Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchamianiem


phpion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

walki o moją Megi ciąg dalszy (silnik jak w profilu). Tym razem chciałbym się zapytać Was o problemy z uruchamianiem. Najlepiej obrazuje to nagrany przeze mnie filmik:

Jak słychać na początku silnik jakby się dławi, ale startuje. Zapalają się ikonki poduszki oraz ABSu. Nie dzieje się tak za każdym razem, raczej losowo. Nie ma również znaczenia czy silnik jest zimny czy nagrzany (na filmiku akurat był już rozgrzany). Czasem odpala od strzału, czasem jest jak na filmiku.

 

Problemy pojawiły się po odbiorze auta od mechanika, gdzie (z w miarę powiązanych kwestii) uszczelniono mi pokrywę zaworów. Wcześniej takich objawów nie zaobserwowałem. W innym temacie również opisywałem, że po odbiorze nagle pojawiły się problemy z obrotami (falujące, za wysokie). W końcu wymieniono silniczek krokowy, ale i tak nadal coś jest nie tak (na rozgrzanym silniku obroty oscylują w okolicach 1100 - 1200, a wręcz czasem (np. stojąc na światłach) potrafią spaść do ok. 600 - wówczas mam wrażenie, że zaraz zgaśnie). Nie wiem czy te problemy mogą mieć ze sobą jakikolwiek związek, ale na wszelki wypadek piszę o wszystkim.

 

Co może być przyczyną problemów z odpalaniem?

 

Pozdrawiam,

pion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można z tym jeździć? Czy jest prawdopodobieństwo, że któregoś dnia w ogóle nie odpali. Przed świętami diagnosta na ucho stwierdził, że niedługo rozrusznik będzie do naprawy (ale przy nim Megi odpalała od razu). Orientowałem się w kosztach to podawano mi 200 - 400 zł. Skoro również sugerujesz rozrusznik to pewnie szarpnę się na to. W obecnej sytuacji kilka stówek w tą czy w tą...

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy pojawiły się po odbiorze auta od mechanika, gdzie (z w miarę powiązanych kwestii) uszczelniono mi pokrywę zaworów.

A rozrząd Ci ustawił? Bo ZTCW to w tym silniku pokrywa zaworów ( nie do końca nią jest) jednocześnie blokuje wałki rozrządu i każdorazowo przy jej zdjęciu należy co najmniej zdjąć pasek. Po odkręceniu pokrywy wałki się uniosą od strony skrzyni.

To raz, dwa masz nieszczelność na układzie dolotu powietrza, gdzieś na plastikowym kolektorze ssącym lub jego uszczelkach, możliwe, że nieszczelne jest połączenie przepustnicy do kolektora. Następne do sprawdzenia jest szczelność osadzenia czujników w kolektorze + wszystkie rurki; odma, podciśnienia i do pochłaniacza par.

Z Twojego opisu nie wynika dokładnie co było robione, ale oddaj do mechanika niech naprawia to co spierniczył, to niestety jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy rozrząd ustawił? Nie wiem, ale nie sądzę, bo nic o tym nie wspominał. Do wyjaśnienia.

2. Po czym tak sądzisz, że jest ta nieszczelność? Przepustnica była czyszczona, silnik krokowy wymieniany. Przed oddaniem auta do mechanika takich cudów nie było: ani problemów z odpalaniem, ani z obrotami (poruszane w innym wątku - zbyt wysokie, falowanie, teraz czasem zbyt wysokie, czasem zbyt niskie).

3. Również dokładnie nie wiem co było robione poza tym, co opisałem. Trochę niepokoi mnie Twoje stwierdzenie, że to wina mechanika (wygląda na to, że kolejna...). Mógłbym prosić Cię o jakiś bliższy opis tego po czym tak wnioskujesz? We wtorek jadę na rozmowę w sprawie luzów na mocowaniach MacPersonów tak więc przy okazji poruszyłbym tą kwestię, ale (z racji mojej słabej wiedzy) musiałbym wiedzieć czym się podpierać.

 

No i na tym filmiku widać, że obroty spadają dość nisko (do ok. 600-650) by zatrzymać się w okolicach 700. To chyba nieco za mało. Czasem w korku spadają i utrzymują się na poziomie 600, wówczas mam wrażenie, że zaraz auto mi zgaśnie. Cholera czy tak trudno naprawić jedno nie piernicząc drugiego? :|

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrusznika sprawdź tuleje i łożysko podmień jeszcze akumulator bo miałem identyczny przypadek u siebie.

Może ten mechanik uszczelniał nie pokrywę a sam separator oleju który na niej się znajduje ponieważ częściej leci olej z niego niż z pokryw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!