Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak mocy


jarek75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam od 6 lat super Scenika 2.0, 16V, benzynka + LPG sekwencja, 2000 rok.

Autko śmigało jak ta lala i na żadne inne bym w się nie zamienił ;) , lecz od 2 dni jest z nim coś nie tak ;) :

2 dni tem w trakcie ruszania coś szarpnęło i autko zgasło, odpalił i dojechalem do domu 500-600 metrów. Wczoraj auto odpaliło lecz silnik jakoś dziwnie pracował, nierówna praca i znaczny spadek mocy, tak jaby mu zaczepiono spadachron od miga. Wykonałem operacje po kolej wypinałem i zapinałem wtyczkę: od 1 cewki zapłonowej silnik zgasł, powtóżyłem operacje na 2 i cewce zapłonowej bez zmian (silnik pracuje lecz nierówno i spadek mocy), 4 cewka odpięta silnik gaśnie. Świece czarne, dzisiaj kupiłem nowe świece i zapiąłem do cewek zapłonowych, iskra na wszystkich świecach. Zmontowałem i uruchomilek silnik, pracuje dużo lepjej lecz w dalszym ciągu to nie to, po wypięciu wtyczki z 1 lub 4 cewki silnik gaśnie, wypięcie 2 lub 3 cewki lub 2 i 3 w tym samym czasie silnik pracuje tak samo dziwnie i brak mocy. Sprawdziłem kontrolką 2 i 3 wtyczkę prąd jest (wcześniej była na tych cewkach+świeca była iskra). Nie mam kompa do diagnozy. Jutro pożyczam ciśnieniomierz i sprawdzam ciśnienie na cylindrach, podam po sprawdzeniu.

Kończą mi się pomysły na dalszą diagnozę usterki, autko stoi bo boję się że mogę je uszkodzić. Pomocy :)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) W silnikach 16V cewki są zasilane szeregowo, odpinając wtyczkę na jednej cewce, jednocześnie nie masz zasilania na drugiej w parze. 1-4 i 2-3.

2) Ja bym powiedział, że masz przestawiony rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, mam problem ;)

jak to sprawdzić

 

Dodano: 29 gru 2013 - 17:19

ciśnienie na cylindrach ok, rozrząd ok

coś nowego: brak iskry na 2 i 3 cewce zapłonowej, prąd jest we wszystkich kostkach do cewek zapłonowych, zamiana cewek nic nie daje tj.: brak iskry na 2 i 3 cewce mimo zamiany z 1 i 4.

czy ktoś miał taki przypadek

 

Dodano: 30 gru 2013 - 21:28

problem zlokalizowany i naprawiony

przerwa na 32 pinie sterownika odpowiadającego za zasterowania cyklu zapłonu na 2 i 3 celindrze

wystarczyło odtworzyć ścieżkę i auto śmiga jak ta lala

temat zamknięty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!