Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Coupe brak komputera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ucieszyłem się, że są takie miejsca w sieci gdzie można uzyskać porady dotyczące Meganki:-)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Przewertowałem prawie wszystkie posty na forum i nie znalazłem adekwatnego problemu, zatem do rzeczy:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kupiłem Renault Megane III Coupe z 2012 roku uszkodzone z przodu. Auto jest już naprawione problem jednak w tym że: od poprzedniego właściciela nie otrzymałem głównego komputera (tego przed skrzynką od akumulatora) - twierdzi że mu zaginął. Szukał już dwa tygodnie i go nie znalazł.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nie wiem co teraz robić?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kupić używany i próbować go przeprogramować?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Znacie kogoś kto się zajmuje takim programowaniem komputera?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jestem z Krakowa i będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Kolego, proponuję zacząć od zapoznania się z Regulaminem forum. Po co tak rozwlekać swoją wypowiedz? damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Dzwoniłem dziś także do ASO Renault.

Potwierdzili możliwość zamówienia głównego komputera z opcją programowania.

Mają wycenić na jutro komputer plus programowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak auto miało dzwona centralnie w komputer to jest duża szansa, że da się to odratować. Jak dobrze poszukasz to wyrwiesz za 2-3 stówy bo 1,9 dCi jest bardzo popularny, reszta to programowanie (jak masz uszkodzony komputer to pójdzie łątwo).

 

Strzelam, że ASO sobie zażyczy minimu 1500zł za komputer + jakieś 200 za programowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane Coupe mam silnik 1.6 16V i tu jest problem bo większość elektroników, których pytałem podejmą się programowania ale tylko diesla e Renault.

W polecanym El-cars Kaczory - Pan Arkadiusz powiedział, że nie zajmuje się programowaniem komputera.

ASO wyceniło koszt nowego komputera wraz z programowaniem na około 3 000 zł brutto i prawdopodobnie skazany będę na autoryzowany serwis.

 

Serdecznie dzięki za poradę. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś dojścia do elektroników proszę o pomoc;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd mi się wzięło 1,9 - sorry.

Jakbyś miał diesla to większość magików by ogarnęła :mrgreen:

Jak nie chcesz płacić w aso, to pozostaje jeszcze jedna opcja - zestaw startowy, ale wtedy będziesz miał inne numery VIN itp.

Jakbyś znalazł resztki swojego komputera to można zaryzykować przeszczep do innej używki o tym samym numerze oryginału - moim zdaniem mogłoby się to udać. Znalazłem kilka komputerów do 1,6 - ceny od 400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja proponuje Tobie dwa rozwiązania.

Jedno dobrze sprawdzone Elektronik (Magik) z Gniezna. Żyje z francuskich samochodów i podejmie się każdego wyzwania. Już nie raz pomagał ludziom na forum i jeszcze nikt się nie zawiódł. Telefon na PRIV.

 

Druga opcja to kupienie tak zwanego "zestawu do odpalenia". W serwisie Allegro znajdziesz komplety "do odpalenia" komputer UHC, komputer wtrysku, sterownik wspomaganie wraz z blokada kierownicy, oraz sterowniki i karty. Koszty kompletu około 800,00 PLN jak dobrze poszukasz wyrwiesz za 500,00 PLN. Wtedy tylko zamieniasz wszystkie sterowniki komputery i autko rusza, bo ma zgodność nr VIN we wszystkich podzespołach. W tej opcji musisz dokładnie zgadać się z sprzedającym, dobrać odpowiednio opcję silnika i jak najlepiej opcje wyposażenia.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie startowym do 3 musi byc jeszcze wspomaganie kierownicy z tym samym vine-em, ot taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!