Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RX4 problemy z napędem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o pomoc bo mechanik chce mnie zbankrutować :/ RX4 kupiłem rok temu, znalezienie dobrej sztuki jest trudne no ale w końcu się udało (tak mi się wydawało). Problemem było to, że nie potrafiłem sprawdzić czy działa napęd na tył w ASO Pan powiedział, że jak kręci się wał to napęd działa. Próbował go obudzić ruszając ostro na piasku - nie wyszło mu to i kazał czekać na zimę. Jak widzicie zima już jest a koła ani drgną! W między czasie wymieniałem podpory w wale bo buczały (ten Niemiec co płakał jak sprzedawał przerobił wał - dobry tysiak w kieszeni) mechanik wymienił mi wiskozę bo jakaś taka luźna była. No ale do rzeczy teraz chce rozbierać skrzynie bo może coś tam przenoszące napęd na tył jest zepsute. Rozmawiałem z gościem co miał kłopot ze skrzynia i mówił ze padła mu bo miał dwa rożne rozmiary opon i wiecie co? Hans tez mi sprzedał takie opony. Czy myślicie że winna może być skrzynia? Czy muszę ujednolicić opony? (różnica jest niewielka - komplet letnich mam ok tylko zimówki).

Edytowane przez mdropiewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ta różnica w oponach nie jest aż tak wielka, by sprzęgło wiskotyczne (nie wiskozowe) jeszcze nie włączyło tylnej osi?? Szczególnie jak z tyłu są mniejsze opony. Mniejszy obwód i koła w czasie jazdy obracają się szybciej od przednich. Szkodliwe to może być dla układu różnicowego przedniego, tylko jak hamujesz silnikiem. Tylna oś przez sprzęgło wiskotyczne chce przyspieszyć obroty przednich kół. Choć przy małej różnicy obwodów też nie musi to występować. Skrzynia raczej nie ucierpi, bo patrząc od tyłu, jest dopiero za przednią różnicówką, a przed silnikiem, choć umownie cały ten blok napędowy zazwyczaj skrzynią jest nazywany. Sprzęgło wiskotyczne spełnia zadanie elastycznego układu różnicowego pomiędzy przednią, a tylną osią.

Tu poglądowy opis działania:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne

Moim zdaniem najlepiej to sprawdzić podnosząc auto na podnośniku kolumnowym, tak by wszystkie kola były w powietrzu, włączyć silnik i wrzucać biegi jak w czasie jazdy.

Jak przód zacznie się kręcić, to po chwili i tył powinien.

Przy mniejszych prędkościach obrotowych, by było bezpiecznie, można spróbować przyhamować (przykładowo deską, jako dźwignia, opartą jednym końcem o podłoże) jedno z tylnych kół i zobaczyć, czy tylna różnicówka przenosi napęd na drugie tylne koło.

Do takiej próby mozna się zgadać nawet z kimś w warsztacie wymiany opon, jeśli mają zastój i wolne stanowisko z takim podnośnikiem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien napisał dobrze, podnieś auto tak aby wszystkie koła były w powietrzu, np. na wodnośniku widłakowym, a jak nie, to kobyłki pod każdy z wachaczy (chociaż nie powinno się pod wachacze), odpal silnik i włącz jakikolwiek bieg przedni. Jeśli tylne koła będą stały, to sprawdź czy wał się kręci. Jeśłi tylne koła stoją a wał się kręci, to masz uwalony tylny most / dyfer, ewentualnie ktoś grzebał przy nim i chcąc zaoszczędzić zdemontował przekładnie przenoszenia napędu na tylnych półosiach - znam taki przypadek.

Wykluczam aby uszkodzona była skrzynia biegów, bo najprawdopodobniej sama by się posypała.Możesz zrobić jeszcze inaczej w warunkach domowych, podnieś jedno z tylnych kół i spróbuj zakręcić nim ręką, bez odpalania, muszsisz poczuć opór aż do zatrzymania, bo róznicówka jeśli jest sprawna zablokuje ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do mechanika i mówi,że podnosił go i wał się nie kręcił (w czasie jazdy się kreci czyli napędzają go tylne koła tak?). Moje oponki wyglądają tak: 215/60R16 tył a przód 215/65R16 czy ta różnica go zabije :) ? Bardzo polubiłem ten samochodzik (czołg) i chciałbym by ze mną pomieszkał kilka lat :)

 

Dodano: 22 sty 2014 - 22:06

Chyba już zabrakło wam pomysłów :) Czy ktoś z was wyjmował skrzynie w RX4? Mechanik starszy, że to masakra i musi wszystko w nim rozebrać. Mówi, że trzeba będzie całą wymienić ale kupując na allegro nic nie wiadomo (pomijam fakt że to około 2 tys). Można gdzieś kupić sam ten wałek co przenosi napęd w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sceniol nie jest często spotykany, a na tym forum jest ich może 4- 5. Z ich właścicieli niewielu tu zagląda, a jeśli już, to jak mają problemy. Niestety nie pamiętam by ktoś podobny problem kiedyś opisywał, a czytałem wówczas, jak o tych sceniolach pisano wszystkie posty..

Tak wiec chyba nie brakło pomysłów ale nikt nie chce zgadywać co może być zepsute, skoro objawy są takie a nie inne. Jedynie jeszcze kolega Zyga wpada czasami bezinteresownie, zerknąć co się dzieje na forum.

Mam znajomego, który miał RX-a i był nim zachwycony, niestety tylko przez 5 albo 6 miesięcy, potem cieszył się jak dziecko z nowej grzechotki jak udało się go sprzedać......

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go od czerwca 2013 kupiłem mu: aluski z oponkami na lato, podpory wału, sprzęgło wiskotyczne, ma udokumentowany przebieg (sprawdzany w renault obecnie 160 tys) i chodzi idealnie tylko ten napęd. Wał ma przerobiony więc chciałbym go potrzymać trochę ale boje się inwestować w tę skrzynię bo to juz poważny koszt. Szkoda by było go sprzedać za 10 tyś bo następny zakup może być gwoździem do trumny. Żona ma golfa IV i co z tego że części tanie jak ciągle psują się jakieś pierdoły (zamki, elektryka, wycieraczki, uszczelka w szyberdachu). RX4 nie jest zly a za tę kasę można w tym roczniku dostać tylko Freelandera który dopiero potrafi zniszczyć budżet domowy także jak ktoś ma jakiś pomysł albo zna magika od rx4 w okolicach Bydgoszczy to proszę o namiar :)

Edytowane przez mdropiewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj dobrze w ogłoszeniach, czasami taką skrzynię kupisz za 1000zł i to w bardzo dobrym stanie. Niektórzy po prostu nie wiedzą że to sa drogie rzeczy i wystawiają jak do normalnych pojazdów. Znajomy ostatnio kupił za 700zł do rx-a klient się kompletnie nie znał i wystawił w cenie jak zwykłe skrzynie. Czasami na prawdę możńa kupić w dobrych pieniądzach. Ja ostatnio kupiłem egr-a za 40zł prawie nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc nie wiem co naprawdę się stało. Możliwe, że wypięło Ci się zabezpieczenie koła koronego, czy ślimaka.

post-25836-0-08815400-1390910948_thumb.jpg

 

Zadzwoń to tego pana - http://allegro.pl/scenic-rx4-kangoo-4x4-czesci-skrzyni-i3844312023.html -

Ma dość tanie części trochę Scenic RX4 przełożył przez swoje ręce, może coś bliżej podpowie.

 

A to że zaglądam tu sporadycznie, no trudno, w domu mało czasu, a w pracy mam zablokowane strony fire..., z których korzysta "megane", no ale staram się raz na tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!