Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kostka pod fotelem kierowcy R2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dzisiaj postanowiłem wyciągnąć fotel w celu naprawy kostki R2 która znajduję się pod fotelem. Była w fatalnym stanie, kable dosłownie same sie urywały. Po naprawię okazało się, że szyby tylne zostały naprawione lecz błąd od hamulca recznego pozostał, normalnie działa. Pod komputerem pokazało, że jest uszkodzony wielostyk. W kostce zostawiłem przewody, które się z niczym nie łączą oraz pierwszy gruby czerwony przewód.

 

Mam takie pytanie, czy mógłby mi ktoś podać od czego są poszczególne przewody ? Byłbym bardzo wdzięczny.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączonym pdf masz złącze R2 z pinami dotyczącymi samego hamulca elektrycznego. Tabelka z oznaczeniami kolorów kabli.

Zawsze po rozpięciu złącza R2 pokazuje się błąd hamulca i gdy wszystko jest ok. powinien dać się skasować.

1216- dźwignia załączająca

1217- hamulec elektryczny

1057- potencjometr przy pedale sprzęgła

1531- skrzynka bezpieczników pod fotelem kierowcy

R2 hamulca.pdf

post-4670-0-10220300-1388998032_thumb.jpg

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten przewód jest sprawny bo hamulec działa.

Kostek z oznaczeniem R2 w scenicu jest bodajże 3. Najważniejsza 52-pinowa zasila większość elementów w tyle nadwozia. Ta z czerwonym przewodem o której piszesz jest dwu-pinowa i zasila hamulec parkingowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

Chodzi mi o ten kabel. Czy przez niego może wyskakiwać ten błąd ?

Ręczny działa teraz normalnie (wcześniej wyskakiwał błąd przy jego zaciąganiu) tylko właśnie pozostał ten błąd.

Pod komputerem jak był wcześniej podłączony było napisane, że jest to wina wielostyku i twierdziłem, że to jest właśnie to.

Kojarzysz może która kostka jest odpowiedzialna za przednią szybę kierowcy ?

 

Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć na forum. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ręczny działa prawidłowo to wykasuj błąd clipem.

 

Kojarzysz może która kostka jest odpowiedzialna za przednią szybę kierowcy ?

Niewątpliwie ta w słupku przy drzwiach kierowcy oraz przy włączniku sterowania szybami w podłokietniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze wtyka przy samym silniczku szyby i pojedyncze kable wychodzące ze skrzynki bezpieczników i modułu komfortu w kabinie.

Masz sporo tematów dotyczących problemów z szybami, tam poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie, podciągnę się do tematu.Potrzebny opis kostki hamulca-piny i kolory. Z pogmatwanych dwóch schematów wiem które kable idą z R2,na moduł hamulca

i czym sterują. Natomiast numery pinów pozostają tajemnicą.Chodzi tylko o kostkę podłączoną do modułu. Dzięki za pomoc.

 

Dodano: 20 gru 2016 - 09:00

Rozumiem z załączonego schematu że 1217 to moduł hamulca. Jesli dobrze rozumuje to moge pomierzyć opornosc od 1217 do kostki r2.W ten sposób rozpracuje kolorystyke kabli od strony hamulca.Natomiast nie moge znalesc rozbudowanego schematu samego modułu.To znaczy ktory pin idzie na clutch sensor+,a ktory to sygnałowy.

 

Dodano: 20 gru 2016 - 09:33

 

Dodano: 20 gru 2016 - 09:35

Temat rozwiązany.

R2 hamulca (1).pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!