Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne "terkotanie / warczenie" przy odpalaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

W przeciągu ostatniego miesiąca miałem kilka razy taką sytuację podczas odpalania po naciśnięciu przycisku "Start" przez ok 2-3 sek. spod maski słyszałem dziwny dźwięk (terkotanie lub warczenie) jakbym diesla odpalił i po tych 2-3 sek. silnik pracuje normalnie bez żadnych niepokojących dźwięków, kiedy zgaszę silnik (od razu) to już przy następnym rozruchu to nie występuje. Dzieje się to zazwyczaj po 2-3 dniach postoju auta na parkingu (np. po weekendzie), ale nie zawsze. Po przeczytaniu wielu wątków stawiam na KZFR, czy moja "diagnoza" jest trafna ?? I jeszcze jedno, jeżeli to KZFR to jak to zdiagnozować (u mechanika), czy wymienić je od razu (czy np. dolać oleju i jeździć dalej, jak sugerują wypowiedzi kolegów), czym może skutkować nie wymienienie tego koła ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest początek końca kzfr. Też miałem takie objawy, najpierw bardzo rzadko, aż coraz częściej i częściej, po nocy już nie zawsze miał ochotę zapalić za pierwszym razem, wychodze z założenia, że jak trzeba robić to się robi i tyle, na takich rzeczach nie warto oszczędzać, koło wraz z kompletnym rozrządem wymieniłem miesiąc temu, koszt 1700 odrazu wymieniony został też olej i inne płyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... rozumiem, ale rozrząd był wymieniony 12tyś.km temu (wraz z olejem, filtrami i płynami) więc jeżeli już to chyba mogę wymienić samo KZFR ?? Chciałbym się dowiedzieć czy jest to sprawa pilna czy mogę jeszcze z "tym" jeździć i ewentualnie jak długo, czy coś może się wydarzyć w związku z tą przypadłością ?? Co ewentualnie sprawdzić i wymienić przy wymianie KZFR, na co zwrócić uwagę aby mieć spokój na dłuższy czas i zrobić to za jedną naprawą.

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić samo koło, ale trzeba by do tego wymienić jeszcze pasek, dla pewności, nie jest drogi. W poprzednim scenicu (silnik 2.0 16v) też miałem "walniete" KZFR, takiego kupiłem. Pracował jak diesel dopóki silnik był zimny, potem cichł. Przejeździłem tak 40 tys km i nic sie nie działo. Potem przy wymianie rozrządu wymieniłem i to koło.

Edytowane przez pablo19705
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... rozumiem, ale rozrząd był wymieniony 12tyś.km temu

raz założonego paska nie zakłada się ponownie.

rozrząd był wymieniony 12tyś.km temu (wraz z olejem, filtrami i płynami)

rolkę, pompe wymieniałeś?

 

Dodano: 28 gru 2013 - 13:47

(czy np. dolać oleju i jeździć dalej, jak sugerują wypowiedzi kolegów)

super rozwiązanie, jeszcze płyn do spryskiwaczy bym dodał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był wymieniony wraz z pompą i rolką (kompletny bez KZFR), nie wiedziałem że przy wymianie KZFR trzeba pasek ściągnąć (a przez to go wymienić, nie jestem znawcą stąd ten temat), ale jeżeli trzeba to trzeba (nie chodziło mi o oszczędność). Sekal nie rozumiem tego sarkazmu bo o dolewce oleju (lub ewentualnej jego wymianie) wyczytałem w innym temacie stąd moje pytanie o takie działanie. Daleki jestem od oszczędności w kwestiach eksploatacyjnych i bezpieczeństwa, a płyn do spryskiwaczy uzupełniony (firmowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekal nie rozumiem tego sarkazmu bo o dolewce oleju (lub ewentualnej jego wymianie) wyczytałem w innym temacie stąd moje pytanie o takie działanie. Daleki jestem od oszczędności w kwestiach eksploatacyjnych i bezpieczeństwa, a płyn do spryskiwaczy uzupełniony (firmowy).

Tak sobie zażartowałem nie chciałem żebyś to tak odebrał :) mam nadzieje że coś pomogłem i tak jak pisałem pasek lepiej założyć nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super rozwiązanie, jeszcze płyn do spryskiwaczy bym dodał :)

Nie ma co się śmiać. Jest na forum temat związany z KZFR w którym autor pisze że po dolaniu oleju na maksa przestało warczeć koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Sekal, na loozie... Aston76 czytał ten sam temat (autor rob2000 - Renault Megane II KZFR - przestało warczeć !) stąd moje podparcie takimi informacjami, zresztą gdzieś też mi ktoś mówił o wymianie oleju lub jego dolewce w takiej sytuacji. Informacją ważną dla mnie i innych użytkowników borykających się z tą "przypadłością" jest jeszcze to co (lub czy) może się (ewentualnie) wydarzyć kiedy słychać takie dźwięki. Czy po prostu jest taki dźwięk przy starcie, a auto dalej śmiga bez problemu tak jak napisał pablo19705 i zrobił tak 40 tyś. km do wymiany rozrządu. Co psuje się w tym kole i co może uszkodzić ??

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie. Najwyżej silnik nie będzie osiągał pełnej mocy, bo nie będzie zmiennej fazy rozrządu. U mnie od kupna może z 5 razy warczało i silnik gasł. Ponowne odpalenie OK. Więc się nim nie przejmuję i olej wymieniam co 15tyś. km +/- 2tyś. km, bo od nowości było tak wymieniane i do tego auto było demonstracyjne, a ja jestem jego 4 właścicielem. I w moim silniku siedzi oryginalne koło a auto ma według licznika 129tyś. km ale oryginalny przebieg jest o jakieś 30tyś. km większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Depe mechanicznie nic się nie stanie ale u mnie było tak, że się co raz bardziej te objawy nasilały. Z czasem zaczął gasnąć podczas pierwszego odpalania. No i za pierwszym razem gdy trochę zwlekałem z wymianą zauważyłem już dość duży spadek mocy. Jest to dość duży wydatek jednak, a mnie już to spotkało dwukrotnie i znowu zaczyna się coś podobnego dziać ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo km-ów musisz kręcić raku96 skoro wymieniałeś już dwa razy, a trzecia wymiana "w drodze". Po jakich przebiegach następowały u Ciebie kolejne wymiany KZFR ?? Wypełniałeś może ankietę P_r_z_e_m_a dotyczącą KZFR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie wypełniłem tą ankietę. Więc pierwszy raz koło wymieniłem po około 80tys czyli jakieś 4-5lat temu. Po raz drugi wymiałem za 2 lata po około 20tys od ostatniej wymiany. Nie robię jakoś super dużo tych kilometrów, robię około 10tys na rok <piwko> Miejmy nadzieję, że trzecia wymiana nie jest w drodze, na szczęście jest spokój na razie ale zobaczymy jak nadejdą chłodniejsze dni :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, od kilku dni przy odpaleniu ma pewien stuk czy tam warczenie (tak jak przed wymianą KZFR) tylko trwa on 2-3 sekundy. Jeżeli silnik ma temperaturę 90 C to podczas ponownego odpalania nic nie słychać, ale jeżeli poniżej 90 C to niestety stukot się powtarza. Nie wiem czy to może być czujnik ciśnienia oleju, sprawdzałem czy to jest wydech ale centralnie odgłos pochodzi z silnika, KZFR wymieniane 12 tyś temu wraz z olejem i kompletnym rozrządem. Z góry dzięki za odpowiedź.

P.S silnik 2.0 16v

Edytowane przez Symbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!