Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana górnych siedlisk amortyzatorów przednich, a stukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę chłopaki o pomoc bo mi już ręce opadają, a i nerwa mnie roznosi. W połowie grudnia oddałem auto na gruntowne "leczenie". Między innymi chodziło o stuki w zawieszeniu. Jedną z rzeczy jakie zrobiono była wymiana górnych siedlisk amortyzatorów przednich. Poprawiło się, ale stuka nadal. Pojechałem z powrotem do mechanika - stwierdził, że ze wszystkim jest w porządku, że to wina amortyzatorów. Po ich wymianie (kolejne 500 zł) stukanie na pewno zostanie wyeliminowane.

 

Podjechałem jednak na stację diagnostyczną. Okazało się, że stukają właśnie te siedliska (oba) jakby były za słabo/źle skręcone. Na trzepakach czuć wyraźne luzy, podczas jazdy trzymając rękę na siedliskach również czuć ich ruchy. Diagnosta nie znalazł niczego innego co nadawałoby się do wymiany, polecił reklamację u mechanika. Same amortyzatory są dobre, nie ma potrzeby ich zmieniać.

 

Następnie zadzwoniłem do mechanika mówiąc, że byłem u diagnosty. Mówił znowu to samo, że to wina amortyzatorów i że nic nie da się z tym zrobić. Byłem więc w kropce mając 2 sprzeczne informacje. Postanowiłem więc uzyskać więcej opinii. Podjechałem na drugą stację diagnostyczną i tam to samo. Tym razem oprócz badania diagnosta przejechał się autem ze mną. I na ucho i namacalnie (ręką) stwierdził luzy na siedliskach. Ok, to mam teraz 2 opinie. Chciałem machnąć na to ręką i podjechałem do innego warsztatu (fakt - wiedziałem, że tani nie są). Myślałem, że jedynie mi to poprawią i będzie po sprawie, ale gdy podano mi cenę 680 zł (z nowymi częściami, nie chcą na tych, które mam, a przecież też są nowe) to odpuściłem. Tak czy inaczej również mi powiedziano, że zmieniając dobre amortyzatory na nowe wyrzucę kasę w błoto, a stukanie pewnie i tak nadal będzie (chyba, że nastąpi "cud" i wmówią mi "widzi pan, mówiłem że to pomoże").

 

Po nowym roku planuję walczyć dalej. Poradźcie mi proszę czym mogę się podpierać? Czy faktycznie tych siedlisk nie da się źle założyć i może wstawiono jakieś chińskie buble, które po prostu nie pasują? Przyznam, że trochę jestem wściekły bo wyłożyłem na wszystkie naprawy w sumie 2,5k, a od 16 grudnia (wtedy auto odebrałem) odstawiałem auto praktycznie dzień w dzień z jakąś uwagą. Jeśli chodzi o stukanie to jak stukało tak stuka, więc naprawa nieskuteczna (mam gwarancję na 12 miesięcy), a kasa wzięta. Nie mam zamiaru odpuścić.

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo włożył Ci mechanik ( jak sam sugerujesz ) lipne części albo źle złożył.

Nie odpuścił bym gościowi. Na Twoim miejscu pojechałbym i zażądał darmowej zmiany części.

Sam wymieniałem w swoim amorki i po usztywnieniu przodu zaczęło wszystko stukać, okazało się że trzeba wymienić ów gniazda. Przed wymianą amorków, powiedziałem, by sprawdzono wszystko i potrzebne części wymieniono - nie zrobiono tego. Po mojej reklamacji zapłaciłem jedynie za górne mocowanie (koszt części), robocizna była już zapłacona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedlisko – zespół czynników abiotycznych (klimatyczno-glebowych), niezależnych od biocenozy, które panują w określonym miejscu, działających na rozwój poszczególnych organizmów, ich populację lub całą biocenozę. Siedlisko określa warunki istnienia zajmujących je typów zbiorowisk roślinnych i związanych z nimi zgrupowań zwierzęcych. Siedlisko danego gatunku to przestrzeń, w której ten gatunek występuje.

 

W szerokim rozumieniu równoważnym terminem jest habitat.

Nie bardzo rozumiem, o co chodzi w Twojej wypowiedzi, przypuszczam, że masz na myśli górne mocowanie kolumny MacPersona? Jeżeli tak to ona powinna być spasowana ciasno, a przykręcona nie powina się ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frazę "wymiana górnych siedlisk amortyzatorów przednich" spisałem z kwitka, jaki otrzymałem od mechanika z wykazem wykonanych prac. Dla jasności:

[cięcie]

Chodzi o to mocowanie nad wlewem płynu do spryskiwaczy (tutaj akurat srebrnawe z czarnym "cyckiem"), pewnie faktycznie fachowo nazywa się to mocowaniem MacPersona.

 

Tak jak pisałem: z początkiem nowego roku wybieram się ponownie do mechanika. Jeśli będzie to potrzebne to spróbuję zrobić konfrontację z diagnostą, ewentualnie pójdę w koszty prosząc o opinię rzeczoznawcę itd. Zainwestowałem w auto niemałą kwotę więc chciałbym być w pełni zadowolony z wykonanych napraw. Aktualnie to stukanie jest dość irytujące :/

 

Nie mam niestety dokładnej rozpiski co było włożone do auta i w jakiej kwocie, w związku z czym nie wiem np. czy nie włożono jakiegoś badziewia i stąd problemy. Poproszę zatem mechanika o dokładną rozpiskę: jaka część, jaki koszt części, jaki koszt robocizny. Wówczas będę przynajmniej wiedział o jakiej kwocie będziemy mówić.

 

Podsumowując: czy i Waszym zdaniem (tylko po moim opisie) robota jest spaprana? Czy wymiana amortyzatorów na nowe może mieć wpływ na pozbycie się stuków? Według 2 diagnostów i innego mechanika nie, na mój laicki rozum również nie... im więcej będę wiedział tym będę "mądrzejszy" podczas rozmowy.

 

Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć na forum. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

od jakiegoś czasu próbuję rozkminić pracujące mocowania MacPersonów.

 

W dniu wczorajszym jednak przypadkowo miałem możliwość porównania z inną Meganką (również I ph II) i w niej było podobnie (co nie oznacza, że tak ma być, może mieć mocowania do wymiany). Jakie są objawy:

- podczas jazdy po nierównościach trzymając rękę na mocowaniu czuć jego ruchy,

- podczas postoju i kręcenia kierownicą trzymając rękę ma mocowania czuć jego ruchy (ale mniejsze).

Ruchy odbywają się po tej gumowej "podkładce". Wydaje mi się, że tak nie powinno być, 2 diagnostów również to potwierdziło, kilku użytkowników forum również. Może jednak jest to normalne (przynajmniej w tym modelu - czytałem podobne wątki o VW i Fordach i również piszą, że ten typ tak ma) i diagności się pomylili, a na forum nie do końca jasno opisałem problem. Wówczas rację miałby mechanik, który wymieniał mi te mocowania i twierdzi, że stukanie pochodzi od amortyzatorów (sprawność 77% i 81%, brak wycieków).

 

Dlatego jeśli mógłbym to prosiłbym Was o sprawdzenie u siebie - przynajmniej punktu nr 2 czyli kręcenia kierownicą na postoju (to można wykonać w 1 osobę, punkt nr 1 trzeba we 2 osoby). Czy u Was również mocowania pracują?

 

Z góry serdecznie dziękuję za zainteresowanie,

pion

 

Kolego złożyłeś jeden temat dotyczący Macphersonów to trzeba pisać w nim a nie zakładać następnego. Połączyłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!