Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic III - nie zamyka drzwi kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie: Po odejściu od auta hands free zamyka wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy. Zamykanie drzwi z przycisku na klamce też nie zdjae rezultatu - cały czas otwarte. Drzwi kierowcy blokują się dopiero po dwukrotnym naciśnięciu przycisku zamykania na karcie. Szukałem na forach nie znalazłem rozwiązania - czy to coś w ustawieniach czy nie tak z dzrwiami?

 

Dodano: 05 sty 2014 - 20:46

Przed chwilą znalazłem inną zalezność - jeśli dwukrotnym kliknięciem na karcie zamknę drzwi to ich teraz w zaden sposób nie moge otworzyć z zewnatrz. Dwukrotne kliknięcie zamyka wszytskie drzwi w tym od kierowcy. Mogę z zewnątrz otworzyć póxniej wszytskie drzwi ale niestety poza tymi od kierowcy. Musze je otwierać wtedy od srodka. Co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej miałem na myśli czy wogóle jakkolwiek drga w momencie kiedy Ci tych jednych drzwi nie zamyka. W Toyocie Yaris żony mam tak, że zamykanie z pilota nie domyka siłowników - ruszają się ale nie do końca a jak przekręcę kluczykiem w drzwiach to centralny ładnie domyka wszystkie drzwi.

Winowajcą wydaje się być gdzieś lipne napięcie, które idzie z centralki od alarmu. Jeszcze tego nie rozbierałem, poczekam już do wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

cinas_ czy zamek jest rozbieralny? Wybadałem u siebie, że słychać buczenie tak jakby nie miał siły zamknąć - czasem się uda a wtedy problem z otworzeniem. Da się to jakoś rozebrać i nasmarować czy coś jeszcze poprzeglądać tam można przy okazji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie udało mi się tego rozebrać, zerwałem plastikowe "nity", zatrzaski podważone, niby schodzi do pewnego momentu obudowa a potem jakby na środku coś blokuje. Nie mam drugiego i nie chciałem tego połamać.

 

Co do wyrobionego zamka to ja rozumiem jak by miał 10 lat i 200k a ma niecałe 4 i poniżej 40k. Pozostałe zamki tyle samo razy były otwierane bo za każdym razem wszystkie się otwierają. Po allegro widzę taką prawidłowość, że pełno pozostałych a lewy przód raptem jeden i w chorej cenie. Pewnie jakaś wada fabryczna - zauważyłem też, że nie trzymał jeden zatrzask obudowy - wyraźnie odchylona obudowa w tym miejscu. Być może przez to coś się cięcie.

 

cinas_ masz może namiary na kogoś z częściami w rozsądnej cenie?

 

Kilka fotek poglądowych

post-5399-0-10278800-1405366670_thumb.jpg

post-5399-0-35731200-1405366678_thumb.jpg

post-5399-0-06523600-1405366685_thumb.jpg

post-5399-0-67940100-1405366690_thumb.jpg

post-5399-0-36421200-1405366696_thumb.jpg

Edytowane przez Liso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po allegro widzę taką prawidłowość, że pełno pozostałych a lewy przód raptem jeden i w chorej cenie.

Kolego nie przesadzasz trochę.

80zł to dla Ciebie chora cena ?

Występują nawet razem z klamką za 50zł + przesyłka.

Więc przestań się mazać i poszukaj dobrze, skoro nie umiesz rozebrać.

pozdrawiam,

 

ps. zamki do scenica III są takie same jak do megane III (jak i większość elektroniki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego piotr.c rozbierałeś dokładnie taki zamek czy tak tylko gadasz? Długość dłuższego cięgna klamki jest taka sama dla MIII i SIII? Co do ceny to był za 250zł ale się sprzedał.

 

p.s. jeśli wiesz jak rozebrać to możesz napisać. Elektroniką się zajmujesz to możesz podpowiedzieć - chyba, że sam siedzisz tu tylko po to by szukać informacji jak czegoś nie wiesz. Ja wrzucam nawet gotowe instrukcję jak coś rozpracuję i nie zadzieram nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięgna zawsze można przełożyć - lub przedłużyć od oryginalnych zamków.

 

Zamka nie rozbierałem, ale już na pierwszy rzut oka widać, że żeby to otworzyć należy zdemontować boczną metalową część.

 

post-60917-0-68704400-1405428280_thumb.jpg

 

Zamki występują w wersji 4-pinowej(jeden silnik) oraz 6-pinowej (dwa silniki) musisz o tym pamiętać przy zakupie nowego(używanego)

 

ps. w serwisie aukcyjnym masz co najmniej 3 aukcje zamków LP dla scenica III w cenie 120-150zł

Edytowane przez piotr.c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem w miejscu w którym wskazujesz i niestety raczej nie da się tego wypchnąć - to jakby plastikowy kołek z metalowym wałkiem. Przełożenie cięgien to nie taka prosta sprawa jak nie da się rozebrać.

 

 

---------

Zamek naprawiłem, dzięki podpowiedzi człowieka od którego chciałem kupić zamek bo akurat miał drzwi z rozbitka. Okazało się, że mechanik ten już robił takie zamki i stwierdził jak ja wyżej, że w Scenicu są wadliwe akurat te od strony kierowcy. Ja problemy ze swoim zgłaszałem jeszcze na gwarancji ale temat został zlany bo akurat wtedy rzadko problem występował.

 

Do rzeczy, uszkodzeniu ulega silniczek. Jego wymiana jest banalnie prosta, oczywiście najpierw trzeba zamek wyjąć i rozebrać. Tanio mnie to wyszło bo całe 40zł i mam jeszcze zamek na zapas. Przy okazji naprawiłem strzelający ogranicznik, pozostaje poczekać na zamówione spinki tapicerki które urwałem i drzwi jak nowe ;-)

 

p.s. cięgno w megance jest krótsze od tej ze scenica, prawdopodobnie do naprawy wystarczy którykolwiek zamek ze sprawnym silnikiem. Piszę prawdopodobnie bo wszystkich nie rozbierałem i nie będę tu teoretyzował jak co niektórzy co to nawet zamka w ręku nie mieli. Jak wspomniał cinas_ zamek daje się rozebrać, należy ściąć nożykiem "roztopione" plastikowe bolce, wysunąć metalowy bolec od strony plastikowej, podważyć zatrzaski i zdjąć plastikową obudowę (z pinami) w której siedzi silnik. Silnik wymienia się przy użyciu dwóch palców i całość składa w odwrotnej kolejności.

 

W wolnej chwili zrobię manual dla naszej społeczności by nie padali ofiarą druciarzy_cwaniaczków_pseudomechaników czy jak ich tam nazwać. Nowy zamek to koszt 750zł, na aukcjach towar chodliwy więc ceny też wysokie a wystarczy zamek ze sprawnym silnikiem do naprawy.

Edytowane przez Liso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!