Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem Megane I 1997r.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przed zakupem auta samochód nie chciał odpalić. Nie działało otwarcie auta z kluczyka. Wiązało to się z jakąś blokadą. Stary właściciel oddał auto do jakiegoś "mechanika" gdy samochód wrócił do właściciela auto nadal trzeba było otwierać z kluczyka, auto odpala ale cały czas świeci się kontrolka od IMMO i dodatkowo zapaliła się kontrolka ( Lampka kontrolna usterki elektronicznej ) Od tamtego momentu automatyczna skrzynia biegów nie zmienia biegów. Wiecie może co ten "mechanik" mógł tam zrobić??

 

Nie miałem pojęcia jak nazwać ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem pojęcia jak nazwać ten temat.

A ja nie ma pojęcia o czym piszesz? :)

Przed zakupem auta samochód nie chciał odpalić

To po co kupiłeś złom? Tylko nie wiem czy auto i samochód w zdaniu powyżej dotyczy tego samego pojazdu mechanicznego zwanego autem lub samochodem, czy dwóch różnych aut/samochodów.

Nie działało otwarcie auta z kluczyka.

Standard w tych rocznikach, ale da się to naprawić.

Wiązało to się z jakąś blokadą

Hmmm, immobizer? Ja tym bardziej nie wiem o co chodzi.

auto nadal trzeba było otwierać z kluczyka

To znaczy, że nie do końca zrobił jak powinien, ale możliwe, że tak kazał poprzedni właściciel. Kto to wie?

cały czas świeci się kontrolka od IMMO i dodatkowo zapaliła się kontrolka ( Lampka kontrolna usterki elektronicznej )

Tego to już zupełnie nie rozumiem. Świeci się kontrolka immo - czyli nie do końca zostało usunięte z auta, tym bardziej, że świeci się druga kontrolka.

Od tamtego momentu automatyczna skrzynia biegów nie zmienia biegów

No i się nie dziwię, coś jest namieszane i to ostro.

Wiecie może co ten "mechanik" mógł tam zrobić??

:) :) Poszukaj wróżki gdzie indziej, tu nie znajdziesz.

Macher miał usunąć immobilizer, naprawić otwieranie CZ z pilota i tyle. Odwali jakieś druciarstwo, poprzedni właściciel pozbył się problemu. Teraz to Twój problem!

Szukaj dobrego elektryka żeby Ci to ogarnął, innej rady nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie z download książkę napraw meganki .

Elektryka jest tam trochę opisana , wskazane bezpieczniki , przekaźniki gdzie są i do czego służą .

Są tam podane: bezpiecznik dotycz. skrzyni i przekaźnik dotycz. skrzyni . Może tylko one są przyczyną nie działania skrzyni . I mogło się to stać przy okazji grzebania przy imo. lub niezależnie jako inna usterka .

Pisz co wymyśliłeś / zrobiłeś i co z tego wyszło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto to wie?

Ja to wiem.

Świeci się kontrolka immo - czyli nie do końca zostało usunięte z auta, tym bardziej, że świeci się druga kontrolka.

Zdąrzyłem to już zauważyć.

coś jest namieszane i to ostro

Próbuję dojść do tego co dokładnie tam się stało.

 

Audikom sprawdzałem to już wcześniej i wyglądało na wszystko okej ale zobaczę to jeszcze raz.

Pod maską znajduje się elektroniczne urządzenie sterujące systemem wtryskowo-zapłonowego, do niego dochodzi kostka. Obejrzałem dziś tą kostkę tak jak wyczytałem w innym temacie i zauważyłem że jeden bolec ( nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa :) ) jest urwany. Czy może to mieć coś wspólnego z moimi problemami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może, aczkolwiek nie musi. Trzeba ściągnąć odpowiednie schematy z downloadu i tam odpowiedniej karty poszukać czy wszystkie piny sa w tej wtyczce podłączone i potrzebne.

Nie pobierasz najnowszego schematu ale ostatni, jaki jest datowany wcześniej niż data produkcji auta.

Najpierw wypuszczali pakiet schematów, a dopiero potem na ich podstawie auta produkowali.

I tak do kolejnej nowelizacji schematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem że silnik odpala więc imo usunięte .

Ze centralny nie działa , co może być związane z usunięciem imo .

Sterownik centralnego z pilotem możesz spróbować dołożyć dodatkowy (radiowy) koszt ok. 50 zł.

Sprawdź miernikiem czy dochodzi prąd do bezpiecznika i przekaźnika skrzyni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik odpala to imo usunięte , połowa sukcesu (kontrolka to bedka można wyjąć żarówkę ).

Nie wielu wie jak usunięcie imo zrobić , jeszcze mniej jak prawidłowo to wykonać .

Świadczy o tym chociaż by to że na forum nie wiedzą i podają różne cuda .

U mnie w serwisie przy takiej awarii na dzień dobry wołali 600 .

Imo odcina zasilanie do zapłonu , możliwe że w automacie odcina też prąd na skrzynie trzeba to sprawdzić .

Jeżeli to by się potwierdziło to fachman mógł ominąć imo i dać zasilanie na zapłon a nie dał/ lub nie wiedział na skrzynię.

Więc sprawdź czy jest napięcie na bezp. i przek. skrzyni , jeżeli nie ma to szukaj na schemacie skąd powinna dostać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależeć mi będzie na naprawie IMO a ty mnie straszysz że to takie koszta.. :)

 

Dodano: 24 sty 2014 - 02:17

Lampka kontrolna niesprawności systemu sterowania silnika

" Ciągłe świecenie tej lampki kontrolnej występuje w następujących przypadkach:

- niesprawnośći czujników ciśnienia zasysanego powietrza lub położenia przepustnicy oraz uszkodzenia wtryskiwacza;

- braku sygnału czujnika prędkości pojazu "

 

Jak mogę sam sprawdzić te części? Już znalazłem odpowiedź.

 

"Sprawdzenie urządzeń zewnętrznych w stosunku do elektronicznego urządzenia sterującego należy wykonywać na stykach złącza wielostykowego odłączonego od elektronicznego urządzenia sterującego; złącza urządzeń sprawdzanych nie powinny być od nich odłączone podczas pomiarów"

 

Dodano: 24 sty 2014 - 02:21

Znalazłem rozpiskę z identyfikacją styków złącza wielostykowego elektronicznego urządzenia sterującego. Ja posiadam Siemens S 105 300 201 E. Jutro srawdzę którego u mnie brakuje.

Mam tylko jedno głupie pytanie. :) Każdy styk jest rozpisany 1,2,3 itd jednak nie ma tego przedstawionego na fotografi, mam rozumieć że one są rozpisane po kolei w poziomie tak? :)

 

Pytania nie było. Styki są opisane. Ja mam urwany styk 37 ( Wejście sygnału kodu immobilizera )

 

Dodano: 24 sty 2014 - 12:11

Czy to mógł być powód mojej blokady że auto nie chciało odpalić?

Edytowane przez HassanG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I tu pojawia się pytanie czy ten styk nie został specjalnie wyłamany przy próbie odłączenia IMMO

O tym samym pomyslałem.. W poniedziałek przejadę się na duży szrot Renault w Łodzi u znajomego i znajdę taki sam model tego urządzenia i podłączę u siebie. Zobaczę co się stanie..

 

Dodano: 04 lut 2014 - 14:34

Auto było u elektryka i odrazu znalazł problem. Wina leży w źle odłączonym IMMO i uszkodzenie sterownika zarządzania silnikiem. Jednak problem tkwi w tym że trzeba wymienić go a podobno jest ich strasznie mało, mówi że nie wiem czy dostanę to w Łodzi. Może mi ktoś polecić miejsca gdzie mogę tego szukać? Strony z częściami itp itd?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!