Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchamianiem


phpion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

walki o moją Megi ciąg dalszy (silnik jak w profilu). Tym razem chciałbym się zapytać Was o problemy z uruchamianiem. Najlepiej obrazuje to nagrany przeze mnie filmik:

Jak słychać na początku silnik jakby się dławi, ale startuje. Zapalają się ikonki poduszki oraz ABSu. Nie dzieje się tak za każdym razem, raczej losowo. Nie ma również znaczenia czy silnik jest zimny czy nagrzany (na filmiku akurat był już rozgrzany). Czasem odpala od strzału, czasem jest jak na filmiku.

 

Problemy pojawiły się po odbiorze auta od mechanika, gdzie (z w miarę powiązanych kwestii) uszczelniono mi pokrywę zaworów. Wcześniej takich objawów nie zaobserwowałem. W innym temacie również opisywałem, że po odbiorze nagle pojawiły się problemy z obrotami (falujące, za wysokie). W końcu wymieniono silniczek krokowy, ale i tak nadal coś jest nie tak (na rozgrzanym silniku obroty oscylują w okolicach 1100 - 1200, a wręcz czasem (np. stojąc na światłach) potrafią spaść do ok. 600 - wówczas mam wrażenie, że zaraz zgaśnie). Nie wiem czy te problemy mogą mieć ze sobą jakikolwiek związek, ale na wszelki wypadek piszę o wszystkim.

 

Co może być przyczyną problemów z odpalaniem?

 

Pozdrawiam,

pion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można z tym jeździć? Czy jest prawdopodobieństwo, że któregoś dnia w ogóle nie odpali. Przed świętami diagnosta na ucho stwierdził, że niedługo rozrusznik będzie do naprawy (ale przy nim Megi odpalała od razu). Orientowałem się w kosztach to podawano mi 200 - 400 zł. Skoro również sugerujesz rozrusznik to pewnie szarpnę się na to. W obecnej sytuacji kilka stówek w tą czy w tą...

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy pojawiły się po odbiorze auta od mechanika, gdzie (z w miarę powiązanych kwestii) uszczelniono mi pokrywę zaworów.

A rozrząd Ci ustawił? Bo ZTCW to w tym silniku pokrywa zaworów ( nie do końca nią jest) jednocześnie blokuje wałki rozrządu i każdorazowo przy jej zdjęciu należy co najmniej zdjąć pasek. Po odkręceniu pokrywy wałki się uniosą od strony skrzyni.

To raz, dwa masz nieszczelność na układzie dolotu powietrza, gdzieś na plastikowym kolektorze ssącym lub jego uszczelkach, możliwe, że nieszczelne jest połączenie przepustnicy do kolektora. Następne do sprawdzenia jest szczelność osadzenia czujników w kolektorze + wszystkie rurki; odma, podciśnienia i do pochłaniacza par.

Z Twojego opisu nie wynika dokładnie co było robione, ale oddaj do mechanika niech naprawia to co spierniczył, to niestety jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy rozrząd ustawił? Nie wiem, ale nie sądzę, bo nic o tym nie wspominał. Do wyjaśnienia.

2. Po czym tak sądzisz, że jest ta nieszczelność? Przepustnica była czyszczona, silnik krokowy wymieniany. Przed oddaniem auta do mechanika takich cudów nie było: ani problemów z odpalaniem, ani z obrotami (poruszane w innym wątku - zbyt wysokie, falowanie, teraz czasem zbyt wysokie, czasem zbyt niskie).

3. Również dokładnie nie wiem co było robione poza tym, co opisałem. Trochę niepokoi mnie Twoje stwierdzenie, że to wina mechanika (wygląda na to, że kolejna...). Mógłbym prosić Cię o jakiś bliższy opis tego po czym tak wnioskujesz? We wtorek jadę na rozmowę w sprawie luzów na mocowaniach MacPersonów tak więc przy okazji poruszyłbym tą kwestię, ale (z racji mojej słabej wiedzy) musiałbym wiedzieć czym się podpierać.

 

No i na tym filmiku widać, że obroty spadają dość nisko (do ok. 600-650) by zatrzymać się w okolicach 700. To chyba nieco za mało. Czasem w korku spadają i utrzymują się na poziomie 600, wówczas mam wrażenie, że zaraz auto mi zgaśnie. Cholera czy tak trudno naprawić jedno nie piernicząc drugiego? :|

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrusznika sprawdź tuleje i łożysko podmień jeszcze akumulator bo miałem identyczny przypadek u siebie.

Może ten mechanik uszczelniał nie pokrywę a sam separator oleju który na niej się znajduje ponieważ częściej leci olej z niego niż z pokryw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!