Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny świst przy prędkości 110km/h


Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak moja megi zaczęła się skarżyć tylko niestety nie wiem na co. Próbuje jej jakoś pomódz pomóc ale na razie już nie wiem jak.

 

Sprawa wygląda następująco przy prędkości około 110km/h megi zaczyn wydawać dziwny pisk wyraźnie słyszany z prawego przodu. A że do wymiany miałem końcówki drążków kierowniczych to po wymianie auto trafiło na ustawienie zbieżności, na szarpaku wyszło, że jest nadmierny luz na sworzniu wahacza prawym oraz prawym łożysku również przednim jak się o tym dowiedziałem od razu połączyłem to z świstem i wyrok padł łożysko nie dawno megi trafiła w moje ręce i wymieniłem oba sworznie wahacza oraz wszystkie 4 łożyska wszystkie oryginalne SNR i myślałem że megi wyleczona, mechanik zbieżność ustawił wszystko super a pisk nadal pozostał więc zacząłem szukać dalej wyrok padł na układ hamulcowy, że może któryś kloce się blokuje i trze cały czas o tarcze i z tąd stąd ten dźwięk. Natychmiast zabrałem się za przegląd wszystkich zacisków i rzeczywiście jedna prowadnica w zacisku prawym przednim dość opornie chodziła prowadnica nasmarowana wszystko wyczyszczone we wszystkich kołach a świst jak był tak jest i powoli tracę już siły i pomysły co to może być. Dziś dużo jeździłem bo trasach ekspresowych i obserwowałem bardzo uważnie zachowanie samochodu i zauważyłem, że w momencie gdy mam prędkość te 110km/h i zrobię delikatną kontrę w lewo to świst na moment ustępuje lub gdy jest jakiś łuk w lewo to również świst zanika natomiast gdy jest łuk w prawą stronę to świst się pojawia nawet przy 90km/h.

 

Naprawdę nie mam już pomysłu co to może być napinacze pasów wykluczam bo świst by był stały bez względu w którą stronę prowadzi łuk tak samo sprawa się ma do łożyska alternatora dźwięk by był słyszalny cały czas. Jedyne co to łożysko podpory półosi ale czy jak by miało dosyć już, to przypadkiem odgłosów nie dawało by przy niższych prędkościach ??

 

Pomocy panowie będę wdzięczny za każdą sugestię co można sprawdzić lub co to może być, a może ktoś się już z czymś takim już spotkał i wie jak temu zaradzić.

 

 

EDIT:

Pojężdziłem jeszcze trochę i wydaje mi się, że dźwięk jest jak by łożysko te od piasty jest nówka SNR zrobiło 1000 km---->to co pozostaje jedynie łożysko podpory półosi

 

Czy jest możliwe, że to łożysko oporowe sprzęgła taki dźwięk wydaje przy takich prędkościach ??

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, podłączam się do tematu, mam podobny problem, z tym, że zauważyłem jeszcze, iż problem występuje tylko przy "równej" nawierzchni. Dokładniej jak jadę po w miarę "równej" nawierzchni i wykonuje delikatne ruchy kierownicą to jest ten "świst". Dodam też, że kompletna wymiana zacisków i klocków miała miejsce jakieś 8 tyś. km temu, czy możliwe jest już np. zużycie się prawego przedniego zacisku po takim przebiegu?

 

 

EDIT:

pojeździłem i w moim przypadku tłoczek z zacisku miał delikatny opór, rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem i jak ręką odjął.

Edytowane przez drab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!