Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam trochę niedogrzany silnik więc postanowiłem wymienić termostat, ale niestety chyba mam z tym problem. W aucie siedzi coś takiego :termostat Może ma ktoś pomysł jak to rozebrać? Niestety wygląda mi to na część nierozbieralną :) a ile to kosztuje widać w podanym linku. Konstruktorzy samochodów robią nas niestety jak chcą. Ech, szkoda gadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten element plastikowy. Nie taki jak na linku z allegro. Rok auta to 2005 jeszcze przedliftowy.

 

Dodano 30-12-2013, 16:41

Chciałem go rozebrać żeby wymienić sam wkład, który można kupić za jakieś 40 zł. A to całe plastikowe ustrojstwo kosztuje już ponad 200 zł. Więc chyba dam sobie spokój. Temperatura podczas jazdy pokazywana przez czytnik OBD wynosi ok 80 stopni, czasem więcej, więc tragedii nie ma. Choć nie lubię, jak coś działa nie tak jak fabryka przykazała. Temperatura początku otwarcia termostatu w tym aucie wynosi 89 stopni, a pełnego otwarcia 99 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie kupił bym tego elementu z allegro i po prostu wymienił, ewentualnie pozostaje jeszcze jakiś szrot w okolicy. Na oko wygląda że ten element będzie pasował od każdego 16V, ale mogę się mylić. Wymiana jest stosunkowo prosta, jakieś 15 min roboty z tym, że wcześniej trzeba upuścić trochę płynu i po zamontowaniu odpowietrzyć układ chłodzenia. Ten element pełni też funkcję chłodnicy oleju, więc po odkręceniu spodziewaj się lekkiego wycieku oleju.

Trochę mnie tym zaskoczyłeś ze masz ten element plastikowy, bez możliwości wymiany termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest jakaś myśl. Przemyślę to, może by to faktycznie pasowało. No taki mi się trafił egzemplarz. Ściągnięty z Niemcowni. Dzięki za sugestię i pozdrawiam!

 

Chyba jednak ten pomysł z założeniem metalowej obudowy termostatu spali na panewce. Jest tam inny czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W metalowej jest trzy-pinowy, a w plastikowej cztero-pinowy i nie ma możliwości ich zamiany. A ja nie mam zamiaru bawić się w dorabianie wtyczek, zresztą nie wiem czy to jest możliwe. Pozostaje mi na chwilę obecną kupno całej nowej obudowy wraz z termostatem.

 

Wymieniłem w końcu ten nieszczęsny termostat. Kupiłem zintegrowany z obudową bo nie chciało mi się kombinować. W tej obudowie jest też nowy czujnik temperatury. Co ciekawe jeden z najtańszych jaki udało mi się znaleźć w sieci, to oryginał Reno i taki kupiłem. Wymiana może nie tyle trudna, co upierdliwa z uwagi na wyciekający z głowicy olej. Tego oleju wyciekło dość sporo i zafajdało pół silnika a trochę nawet wleciało do kanałów wodnych. W zasadzie to by trza było zmienić od razu olej i płyn. Jak ktoś będzie się do tego zabierał to radzę robić to po dłuższym przestoju, najlepiej na drugi dzień, żeby olej dobrze ściekł z głowicy. Ja robiłem to na jeszcze trochę ciepłym silniku i olej cały czas się sączył z kanałów w głowicy. Ten kto to wymyślił powinien dostać Nobla normalnie. Następną rzecz jaką wymyśli to pewnie filtr powietrza zintegrowany z kolektorem ssącym :) To sobie trochę ponarzekałem, ale chyba słusznie, bo wymiana termostatu nie powinna być tak skomplikowana. A tymczasem z efektów pracy jestem zadowolony. Temperatura oscyluje w pobliżu 90 stopni, termostat otwiera się nawet gdzieś przy 91, 92 stopniach (odczyt przy użyciu czytnika OBD oczywiście). Na nadchodzące chłodki jak znalazł.

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!