a robi, to już gorzej.

No nic. Tak czy inaczej. Jak postawisz autko w suchym pomieszczeniu to mimo wszystko warto zaaplikować jakieś mazidła. Choćby w profile zamknięte a baranek jak chcesz. Lepiej tak niż nic. Późna wiosna, lato i możesz atakować na całego. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu kolega Audikom poruszył to o czym zapomniałem napisać. Jak jest jakaś rdza to nie próbuj pryskać. Jeśli masz możliwość naprawy to wyczyść ile możesz i dopiero zabezpiecz. Droga na skróty prowadzi do większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, mam garaż ogrzewany i kanał tam :-) konserwacja podwozia bd zrobiona dobrze, a rdzy nie mam na razie nic ;p po prostu takie zabezpieczenie na wszelki wypadek, a pytałem o profile zamknięte, bo nie wiedziałem jak się to robi, a powiedzcie mi jakie sposób się to tam natryskuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się natryskuje? Robiłem to w ten sposób, że odpowiedni zbiornik(niestety takiego nie miałem i miałem problem bo jedna z baniek mi wystrzeliła w kanale i był jeden syf na podłodze) oraz kompresor( nie może być zbyt mocny bo inaczej w bańce robi się zbyt duże ciśnienie a tak działo się u mnie) Robiłem u znajomego, który akurat miał uwalony kompresor i nie miał ogranicznika barów.....

Jak jest dobry sprzęt to godzinka i zrobione a tak zabawa i syf :-) .

Wszelkie trudne miejsca da się zakonserwować. Wyjmujesz zaślepki z progów, spod auta, z okolic drzwi(czasem dostęp jest przez zamek, wystarczy odkręcić) Na pistolet zakładasz wężyk, jakąś dyszę(może być własnej roboty czyli kawałek blachy z dziurkami) i psikasz. Jest ciśnienie, jest akcja :D. Można też kupić gotowy środek w sprayu, ale jakoś jestem sceptyczny co do takich rozwiązań. Często jest zbyt małe ciśnienie albo bardzo szybko schodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtarzam , szkoda pieniędzy, czasu, zabawy i syfu jak to jeden z kolegów nazwał .

Tylko środki wiążące się z korozją (w ten sposób ją powstrzymują), precz ze wszystkimi kożuszkami , barankami i tym podobnym które tylko ochraniają korozję i ani ich później usunąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do specyfiku to zastosowałem m.in. fluidol, ale taki w puszce. Do tego dolewam troche oleju i jazda. Produkt i metoda stosowane od lat przez mojego ojca i znajomych. Auto wuja zapryskane takim podgrzanym produktem własnej roboty :D świetnie konserwuje wszelkie profile zamknięte. Jest tłuszcz i nie ma rdzy. Wujek zrobił tak swoje auto jeszcze w latach 90-tych i nadal super(ma sentyment do starych aut). Co jakiś czas poprawi spód i tyle. Jeśli coś się stanie z autem to na pewno nie będzie to podłoga, błotniki, spody drzwi i klapy. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam produkty Valvoline. W lato użyłem dwóch specyfików: tectyl ML i tectyl bodysafe. Całe podwozie najpierw pomalowałem ML-em potem na to bodysafe. Wszystko w 5 litrowych wiadrach. Wygląda to bardzo ładnie i cały czas się klei, nie tak jak bitex który szybko zasycha i odpada płatami. W profile zamknięte zastosowałem tectyl ML w ilosci trzech puszek w sprayu. W progi i podłużnice w podwoziu w zupełności to wystarczyło. NAjgorsze jest to że zostało mi jakies 3/4 albo więcej Ml-a w wiaderku, bo na podwozie dużo tego nie poszło a w profile zamknięte nie moge tego wlać bo nie mam niestety kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie mam niestety kompresora

Nic tylko znaleźć kogoś z kompresorem. Też nie mam i tak kombinowałem. Dlatego sobie powiedziłem, że kolejna taka akcja musi być przygotowana w 100%. Dobry kompresor z regulatorem barów to wg mnie podstawa. Typowa puszka ze specyfikiem, podłączona do wielkiego kompresora nie zdaje egzaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak jak bitex który szybko zasycha i odpada płatami.

Bo tak się dzieje jak bitex jest nakładany na źle przygotowaną powierzchnię.Powierzchnia musi być prawie idealnie czysta, sucha i odtłuszczona.

Dlatego ja polskie samochody (maluchy, fso, polonez) dawałem do konserwaćji od razu po kupnie (nowe), a później tylko uzupełniałem ubytki. Robiłem to w następujący sposób. Powierzchnię na którą miałem nakładać bitex myłem wodą z detergentem (wtedy nie było jeszcze karcherów), po wyschnięciu powierzcnię pryskałem ze spryskiwacza kilkakrotnie benzyną, aby powierzchnia bitexu zmiekła i była lepka i na to nakładałem natryskiem lub pędzlem nową warstwę bitexu i nie miałem przypadku aby odpadła. Do przekroi zamkniętych najlepsze są substancje nie schnące, cały czas maźgate, bo one z czsem nie pękają za składaniach karoserii, a dodatkowo je penetrują. Fluidol z olejem to chyba dobry sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gimak, dobrze prawisz. Dodam, że proporcja Fluidol plus olej musi być rozsądna. Fluidol powinien być rozmieszany z olejem, ale nie wolno przesadzić z olejem. Używałem Fluidola z puszki więc po podgrzaniu na kuchence i dolaniu oleju było akurat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!