Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchamianiem


phpion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

walki o moją Megi ciąg dalszy (silnik jak w profilu). Tym razem chciałbym się zapytać Was o problemy z uruchamianiem. Najlepiej obrazuje to nagrany przeze mnie filmik:

Jak słychać na początku silnik jakby się dławi, ale startuje. Zapalają się ikonki poduszki oraz ABSu. Nie dzieje się tak za każdym razem, raczej losowo. Nie ma również znaczenia czy silnik jest zimny czy nagrzany (na filmiku akurat był już rozgrzany). Czasem odpala od strzału, czasem jest jak na filmiku.

 

Problemy pojawiły się po odbiorze auta od mechanika, gdzie (z w miarę powiązanych kwestii) uszczelniono mi pokrywę zaworów. Wcześniej takich objawów nie zaobserwowałem. W innym temacie również opisywałem, że po odbiorze nagle pojawiły się problemy z obrotami (falujące, za wysokie). W końcu wymieniono silniczek krokowy, ale i tak nadal coś jest nie tak (na rozgrzanym silniku obroty oscylują w okolicach 1100 - 1200, a wręcz czasem (np. stojąc na światłach) potrafią spaść do ok. 600 - wówczas mam wrażenie, że zaraz zgaśnie). Nie wiem czy te problemy mogą mieć ze sobą jakikolwiek związek, ale na wszelki wypadek piszę o wszystkim.

 

Co może być przyczyną problemów z odpalaniem?

 

Pozdrawiam,

pion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można z tym jeździć? Czy jest prawdopodobieństwo, że któregoś dnia w ogóle nie odpali. Przed świętami diagnosta na ucho stwierdził, że niedługo rozrusznik będzie do naprawy (ale przy nim Megi odpalała od razu). Orientowałem się w kosztach to podawano mi 200 - 400 zł. Skoro również sugerujesz rozrusznik to pewnie szarpnę się na to. W obecnej sytuacji kilka stówek w tą czy w tą...

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy pojawiły się po odbiorze auta od mechanika, gdzie (z w miarę powiązanych kwestii) uszczelniono mi pokrywę zaworów.

A rozrząd Ci ustawił? Bo ZTCW to w tym silniku pokrywa zaworów ( nie do końca nią jest) jednocześnie blokuje wałki rozrządu i każdorazowo przy jej zdjęciu należy co najmniej zdjąć pasek. Po odkręceniu pokrywy wałki się uniosą od strony skrzyni.

To raz, dwa masz nieszczelność na układzie dolotu powietrza, gdzieś na plastikowym kolektorze ssącym lub jego uszczelkach, możliwe, że nieszczelne jest połączenie przepustnicy do kolektora. Następne do sprawdzenia jest szczelność osadzenia czujników w kolektorze + wszystkie rurki; odma, podciśnienia i do pochłaniacza par.

Z Twojego opisu nie wynika dokładnie co było robione, ale oddaj do mechanika niech naprawia to co spierniczył, to niestety jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy rozrząd ustawił? Nie wiem, ale nie sądzę, bo nic o tym nie wspominał. Do wyjaśnienia.

2. Po czym tak sądzisz, że jest ta nieszczelność? Przepustnica była czyszczona, silnik krokowy wymieniany. Przed oddaniem auta do mechanika takich cudów nie było: ani problemów z odpalaniem, ani z obrotami (poruszane w innym wątku - zbyt wysokie, falowanie, teraz czasem zbyt wysokie, czasem zbyt niskie).

3. Również dokładnie nie wiem co było robione poza tym, co opisałem. Trochę niepokoi mnie Twoje stwierdzenie, że to wina mechanika (wygląda na to, że kolejna...). Mógłbym prosić Cię o jakiś bliższy opis tego po czym tak wnioskujesz? We wtorek jadę na rozmowę w sprawie luzów na mocowaniach MacPersonów tak więc przy okazji poruszyłbym tą kwestię, ale (z racji mojej słabej wiedzy) musiałbym wiedzieć czym się podpierać.

 

No i na tym filmiku widać, że obroty spadają dość nisko (do ok. 600-650) by zatrzymać się w okolicach 700. To chyba nieco za mało. Czasem w korku spadają i utrzymują się na poziomie 600, wówczas mam wrażenie, że zaraz auto mi zgaśnie. Cholera czy tak trudno naprawić jedno nie piernicząc drugiego? :|

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrusznika sprawdź tuleje i łożysko podmień jeszcze akumulator bo miałem identyczny przypadek u siebie.

Może ten mechanik uszczelniał nie pokrywę a sam separator oleju który na niej się znajduje ponieważ częściej leci olej z niego niż z pokryw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!